کد خبر : 2002364 | 26 بهمن 1402 ساعت 16:44 | 11.9K بازدید | 11 دیدگاه

هواداران کجا بودند؟

شمس آذر صفر- اس خوزستان صفر: گل بزنید لطفا!

مصاف تیم‌های شمس آذر قزوین و استقلال خوزستان با تساوی بدون گل به پایان رسید.

شمس آذر صفر- اس خوزستان صفر: گل بزنید لطفا!

به گزارش "ورزش سه"،  شمس آذر که با از دست دادن دو مهره موثر نیم فصل اول خود تا حدودی تضعیف شده بود از پس تیم قعر جدولی استقلال خوزستان بر نیامد.

ویدئو: 324733

شمس آذر در بیست دقیقه ابتدایی شرایط فنی بهتری داشت و سعی داشت با حملات سریع روزنه‌های دفاعی تیم حریف را پیدا کند اما در غیاب اعرابی و جعفری که از این تیم جدا شده‌اند تمام حرکات تهاجمی این تیم عقیم می‌ماند.

شمس آذر از حیث مالکیت و گردش توپ در زمین تا دقیقه 30 شرایط خوبی داشت و کارهای ترکیبی این تیم تا پشت هجده قدم حریف انجام می‌شد اما ارسال‌ها و ضربات آخر دقیق نبود و مدافعان استقلال خوزستان با درخشش اندونگ اجازه زدن ضربات نهایی را به بازیکنان تیم میزبان ندادند.

استقلال خوزستان که در بیست دقیقه ابتدایی دنبال ضدحملات سریع بود در سه صحنه به دروازه میزبان نزدیک شد اما ضربات نهایی بازیکنان این تیم هم دقیق نبود.

در مجموع با وجود برتری نسبی میزبان در این مسابقه کیفیت بازی پایین‌تر از حد انتظار بود و هیچ کدام از دو تیم هیچ ضربه‌ای به چهارچوب تیم مقابل نزدند تا نیمه اول ناامید کننده‌ای را پشت سر بگذارند.

نیمه دوم با ریتم تهاجمی جالبی از سوی هر دو تیم آغاز شد اما این یک نسیم زودگذر بود و بازی تا دقیقه 60 افت کرد. بعد از آن با شروع تغییرات شمس آذر شرایط بهتری پیدا کرد اما همان روند نیمه نخست ادامه داشت و استقلال خوزستان در ضدحملات دنبال ضربه زدن به میزبان بود.

در این نیمه شمس آذر که میل بیشتری برای پیروزی داشت سه، چهار موقعیت مناسب گلزنی به دست آورد که حداقل در یک مورد بدشانس بود و توپ به تیر دروازه حریف خورد اما بیشتر کمبود یک مهاجم تمام کننده مثل رحمان جعفری در این تیم به چشم آمد و استقلال خوزستان به خواسته خود رسید و یک امتیاز از قزوین برد.


تقویمهفته شانزدهم  لیگ برتر ، پنج‌شنبه 26 /11/ 1402، ساعت:14:30
ورزشگاه: سردار آزادگان قزوین
سوتداوران: علی صفایی/کمک‌ها: حسن انتظاری و بهمن عبداللهی / داور چهارم: میثم حیدری / ناظر داوری: اکبر بخشی‌زاده/نماینده سازمان لیگ: امیرحسین روشنک


شمس آذرشمس آذر قزوین: علیرضا جعفرپور، مهدی محمدی، محمدرضا رضایی، هومن ربیع‌زاده، حسین گودرزی (85 - عرشیا سرآبادانی)، علی آزادمنش، حسین سرآبادانی، صادق آلبوصبیح، امیرمحمد نسائی، فراز امامعلی (46 - محمد پاپی) و عیسی مرادی
سرمربی: سعید دقیقی


استقلال خوزستاناستقلال خوزستان: حسن پورحمیدی، علی هلیچی، علیرضا کاظمی ( 72- حسین دلفی فرد)، محمد ابوالفضل کوهی، حسین ساکی (46 - جواد آقایی پور)، ساویو روبرتو (72- حسین شوشتری)، حسین احمدی، علیرضا خوش‌کفا، احمدرضا جلالی، عثمان اندونگ، محمدحسین باصری (63-علیرضا رحمتی).
سرمربی: سیروس پورموسوی


اخطار:

کارت زردمهدی محمدی(75) ، حسین گودرزی (85) ، محمد ابوالفضل کوهی (3+90)


کرنومترلحظات حساس:
دقیقه 5: شوت امیرمحمد نسائی با اختلاف زیاد از بالای دروازه استقلال خوزستان بیرون رفت.
دقیقه 22: شوت پای چپ ساویو خرید جدید آبی‌های خوزستان با اختلاف زیاد از بالای دروازه میزبان بیرون رفت.
دقیقه 28: ارسال خطرناک بازیکن شمس آذر با اختلاف کمی از روی دروازه پورحمیدی بیرون رفت.
دقیقه 39: ضربه سر باصری باعث شد توپ با اختلاف زیاد از بالای دروازه شمس آذر بیرون برود.
دقیقه 1+45: ضربه پشت سر مهدی محمدی که از روی پرتاب اوت بلند شمس آذر به دست آمد از کنار دروازه بیرون رفت.
دقیقه 46: ارسال رو به جلوی علیرضا کاظمی در شروع نیمه دوم می‌توانست میهمان را به گل برساند اما آقایی‌پور با وجود پرتاب خود به توپ نرسید.
دقیقه 46: در واکنش به حمله برق‌آسای استقلال خوزستان شمس آذر با شوت عیسی مرادی دروازه میهمان را تهدید کرد اما پورحمیدی مقابل این ضربه ایستاد و توپ را دفع کرد.
دقیقه62: لو رفتن توپ در زمین تیم شمس آذر باعث شد تا باصری موقعیت بسیار خوبی برای گلزنی پیدا کند اما او در حالی که می‌توانست پاس بدهد، اقدام به شوت‌زنی کرد که توپ با اختلاف به بیرون رفت.
دقیقه 63: شوت نه چندان پرقدرت آلبوصبیح که دومین ضربه داخل چارچوب میزبان بود توسط پورحمیدی مهار شد.
دقیقه 64: بعد از خطایی که روی بازیکن شمس آذر اتفاق افتاد مهاجم این تیم با پورحمیدی تک به تک شد اما گلر میهمان با خروج به‌موقع و دفع توپ اجازه گلزنی به حریف نداد.
دقیقه68: بهترین موقعیت شمس آذر با مانور و شوت تماشایی کاپیتان این تیم عیسی مرادی از دست رفت. در حالی که مدافعان و دروازه‌بان میهمان تسلیم شده بودند شوت مرادی با کمترین اختلاف ممکن از بالای دروازه پورحمیدی بیرون رفت.
دقیقه 80: ارسال از جناح چپ شمس آذر با ضربه سر امیرمحمد نسائی مواجه شد و در تنها موردی که اندونگ ناکام ماند توپ به محل تلاقی تیرهای عمودی و افقی و خورد دریباند هم بازیکن شمس آذر ضربه ضعیفی به توپ زد.
دقیقه 83: پاس عمقی دیدنی آلبوصبیح، عیسی مرادی را روانه دروازه حریف کرد اما او در موقعیتی عالی از کمند مدافع نزدیکش رها شد و شوت زد که پورحمیدی توپ را مهار کرد.
دقیقه 87: جواد آقایی‌پور بعد از مانور و حرکت در عرض اقدام به شوت‌زنی کرد که توپ بعد از برخورد به مدافع میزبان کمانه کرد و به سمت دروازه رفت اما جعفرپور به راحتی توپ را مهارکرد.
دقیقه 89: حرکت پا به توپ و شوت هومن ربیع‌زاده خطر دیگری روی دروازه استقلال خوزستان ایجاد کرد اما این شوت هم دقیق نبود.


بهترین بازیکن: 

عثمان اندونگ مدافع 24 ساله و سنگالی استقلال خوزستان در دفاع میانی این تیم تقریبا همه توپ‌های اول را زد و مهم‌ترین سد مقابل حملات و گلزنی شمس آذر بود.


اتفاق ویژه: 

عدم استقبال تماشاگران قزوینی از تیم محبوب‌شان در این بازی آخر هفته آن هم در شرایطی که آنها در بازی آخر نیم فصل اول ورزشگاه شهرشان را پر کرده بودند عجیب بود به نظر می‌رسد آنها از اتفاقات نقل و انتقالاتی و شرایط تیم‌شان در تعطیلات چندان راضی نیستند.


بولت پرسپولیسدر حاشیه:
- طبق اعلام سازمان لیگ قرار بود این بازی را اشکان خورشیدی قضاوت کند که به دلیل مصدومیت در آخرین ساعات علی صفایی جایگزین او شد.
- برخلاف آخرین بازی نیم فصل مقابل سپاهان هواداران شمس آذر استقبال خوبی از این بازی به عمل نیاوردند و تنها حدود هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور دارند.
- به نظر می‌رسد سرمای هوای قزوین باعث شده تا تماشاگران استقبال خوبی از این بازی به عمل نیاورند. نیمکت‌نشینان استقلال خوزستان هم برای دوری از سرماخوردگی از پتو استفاده کرده‌اند.
-هواداران شمس آذر در بیشتر دقایق نیمه نخست تیم‌شان را به‌شدت تشویق کرده و از این تیم گل می‌خواستند. تعدادی از هواداران خانم این تیم هم در ورزشگاه حضور دارند و با بادکنک‌های سبزرنگ از شمس آذر حمایت می‌کنند. جالب اینکه هواداران آقای شمس آذر در لحظاتی شعار می‌دادند «قزوینی زلزله» و خانم‌ها جواب می‌دادند «محبوب هر چی دله».
- در آخرین دقایق نیمه نخست بارش باران در ورزشگاه قزوین شروع شد.
- حوالی دقیقه 60 بازی اتفاق عجیبی روی سکوها افتاد و هواداری که ظاهرا مصدوم یا بیمار شده بود بدون برانکارد و توسط دو هوادار دیگر تا خروجی سکوها حمل شد و سپس آمبولانس داخل ورزشگاه به سرعت به آن محل رسید تا فرد مصدوم را به بیمارستان انتقال دهد.
-هواداران شمس آذر در نیمه دوم از تب و تاب افتادند و در دقایق پایانی برای لحظاتی نظاره‌گر بازی بودند تا صدای نیمکت‌ها بیشتر به گوش برسد.
- داور مسابقه در نیمه دوم 6 دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد.
- این ششمین مصاف دو تیم بود. پیش از این شمس آذر دو بار حریفش را شکست داده بود که هر دو در قزوین اتفاق افتاده بود. یک برد برای استقلال خوزستان و دو تساوی هم در بازی‌های دو تیم اتفاق افتاده بود. امروز سومین تساوی تقابل‌های دو تیم رقم خورد.

دیدگاه‌ها