کد خبر : 2001228 | 21 بهمن 1402 ساعت 21:15 | 49.4K بازدید | 64 دیدگاه

معز علی و اکرم عفیف آماده برای رسیدن به شهریار فوتبال آسیا

یک قطری دیگر به علی دایی رسید!

اکرم عفیف با زدن ۸ گل در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، با رکورد علی دایی در سال ۱۹۹۶ برابری کرد.

یک قطری دیگر به علی دایی رسید!

به گزارش ورزش سه، در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ بود که معز علی با زدن ۹ گل در یک تورنمنت از رکورد گلزنی علی دایی در جریان جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ گذر کند اما حالا اکرم عفیف با سه گلی که در بازی فینال مقابل اردن به ثمر رساند شمار گل‌هایش در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به عدد ۸ رسید تا با رکورد علی دایی برابری کند.
او با زدن ۸ گل پس از معز علی بیشترین گل را در جریان یکی از تورنمنت‌های جام ملت‌های آسیا به ثمر رسانده و در مجموع یک گل در ۲۰۱۹ و و ۸ گل در ۲۰۲۳ برای قطری‌ها به ثبت رساند تا حالا همراه با تاکاهارا از ژاپن و علی مبخوت از امارات به عنوان رتبه چهارم گلزنی در تاریخ جام ملت‌های آسیا برابری کند.
اکرم عفیف در جدول گلزنان جام ملت‌های آسیا قطعاً این امید را دارد تا بتواند در سال ۲۰۲۷، به روند گلزنی خود ادامه دهد و به مانند معز علی یک رقیب برای علی دایی در جدول گلزنان تاریخ این تورنمنت به شمار بیاید.

1989350

البته لازم به یادآوری است که اگر معز علی امشب پنالتی قطر مقابل اردن را خودش می‌زد، در همین تورنمنت به رکورد علی دایی می‌رسید و آقای گل فوتبال آسیا می‌شد اما حالا این رکورد برای تا یک تورنمنت دیگر باقی ماند و باید چشم انتظار جام ۲۰۲۷ باشیم تا ببینیم آیا رکورد شهریار فوتبال ایران شکسته می‌شود یا خیر.
جدول گلزنان تاریخ جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است:
علی دایی از ایران - ۱۴ گل
معز علی از قطر - ۱۱ گل
لی دونگ گوک از کره جنوبی - ۱۰ گل
تاکاهارا از ژاپن، علی مبخوت از امارات و اکرم عفیف - ۹ گل

دیدگاه‌ها