کد خبر : 2001336 | 22 بهمن 1402 ساعت 11:41 | 84K بازدید | 103 دیدگاه

رامین از نظر بدنی افت کرده بود؛

پاسخ الهویی به تعویض ابهام برانگیز در بازی قطر

سعید الهویی به انتقاداتی که نسبت به دستیاران امیر قلعه‌نویی و همچنین تعویض‌های تیم ملی در بازی با قطر مطرح می‌شود، پاسخ داد.

پاسخ الهویی به تعویض ابهام برانگیز در بازی قطر

به گزارش ورزش سه، در دقایق پایانی دیدار ایران و قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا و در شرایطی که ایران گل سوم را دریافت کرده بود، سرمربی تیم ملی رامین رضاییان را از زمین خارج کرد و شهریار مغانلو و رضا اسدی را به زمین فرستاد. با توجه به سبک بازی رامین، خروج او از زمین در شرایطی که ایران نیاز به گل داشت، انتقاد بسیاری از کارشناسان را برانگیخت.

سعید الهویی، دستیار امیر قلعه‌نویی در تیم ملی که شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده بود، در این باره صحبت کرد و گفت: یک کارشناس صحبت می‌کند و می‌گوید تیم شما که دو بازیکن قدبلند به زمین آورده، چرا رامین رضاییان را بیرون برده است؟ بگذارید الان پاسخ بدهم. جهانبخش بازیکن کانال کناری است و رامین رضاییان هم بازیکن کانال کناری است. شما می‌خواهید یک نفر را داخل باکس اضافه کنید و می‌دانید که قطر عقب رفته است. طبیعتا باید از بین این دو نفر، یک نفر را خارج کنید و یک نفر مثل پیستون در کانال کناری بازی کند. از بین این دو بازیکن، یک نفر را خارج می‌کنید. بین این دوتا، یکی را خارج می‌کنید و یک فوروارد اضافه می‌کنید.

او درباره دلیل انتخاب رامین برای خروج از زمین توضیح داد: رامین از لحاظ بدنی افت کرده بود. او در تمام بازی‌ها تحت فشار صد درصدی بود. جهانبخش یک بازی استراحت کرده بود اما رامین به خاطر مصدومیت صادق محرمی در همه مسابقات ۹۰ دقیقه بازی کرده بود‌. این تصمیم کاملا درست بود.

الهویی در واکنش به انتقاد دوباره مجری برنامه به خروج رامین رضاییان از زمین گفت: عرض کردم جهانبخش به عنوان پیستون کناری سه موقعیت ایجاد کرده است. سه سانتر از سمت جهانبخش شد و خودش هم در موقعیت گلزنی قرار گرفت. مگر ضربه به تیر نزد؟

مربی تیم ملی سپس به انتقاداتی از دستیاران امیر قلعه‌نویی می‌شود اشاره کرد و گفت: من شنیدم که عزیزان درباره کادرفنی صحبت کردند. اگر قرار است یک کادرفنی ایرانی داشته باشیم، آقای حمید مطهری سه دوره قهرمانی لیگ، یک جام حذفی و یک نایب قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا با پرسپولیس دارد و ۱۶-۱۷ سال هم هست که به عنوان مربی و سرمربی کار می‌کند. آنتیونیو مانیکونه دو تا تورنمنت جام ملت‌های اروپا و جام جهانی دارد. آقای رحمان رضایی و آقای آندو تیموریان سه جام جهانی و جام ملت‌های آسیا تجربه کردند.

او در پاسخ به اینکه انتقادات پیرامون سابقه مربیگری آنها وارد می‌شود، گفت: همین دستیارها نقش خودشان را در بازی ژاپن داشتند. چرا هیچکدام از این کارشناسان نگفتند مهدی ترابی را دو دقیقه قبل از پایان سوریه تعویض کردیم که بیاید پنالتی بزند؟

الهویی درباره اینکه تعویض‌های قبل از پنالتی بازی با سوریه با چه منطقی صورت گرفت، عنوان کرد: تعداد نفرات پنالتی‌زن. مهدی ترابی یکی از بهترین پنالتی‌زن‌های تیم ملی است.

دستیار قلعه‌نویی در واکنش به اینکه در هیچ صحنه‌ای دیده نشد که سرمربی تیم ملی با دستیارانش صحبت کند، گفت: آقای قلعه‌نویی همیشه با ما صحبت می‌کند. دوربین ۹۰ دقیقه روی نیمکت نیست. آقای قلعه‌نویی بارها با ما صحبت می‌کند. همیشه کسی که در جریان ۹۰ دقیقه نظرات را از کادرفنی به زمین انتقال می‌دهد، من هستم. آقای قلعه‌نویی در طول سه جلسه با کادرفنی دارند. من بارها و بارها در جریان بازی می‌روم و با ایشان صحبت می‌کنم.

او در پایان تاکید کرد: ما شرمنده مردم هستیم که نتوانستیم خوشحالی بیشتری برایشان بیاوریم اما از لحاظ آماری و از لحاظ کیفیت فنی این تیم لیاقت قهرمانی داشت. ما در واکاوی هستیم و ننشسته‌ایم استراحت کنیم. ما می‌دانیم که اگر قرار است در این موقعیت کارمان را ادامه بدهیم، در تورنمنت بعدی سطح انتظارات بالاتر رفته است. تیم ملی زیباتر و تهاجمی‌تر بازی می‌کند و گل‌‌های بیشتری می‌زند و امید گل بیشتری ایجاد کرده است، بنابراین مردم انتظار بیشتری دارند. ساختن یک تیم خوب نیازمند زمان است و ما قدم به قدم تلاش‌مان را برای ساختن تیمی می‌کنیم که متعلق به مردم است و می‌خواهد مردم ایران را شاد کند.

دیدگاه‌ها