کد خبر : 2002496 | 27 بهمن 1402 ساعت 05:14 | 9.5K بازدید | 2 دیدگاه

صلاح و یک سؤال داغ

نشست مطبوعاتی برادران دوقلوی مصر جنجالی شد

حسام حسن، سرمربی جدید تیم ملی فوتبال مصر و برادر دوقولوی او، ابراهیم حسن، مدیر تیم ملی، روز پنجشنبه در کنفرانس خبری شرکت کردند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

نشست مطبوعاتی برادران دوقلوی مصر جنجالی شد

به گزارش "ورزش سه"، حسام حسن صحبت‌هایش را با اشاره به اهمیت بالای محمد صلاح در ترکیب مصر آغاز کرد. او گفت: «صلاح یک الگوی بسیار شریف است. تیم ملی به داشتن او افتخار می‌کند.

بازیکنان برای تیم ملی مهم هستند. نه فقط صلاح. ما نمی‌خواهیم بین بازیکنان تفاوت قائل شویم. همه کسانی که به موفقیت تیم کمک می‌کنند، مهم هستند. محمد الشناوی، محمود ترزگه، محمد هانی و دیگران هم هستند. همه مهم هستند. هر کسی پیراهن تیم را می‌پوشد باید نهایت تلاشش را انجام دهد، نه به خاطر ما، بلکه به خاطر مردم و تیم ملی.»

در اوایل این ماه، فدراسیون مصر پس از حذف از مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آفریقا در ساحل عاج، حسام، بهترین گلزن تاریخ این کشور را به‌عنوان جانشین روی ویتوریا، سرمربی پرتغالی، انتخاب کرد.

انتخاب حسام چند ساعت پس از آن که فدراسیون مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد مربی بعدی یک خارجی خواهد بود، غافلگیرکننده بود. آنها در دوره‌های قبل هم از انتخاب حسام اجتناب کرده بودند و ترجیح دادند مربیان دیگری را انتخاب کنند.

حسام و ابراهیم، برادر دوقلویش که او هم مدیر تیم ملی شد، در جریان جام ملت‌ها هنگام تحلیل مسابقات در یک برنامه تلویزیونی از فدراسیون مصر و محمد صلاح انتقاد کرده بودند.
آنها حالا خواستار عوض کردن شرایط و تغییر جو به نفع خود هستند.

1991408

حسام به خبرنگاران گفت: «اینکه بتوانم مردم را خوشحال کنم برای من فراتر از هر افتخاری است. من آرزوی این ماموریت را داشتم و این سمت به زیباترین شکل ممکن به من رسید.

در کوچه و خیابان عشق و اعتماد مردم را پیدا کردیم. بدهی بزرگی بر دوش من است. به همه قول می‌دهم با مربیان تیم، محمود الگهری و بقیه، تمام تلاش خود را برای تکمیل موفقیت‌های قبلی تیم انجام دهیم.

این امر با حمایت رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی محقق خواهد شد. زیرا همه ما به دنبال یک هدف هستیم و آن بالا بردن روحیه مردم و خوشحال کردن آنها از طریق یک تیم قدرتمند و قابل اعتماد در هر تورنمنتی است. از همه ارکان خواستار صبر و حمایت هستیم. یک فرد میهن‌پرست از شکست این تیم خوشحال نخواهد شد.»

حسام در مورد رابطه خود با صلاح پس از انتقاد از او به دلیل سفر به انگلیس برای درمان مصدومیت عضلانی‌اش در جریان جام ملت‌های آفریقا گفت: «همه بازیکنان مورد انتقاد قرار گرفتند. صلاح برای تیم ملی بسیار مهم است. او کسی است که دنیا را خیره کرده است و از تعلق داشتن به تیم ملی لذت می‌برد.

من جزء اولین کسانی بودم که در ابتدای فوتبال صلاح از او تعریف کردم. او هم مثل بقیه بازیکنان بازیکن مهمی است و چیزی که یک بازیکن را از دیگری متمایز می‌کند، عملکرد و حسن نیتش است.»

سپس ابراهیم، برادر دوقلوی حسام و مدیر تیم ملی، مداخله کرد و گفت: «صلاح و همه بازیکنان مورد احترام هستند و هر کسی با قلبش بازی کند، او را بالای سر خود خواهیم برد.

بعضی‌ها می‌خواهند یک موضوع غیرضروری را تکرار کنند. حسام ستاره بزرگی است که دارای موفقیت‌های زیادی است و می‌داند چگونه با بازیکنان برخورد کند. من این آتش را سریع خاموش خواهم کرد. صلاح برای ما بسیار مهم است. از او کاملا حمایت می‌کنیم و به او کمک خواهیم کرد تا به بالاترین سطوح برسد.»

قرارداد حسام حسن تا جام جهانی ۲۰۲۶ تمدید می‌شود و او در جام ملت‌های آینده در مراکش هدایت تیم ملی را برعهده خواهد داشت.

دیدگاه‌ها