کد خبر : 2001462 | 23 بهمن 1402 ساعت 05:09 | 33.8K بازدید | 58 دیدگاه

چه کسی پشت موفقیت‌های بزرگ اوست؟

ژاوی و اینیستا لئو را مسی کردند!

لوئیس سوارز بیشتر از هر بازیکن دیگری برای لیونل مسی پاس گل ثبت کرده است.

ژاوی و اینیستا لئو را مسی کردند!

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی یکی از خاص‌ترین بازیکنان تاریخ جهان فوتبال که در طی ۲۰ سال اخیر به تمامی عناوین ممکن دست پیدا کرده، گل‌های زیادی برای بارسلونا، پاری سن ژرمن و تیم ملی آرژانتین به ثمر رسانده و این روزها در اینتر میامی با توجه به آمار و عملکردش، به نظر می‌رسد بیشتر برای تفریح در آمریکا حضور دارد.

در مجموع لیونل مسی با گلزنی‌های خودش همیشه هواداران بارسلونا را به وجد آورده و عادت دارد تا در حلقه خوشحالی بعد از گلش با کسی که آن گل را ساخته، نمایش متفاوتی داشته باشد. او در این مدت با بازیکنان بسیار زیادی همبازی بوده و اینیستا به همراه ژاوی هرناندز به عنوان دو مهندس نیوکمپ نقش پررنگی در آمار عملکرد او داشتند.

البته در آماری که از همبازی‌های او منتشر شده شرایط مقداری فرق می‌کند. لوئیس سوارز، همبازی اروگوئه‌ای مسی که در اینتر میامی هم به مانند بارسلونا حضور دارد، ۴۷ پاس گل در مجموعه ۲۵۸ بازی برای مسی آماده کرده است.

پس از آن نوبت به یک چهره برزیلی می‌رسد، اما قرار نیست به دیگر ضلع مثلث MAN آبی و اناری‌ها اشاره کنیم؛ بلکه باید نام دنی آلوز را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان فوتبال در پست دفاع راست مطرح کنیم. آلوز در ۳۴۹ بازی ۴۲ مرتبه به مسی پاس گل داده و در دورانی که جادوگر آرژانتینی به کسب ششگانه عادت کرده بود، آلوز نقش بسزایی در این آمار داشت.

نقاش اسپانیایی نیز ۳۷ پاس گل در ۴۸۹ بازی برای مسی به یادگار گذاشته تا اینیستا در رتبه سوم باشد. ژاوی هرناندز هم در ۳۹۹ بازی ۳۱ پاس گل ثبت کرده است. 

شاید در نام پنجم نوبت نیمار باشد، اما آمار از اسم دیگری نام می‌برد. پیش از آنکه هواداران بارسلونا نیمار و سوارز را در کنار مسی ببینند، خاطرشان است که داوید ویا، الکسیس سانچز و پدرو رودریگز فوق ستاره آرژانتینی فوتبال را در نوک پیکان خط حمله بارسلونا همراهی می‌کردند که با توجه به این موضوع پدرو در مجموع ۲۷۰ دیدار با ۲۵ پاس گل از تمامی نام‌هایی که در ذهن علاقه‌مندان لیونل مسی مطرح می‌شود جلو زده تا در جمع ۵ بازیکن محبوب مسی از لحاظ پاس گل قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها