کد خبر : 2001098 | 21 بهمن 1402 ساعت 13:18 | 31K بازدید | 24 دیدگاه

یک جدایی کاملا ویران‌کننده

امباپه چه بلایی بر سر پی‌اس‌جی آورد!

برای پی‌اس‌جی جبران و پر کردن جای خالی کیلیان امباپه تقریبا غیرممکن است و با این مهاجمان، پاریس به سختی بتواند در اروپا مدعی بماند.

امباپه چه بلایی بر سر پی‌اس‌جی آورد!

به گزارش "ورزش سه"، آخرین بازار تابستانی تا حد زیادی برای پاری سن ژرمن شلوغ و پرخرج بود. پس از یک شکست دیگر در سطح اروپا، باشگاه تصمیم گرفت با آزاد کردن لئو مسی، نیمار جونیور و مارکو وراتی، بازیکنانی که در رختکن و زمین مرجع بودند، انقلابی را در ترکیبش ایجاد کند و وارد مرحله‌ای جدید شود.

با کیلیان امباپه به عنوان فوق ستاره اصلی، و حتی با علم به اینکه فقط یک سال دیگر از قراردادش باقی مانده است، باشگاه ریسک کرد و لوئیس انریکه را روی نیمکت خود گذاشت. پاریس شروع به انجام حرکاتی کم‌حاشیه‌تر از گذشته کرد و بازیکنانی اغلب جوان و آینده‌دار خرید. 

1988857

استراتژی خرید گونچالو راموس، مارکو آسنسیو، لی کانگ این، اشکرینیار و عثمان دمبله با خرید لحظه آخری کولو موانی نشان داد که پاریس دیگر فوق ستاره نمی‌خرد. موآنی با 95 میلیون یورو گران‌ترین خرید فصل بود.

حالا بعد از نیم فصل، نتیجه چندان رضایت‌بخش نبوده است. کولو موانی را بایرن هم می‌خواست و در فرانکفورت بی‌نظیر بود، ولی در پی‌اس‌جی سایه‌ای از خودش بوده است. موانی به عنوان مهاجم نوک در لیگ فرانسه پنج گل زده و در لیگ قهرمانان نیز فقط زننده یک گل بوده است که آماری بسیار ضعیف است.

راموس مورد توجه انریکه قرار ندارد و نتوانسته درخشش بنفیکا و تیم ملی پرتغال را تکرار کند تا جایی که شایعات فروشش در زمستان مطرح بود. عثمان دمبله مدتی طول کشید تا در پی‌اس‌جی جا بیفتد، ولی او هم مهاجمی نیست که بتوان روی گل‌هایش حساب کرد و بیشتر یک گلساز است. 

1986372

پاریس حق دارد که نگران باشد و اکنون می‌تواند این ایده را بهتر درک کند که اگر امباپه در پایان فصل جدا شود (که اینطور هم به نظر می‌رسد)، چطور باید جای او را پر کند. 

مهاجمان فعلی که در سطح امباپه نیستند و در بازار هم فوق ستاره‌ای در حد امباپه در دسترس نیست. جدایی امباپه قدم به عقب بزرگ در پروژه جاه‌طلبانه مالکان قطری خواهد بود. با این جدایی، پی‌اس‌جی رو به افول خواهد رفت، مگر اینکه معجزه‌ای رخ بدهد. پاریس فرصت زیادی ندارد و باید هر طور شده امباپه را به ماندن متقاعد کند. موفق می‌شود؟

دیدگاه‌ها