کد خبر : 2001017 | 20 بهمن 1402 ساعت 23:47 | 8.5K بازدید | 12 دیدگاه

جلسه مهم بورد بین‌المللی فوتبال: کارت آبی فعلا نه!

تا زمان برگزاری جلسه بعدی بورد بین‌المللی فوتبال امکان اجرا شدن طرح کارت آبی در مسابقات فوتبال وجود ندارد.

جلسه مهم بورد بین‌المللی فوتبال: کارت آبی فعلا نه!

به گزارش "ورزش سه"، بورد بین‌المللی فوتبال (IFAB) بکارگیری طرح کارت آبی در مسابقات فوتبال را به تعویق انداخته است. انتظار می‌رفت IFAB روز جمعه با انتشار اعلامیه‌ای این طرح آزمایشی را تایید کند.

اما انتقادات از این طرح، از جمله فیفا، منجر به عقب نشینی این نهاد قانون گذار شده است. بر اساس گزارش ESPN تا بعد از مجمع عمومی IFAB در اوایل ماه مارس، که در طی آن تمام طرح‌های پیشنهادی و تغییرات قوانین قبل از تصویب احتمالی مورد بحث قرار خواهند گرفت، هیچ اطلاعیه‌ای اعلام نخواهد شد.

1988991

کارت آبی یکی از طرح‌های عجیب سال‌های اخیر فوتبال است. در واقع کارت آبی برای خطاهایی در نظر گرفته می‌شود که جدی‌تر از کارت زرد تلقی می‌شوند اما شایسته اخراج کارت قرمز و اخراج نیستند. با این کارت بازیکن خاطی برای 10 دقیقه از زمین خارج می‌شود و روی نیمکت می‌نشیند.

بر اساس این پیشنهاد، کارت آبی فقط برای خطاهای عمدی مانند بازیکنی که عمداً بازیکن حریف را متوقف می‌کند تا ضدحمله شکل نگیرد یا به دلیل عصبانیت بازیکنان مقابل داوران مسابقه در نظر گرفته می‌شود.

علی‌رغم اینکه به نظر می‌رسد این طرح برای فصل آینده لیگ‌های معتبر برنامه ریزی شده اما فیفا با تاکید بر اینکه باید در سطح پایین‌تری امتحان شود، فعلا امکان استفاده از آن را متوقف کرد.

دیدگاه‌ها