کد خبر : 2001515 | 23 بهمن 1402 ساعت 04:39 | 11.3K بازدید | 5 دیدگاه

قهرمانى كافا آغازى براى جام ملت‌ها و قهرمانى جهان

دختران فوتسال: هت‌تریک آسیا و درخشش جهانی

تيم ملى فوتسال زنان ايران در غياب بهترين بازيكن آسيا جام قهرمانى كافا را بالاى سر برد، آغاز راهى براى هت‌تريك در قاره كهن و درخشش در جهان.

دختران فوتسال: هت‌تریک آسیا و درخشش جهانی

به گزارش "ورزش سه" تيم ملى فوتسال بزرگسالان زنان ايران با چهار برد متوالى و پر گل مقابل تيمهاى ازبكستان، تركمنستان، قرقيزستان و تاجيكستان جام قهرمانى رقابت‌هاى آسياى مركزى را براى سومين بار در تاشكند به خود اختصاص داد تا راهى پرفراز و نشيب براى كسب سومين قهرمانى در جام ملت‌هاى آسيا و راه يافتن به اولين دوره رسمى قهرمانى جهان يا جام جهانى فوتسال زنان آغاز شود.

دو رقابت بسيار مهمى كه در كنار برگزارى رقابت‌هاى ايندورگيم يا بازي‌هاى داخل سالن آسيا تقويم سال‌هاى ٢٠٢٤ و ٢٠٢٥ ميلادى فوتسال ايران را حائز اهميت و شلوغ خواهد كرد و قهرمانى اينچنينى در رقابت‌هاى آسياى مركزى را مى‌توان پيكارهاى تداركاتى به حساب آورد.

شاگردان فروزان سليمانى در غياب فرشته كريمى بهترين بازيكن ايرانى دو دوره جام ملت‌هاى آسيا كه زانوى خود را به تازگى زير تيغ جراحى دكتر سهراب كيهانى قرار داده است موفق شدند با اقتدار ٥ بر ١ ازبكستان، ١١ بر  صفر قرقيزستان و ٩ بر صفر تركمنستان و ٩ بر صفر تاجيكستان را مغلوب كنند.

1989914
1989916

در اين رقابت‌ها سارا شيربيگى با ١٢ گل زده خانم گلى رقابت‌هاى فوتسال زنان كافا را به خود اختصاص داد و فرزانه توسلى نيز به عنوان كاپيتان تيم ملى جام قهرمانى آسياى مركزى را بالاى سر برد.

فوتساليست‌هاى تيم ملى بزرگسالان زنان ايران كه به تازگى سميرا بيگدلى را به عنوان مدير تيم ملى در كنار خود مى‌بينند، در هر چهار بازى مقابل حريفان عنوان بهترين بازيكن ميدان را توسط سيده فاطمه حسينى، سارا شيربيگى و مارال تركمان به خود اختصاص دادند.

سارا شيربيگى دو بار برابر تيم‌هاى قرقيزستان و تاجيكستان عنوان بهترين بازيكن ميدان را به خود اختصاص داد تا به نوعى با كسب خانم گلى رقابت‌ها، ستاره اين جام نام بگيرد.

1989915

تيم ملى فوتسال زنان ايران خود را براى حضورى موفق در جام ملت‌هاى آسيا، رقابت‌هاى ايندورگيم يا همان بازي‌هاى داخل سالن قاره كهن و اولين دوره قهرمانى جهان آماده مى‌كند كه در سال‌هاى ٢٠٢٤ و ٢٠٢٥ ميلادى برگزار خواهد شد.

در اين بين امكان برگزارى رقابت‌هاى مقدماتى قهرمانى جهان هم به گوش مى‌رسد كه بايد ديد آيا كميته فوتسال AFC رقابت‌هاى جام ملت‌هاى در پيش را به عنوان مسير راه يابى به نخستين دوره اين پيكارها در نظر مى‌گيرد يا رقابت‌هاى جداگانه‌اى را به مانند فوتبال براى شناخت سهميه‌هاى قاره آسيا برگزار خواهد كرد.

1989912

بازيكنان و كادر فنى تيم ملى فوتسال يك روز قبل از ديدار آخر خود برابر تاجيكستان با حضور در سفارت ايران، مورد تشويق و حمايت سفير كشورمان در تاشكند قرار گرفتند تا با روحيه بهترى پا به ديدار مقابل ميزبان بگذارند.

بى شك با اضافه شدن فوق ستاره‌اى چون فرشته كريمى آن هم بعد گذران دوران نقاهت از دومين عمل جراحى زانو به تيم ملى يا استفاده از تمام نفرات و داشته‌هاى اين رشته ورزشى كه شاهد عملكرد آنها در ليگ‌هاى داخلى خواهيم بود، دعوت دوباره از باتجربه‌هايى كه هنوز هم در اوج مى‌درخشند، تداركات مطلوب و برگزارى ديدارهاى تداركاتى با تيم‌هاى مطرح دنيا، شاهد درخشش دوباره فوتسال زنان ايران در جام ملت‌هاى آسيا، رسيدن به سومين قهرمانى قاره كهن و البته اين بار خودنمايى و به رخ كشيدن توان زنان فوتسال كشورمان در قهرمانى جهان خواهيم بود.

1989913

✍🏻 پوريا تابان

دیدگاه‌ها