کد خبر : 2001661 | 23 بهمن 1402 ساعت 16:22 | 62.1K بازدید | 54 دیدگاه

نزدیک بود لاپورتا را بزنند

وحشت از مردم: بحران سرتاپای بارسا را گرفت

استرس، بی‌قراری و نگرانی نسبت به نتایج و شکل بازی‌های بارسلونا در مدیریت باشگاه به اوج خودش رسیده است.

وحشت از مردم: بحران سرتاپای بارسا را گرفت

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، بارسا انگار نمی‌خواهد شروع به اوج‌گیری کند و به ناکامی‌های اخیر عکس‌العملی در خور نشان بدهد. بارسا همچنان عملکردش را بهبود نداده و بر اشتباهاتی که تیم را در طول فصل ناکام گذاشته، غلبه نکرده است.

1986080

اوج تنش در مدیریت

تساوی 3-3 مقابل گرانادا، تیم ماقبل آخر جدول در مونتجوئیک، برای چندمین‌بار تایید کرد که این تیم در بی‌نظمی کامل قرار گرفته و قادر به حفظ روند بازی و کسب نتایج مثبت نیست. از این رو، استرس، نگرانی، تنش و شک و تردید، هیئت مدیره به ریاست خوان لاپورتا را فرا گرفته است.

لاپورتا که دسته‌ای از هواداران بارسا او را یکی از مقصران این وضعیت می‌دانند، پس از اتمام بازی شب گذشته، خشم خود را ابراز کرد. او نمی‌توانست و نمی‌خواست عصبانیت خود را پنهان کند، اما فعلا نمی‌خواهد علیه ژاوی اقدامی کند. در حال حاضر، بازی کلیدی در لیگ قهرمانان اروپا برابر ناپولی خواهد بود که این تیم هم در شرایط بحرانی به سر می‌برد.

لالیگا تمام شد

اگرچه هیچ کس در رختکن و در هیئت مدیره  نمی‌خواهد تسلیم شود، ولی آنها از قبل لالیگا را از دست داده‌اند. نه تنها به این دلیل که رئال مادرید، در حال حاضر ده امتیاز بالاتر است و جبران این فاصله غیرممکن به نظر می‌رسد، بلکه شکل بازی‌های بارسا نیز این امید را در هیچکس زنده نمی‌کند.

در تاریخ لالیگا این فاصله امتیازی در پایان هفته 24 هرگز جبران نشده است. آنچه در حال حاضر واقعاً نگران کننده به نظر می‌رسد، کسب سهمیه لیگ قهرمانان، دوم شدن در لیگ برای حضور در سوپرجام فصل بعد و بالاتر از همه، پشت سر گذاشتن مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان با گذر از ناپولی است.

1989996

دلخوری از فریادها علیه لاپورتا

رئیس در چند ساعت گذشته با نزدیکان خود ارتباط برقرار کرده و همه موافقند که وضعیت جدی و نگران کننده است، اما فعلا زمان تصمیم‌گیری جدی نیست، اگرچه این واقعیت است که بخشی از هواداران علیه هیئت مدیره قرار گرفته‌اند. به ویژه علیه لاپورتا که باعث ایجاد ناراحتی، انزجار و عصبی شدن او و اطرافیانش در ورزشگاه شد. 

پس از شکست در مونتجوئیک مقابل ویارئال، انتقادهایی از سوی برخی از هواداران علیه لاپورتا وجود داشت و این در مقابل گرانادا تکرار شد. ترس زیادی وجود دارد که اعتراضات گسترش پیدا کرده و به یک بحران بزرگ تبدیل شود. زمانی که ژاوی با اعلام جدایی خود در ژوئن یک گام به عقب برداشت، به نظر کمی جو آرام شد ولی هواداران بارسلونا بهانه و توجیه نمی‌خواهند. بازی هفته بعد با سلتا و یک ناکامی دیگر می‌تواند فضا علیه مدیریت را پرتنش‌تر نیز کند.

بازی مرگ و زندگی برابر ناپولی

همین چند روز پیش بود که لاپورتا تصمیم ژاوی را برای ادامه کار تا پایان فصل پذیرفت و گفت که تحت هیچ شرایطی اسطوره بارسا را برکنار نخواهد کرد اما در عمل تضمینی نیست و از این نظر بازی لیگ قهرمانان مقابل ناپولی کلیدی خواهد بود. قبل از بازی خانگی بعدی که برابر ختافه خواهد بود، بارسا به مسابقات قاره‌ای باز می‌گردد. آن یک بازی مهم از هر جهت برای آبی و اناری‌ها خواهد بود. 

1990043

در سطح ورزشی، عدم صعود به وجهه تیم و باشگاه آسیب می‌رساند و امکان رقابت در جام باشگاه‌های جهان 2025 را پیچیده‌تر می‌کند. در بعد اقتصادی به معنای از دست دادن 9.6 میلیون یورویی است که برای رسیدن به یک چهارم نهایی پرداخت می‌شود. از نظر روانی نیز این یک شکست بزرگ برای بازیکنان خواهد بود و روحیه تیم را به پایین‌ترین درجه برای ادامه فصل خواهد رساند. بی‌شک اعتبار لاپورتا نیز شدیدا آسیب می‌بیند.

بحران در ناپولی، تنها دلخوشی بارسا

با این حال، در بارسا، آنها مطمئن هستند که این مرحله را پشت سر می‌گذارند، زیرا اگرچه بارسا شرایط خوبی ندارد، اما رقیب آنها نیز دوران وحشتناکی را سپری می‌کند. آنها حتی بدتر از بارسلونا هستند. ناپولی بعد از شکست از میلان، حالا تیم نهم سری آ است و با وجود تغییر مربیو آمدن ماتزاری به جای رودی گارسیا شد، تیم واکنشی مثبت نشان نداد.

دیدگاه‌ها