کد خبر : 2001776 | 24 بهمن 1402 ساعت 01:10 | 9.9K بازدید | 12 دیدگاه

اگر بگوییم ضعف نداریم، روز سقوطمان رسیده؛

عزت‌اللهی: گاهی نمی‌توان با تقدیر جنگید

هافبک تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید تمامی اعضای تیم ملی 45 روز مثل خانواده برای شاد کردن دل مردم جنگیده‌اند ولی در پایان موفق نشدند.

عزت‌اللهی: گاهی نمی‌توان با تقدیر جنگید

به گزارش "ورزش‌سه"، سعید عزت‌اللهی هافبک تیم ملی گفت‌وگویی با برنامه فوتبال برتر درباره عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های آسیا صحبت کرد.
او حرف‌هایش را با شکست در مقابل قطر در نیمه نهایی آغاز کرد و گفت: فکر می‌کنم بعد از 45 روز که هم لحظات خوشی داشت و هم لحظات سخت، خودمان هم انتظارمان این بود که اشک‌مان اشک شوق بعد از قهرمانی باشد، اما تقدیر این بود و گاهی نمی‌توان با تقدیر جنگید. 
او ادامه داد: جا دارد از همه بچه‌ها، همه کادر فنی، اصحاب رسانه و... که در این مدت از ما حمایت کردند، تشکر کنم. از آنها عذرخواهی کردم بعد از بازی. خیلی امید بسته بودند به تیم ما. شرمنده آنها شدیم. امیدوارم این شکست حداقل بتواند زمینه‌ساز پیروزی‌ای شود که قطعا لایق مردم ایران است. 

ویدئو: 324478

عزت اللهی در بخش دیگری از حرف‌هایش گفت: لحظات سختی بود. مخصوصا برای خود من. بعد از بازی سختی که مقابل ژاپن داشتیم و درصد کمی از هموطنان ما فکر می‌کردند آن نمایش را داشته باشیم و بچه‌ها اینقدر با غیرت کار کردند، و بعدش که این همه شادی مردم و حس غرور را دیدیم، تا صیح خوابمان نبرد از خوشحالی. واقعا اینقدر خوشحال بودیم از ته دل که توانسته بودیم اینطوری کسانی که روی برد ما حساب نمی‌کردند و یکی از آنها خود شما بودی. اگر یادتان باشد قبل ازبازی گفتم دلم روشن است و شما به شوخی گفتید آخرین باری که دلت روشن بوده کی بوده است.

1990312

او ادامه داد: این حس خیلی حس خیلی خوبی بود. ولی آنطور که دوست داشتیم نشد. اما آن چیزی که مسلم است و دوست دارم مردم بدانند، اینکه تمام اعضای تیم ملی در این 45 روز مثل یک خانواده در کنار هم بودیم و با تمام وجودمان تلاش کردیم. چه در بازی سوریه که 120 دقیقه دویدیم و جنگیدیم و تا پای حذف هم رفتیم و چه مقابل ژاپن که در فاصله کمتر از دور روز با آن فشار خستگی و فشار روانی بازی کردیم.
او سپس به انتقاد از برنامه‌ریزی ای‌اف‌سی پرداخت: اولین بار بود که در یک تورنمنت بزرگ به یک تیم کمتر از 72 ساعت فرصت می‌دهید. آن هم در مراحل حذفی. در مراحل حذفی هم فشار روانی هست و هم فشار جسمی. مخصوصا بازی که به 120 دقیقه می‌رود می‌تواند آسیب دیدگی برای بازیکنان ایجاد کند.

ویدئو: 324480

هافبک وایله بار دیگر به صحبت اصلی خود بازگشت و اضافه کرد: گفتم تمام این فشارها را تحمل کردیم و با تمام این مسائل جنگیدیم تا آن لحظه باشکوه را به مردم هدیه بدهیم. آن حس غرور و آن اشک‌های بعد از بازی ژاپن. ولی در بازی قطر کمی بخت با ما یار نبود. 
عزت اللهی در ادامه با تاکید بر اینکه باید از این تورنمنت درس گرفت، بیان کرد: امیدوارم بتوانیم درس بگیریم. این مهم‌ترین نکته است تا بتوانیم ضعف‌هایمان را پوشش بدهیم. همه ضعف‌هایی داریم در هر کاری. اگر روزی فکر کنیم بدون ضعف و اشتباه هستیم روز سقوط‌مان است. ما هم قبول داریم که ضعف‌ها و اشتباهاتی داریم. هم من و هم بازیکنان دیگر. راه حلش به نظرم این است که انتقادها در راستای سازندگی باشد. نه اینکه خدایی ناکرده بخواهیم کسی را تخریب کنیم و یا از نظر شخصیتی پایین بیاوریم.

ویدئو: 324481

او ادامه داد: در آخر همه در یک کشتی هستیم. همه ایرانی هستیم. مطمئن باشید روزی که در زمین می‌جنگیم، اصلا فکر نمی‌کنیم چه کسی مقابل ما و چه کسی در کنار ما بوده. ما از شادی همه مردم ایران شاد بودیم. امیدوارم خدا این لیاقت را بدهد و بتوانیم در تورنمنت‌های بعدی عملکرد بهتری داشته باشیم.

ویدئو: 324483

دیدگاه‌ها