کد خبر : 2001446 | 23 بهمن 1402 ساعت 08:40 | 76.2K بازدید | 134 دیدگاه

هیچ‌کس از لوپز انتظار این نتیجه را نداشت

قطر با چهار بازیکن قهرمان آسیا شد!

اولین رقص در عروسی‌ها همیشه خاص و خاطره‌انگیز است.

قطر با چهار بازیکن قهرمان آسیا شد!

به گزارش "ورزش سه"، روز شنبه مارکز لوپز با پیروزی مقابل اردن در فینال جام ملت‌ها اولین قهرمانی تاریخ مربیگری خود را تجربه کرد.

بیش از 70 روز پیش، لوپز شاید تصور نمی‌کرد کسی باشد که قطر را به دومین عنوان قهرمانی‌اش برساند و اولین فردی باشد که این عنوان را پس از ژاپن در سال 2004 حفظ می‌کند.

به نظر می‌رسید قطر برای دفاع از عنوان قهرمانی خود که در سال 2019 در امارات به دست آورده بود، با رهبری کارلوس کی‌روش پرتغالی شروع به کار کند، اما ناگهان کی‌روش رفت و فدراسیون فوتبال قطر چاره‌ای نداشت جز اینکه به مربی‌ای که همه بازیکنان را می‌شناسد اعتماد کند.

لوپز بارها در مورد قدرت خود صحبت کرد. او از تمام توانایی‌های بازیکنان قطر آگاه است و شاید برخی تغییرات مداوم او در خط دفاعی و خط میانی تیمش را در تمام بازی‌های این تورنمنت به اشتباه تفسیر کرده باشند.

1989788
گل معز علی به ایران پایه صعود این تیم به فینال شد.

بولت فولادچهار نام هستند که جای خود را در ترکیب اصلی رزرو کرده‌اند. آنها مشعل برشام دروازه‌بان، لوکاس مندز مدافع و اکرم عفیف و معز علی، دو بازیکن تهاجمی، هستند.

لوپز بدون توجه به این چهار نفر، برنامه بازی و بازیکنان حاضر در تورنمنت را با توجه به نیاز خود انتخاب کرد و در 6 مسابقه به بازی با 3 بازیکن در دفاع تکیه کرد و در مقابل ایران 4 مدافع را ترجیح داد تا بازیکنان سرعتی را در خط هافبک قرار دهد و از فضاهای ایجادشده در دفاع حریف خود استفاده کند.

1989786
لوکاس مندز، دفاع مستحکم قطر در راه قهرمانی

سرمربی اسپانیایی گفت: ما در لیست خود 26 بازیکن را انتخاب کردیم، زیرا از توانایی آنها برای حضور مطمئن بودیم و همچنین متوجه شدیم که این یک تورنمنت طولانی است که در آن چندین بازی برگزار خواهیم کرد.

او ادامه داد: من همه بازیکنان را می‌شناسم و از همه چیزهایی که هر کدام از آنها می‌توانند به من ارائه دهند آگاهم. ما سبک خود را اعمال کردیم و دقایق را بین بازیکنان تقسیم کردیم تا با انرژی، آمادگی و فعالیت به فینال برسیم و همه اینها مهم بود. می‌دانم بازیکنانی هستند که بیشتر از دیگران در بازی شرکت کردند، اما هر کدام نقشی دارند و این بخش مهمی از اجرای ایده‌های ماست.

1989787
بهترین گلر و گلزن مسابقات، برشام و اکرم.

شاید صحبت‌های این مربی 62 ساله در دو روز آخر مسابقات، خلاصه‌ای از فلسفه‌ای باشد که او در دنیای مربیگری دنبال می‌کند.

لوپز در کنفرانس خبری قبل از بازی فینال گفت: در اسپانیا یک ضرب‌المثلی داریم که می‌گوییم وقتی تیم دوم می‌شوی اولین نفری هستی که باختی.

لوپز پس از بازی گفت: بازی سخت و پرتنشی داشتیم و تقابل زیبایی نبود، اما در نهایت هیچکس جز برنده را به یاد نمی‌آورد. در برخی مسابقات بهترین عملکرد را نداشتیم، اما در سایر مسابقات بهتر از آنچه لازم بود عمل کردیم. در نهایت مهم این است که بازیکنان ایده‌های ما را اجرا کردند و ما قهرمان شدیم.

لوپز پس از کسب اولین عنوان مربیگری خود، ممکن است سفر خود را با قطر ادامه دهد تا به جام جهانی 2026 راه یابد.
سرمربی اسپانیایی قبل از صحبت در مورد آینده خود در دوره آینده که می‌تواند آغاز مرحله جدیدی در فوتبال قطر باشد، به الوکره بازخواهد گشت.

دیدگاه‌ها