کد خبر : 2002534 | 27 بهمن 1402 ساعت 08:19 | 61.6K بازدید | 50 دیدگاه

وی‌ای‌آری که سرنوشت بازی را تغییر داد؛

کارشناسی دو صحنه بحث برانگیز سپاهان - الهلال

دو صحنه مشکوک دیدار سپاهان و الهلال مورد بررسی کارشناسان داوری قرار گرفته است.

کارشناسی دو صحنه بحث برانگیز سپاهان - الهلال

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان در شرایطی با نتیجه سه بر یک در ورزشگاه نقش جهان برابر الهلال شکست خورد که در پایان نیمه اول با پیروزی به رختکن رفته بود اما در دقیقه ۵۷ در موقعیتی مشکوک گل تساوی را دریافت کرد تا شرایط بازی تغییر کند.

در ادامه و در دقیقه ۷۶ مسابقه، محمد دانشگر با تکل، سرگی میلینکوویچ ساویچ را متوقف کرد و در شرایطی که احمد علی، داور مسابقه، در ابتدا آوانتاژ داده بود اما سپس با بازبینی صحنه تصمیم به اخراج بازیکن سپاهان گرفت تا طلایی‌پوشان با یک یار کمتر به مسابقه ادامه بدهند.

سپاهان پس از حدود ۲۰ دقیقه بازی با یک یار کمتر، در وقت‌های اضافه دو گل دریافت کرد تا در نهایت در این بازی خانگی شکست بخورد.

بولت سرشاخهاین دو صحنه مورد بررسی کارشناسان داوری قرار گرفته است:


📌 گل تساوی سپاهان (مشکوک به آفساید- دقیقه ۵۶)

ویدئو: 324789

✅ محمدحسین ترابیان: از این زاویه به نظر می‌رسد کار کمک داور درست بوده، ولی در بازی‌هایی که VAR وجود دارد، صحنه‌های آفساید توسط VAR تشخیص و تصمیم‌گیری می‌شود.
✅ ابراهیم میرزابیگی: کاملا مشخص است بازیکنی که توپ را دریافت می‌کند در آفساید نیست و مدافع سپاهان آفساید را پر کرده است. بازیکنی که در آفساید قرار دارد، دخالتی روی توپ ندارد.
✅ حسین عسگری: بازیکن سپاهان آفساید را پر کرده بود. در این صحنه یک بازیکن دیگر در آفساید است اما او در جریان بازی دخالتی ندارد. با توجه به وجود VAR، در این صحنه‌ها اشتباهی صورت نمی‌گیرد.
✅ بابک وسیله‌بر: زمان لمس توپ توسط هم‌دسته، مهاجم در موقعیت آفساید قرار ندارد، بنابراین ادامه بازی صحیح و گل سالم به ثمر رسیده است.


📌 برخورد دانشگر و ساویچ (اخراج- دقیقه ۷۶)

ویدئو: 324796

✅ محمدحسین ترابیان: از این زاویه که می‌بینیم، با توجه به تکلی که بازیکن مدافع زده، فاصله، شدت و محل برخورد، تصمیم داور در اخراج بازیکن تیم سپاهان درست بود.
✅ ابراهیم میرزابیگی: در این صحنه استوک بازیکن سپاهان روی پای بازیکن حریف فرود آمد که احتمال آسیب‌دیدگی زیاد است و به این ترتیب اخراج درست بود.
✅حسین عسگری: متاسفانه بازیکنان ما به قوانین آگاهی ندارند و هیچ آموزشی هم به آنها داده نمی‌شود، همیشه ضرر می‌کنیم. بازیکن باید بداند وقتی تکل می‌زند و پایش بلند می‌شود و روی پای بازیکن حریف می‌رود، مصداق خطای شدید است و باید اخراج شود.
✅ بابک وسیله‌بر: تمام شرایط خطای شدید محرز است پس اعلام ضربه آزاد مستقیم و اخراج بازیکن خاطی، جریمه این حرکت می‌باشد.

دیدگاه‌ها