کد خبر : 2002780 | 28 بهمن 1402 ساعت 12:53 | 21.8K بازدید | 10 دیدگاه

بازی حساس در جام جهانی فوتبال ساحلی؛

ایران امروز از آرژانتین صعود می‌خواهد!

تيم ملي فوتبال ساحلي ايران که جام‌ جهاني را با كام‌بك جانانه مقابل اسپانيا آغاز كرد، امروز برابر آرژانتين قرار خواهد گرفت.

ایران امروز از آرژانتین صعود می‌خواهد!

به گزارش "ورزش سه"، اولین نمایش تیم ملی فوتبال ساحلی در جام‌جهانی، نتیجه‌ای فراتر از انتظار داشت. ایران که در یک گروه بسیار سخت در این مسابقه‌ها قرار گرفته، با شکست دادن یکی از جدی‌ترین مدعی‌های قهرمانی، نشان داد که قصد دارد در این تورنمنت دست به کارهای بزرگی بزند.

این نبرد برای تیم ملی، با چند غافلگیری بسیار بزرگ شروع شد. ایران به راحتی هر چه تمام‌تر در همان دقایق اول، 2 گل از حریف خورد و همین ماجرا می‌توانست ذهنیت هر تیمی را نابود کند، اما پسران تیم ملی آماده‌تر از این بودند که به‌خاطر چند اشتباه فردی، تمرکزشان را به‌طور کامل از دست بدهند.

البته که در همان وقت اول بازی، اسپانیا با یک قیچی تماشایی به گل سوم هم دست پیدا کرد. شاید قرمزها تصور می‌کردند با این 3گل، تحت هر شرایطی برنده این مسابقه خواهند بود اما تیم ملی به امارات سفر نکرده بود که در همان نخستین مسابقه با شکست روبه‌رو شود.

در فاصله 50 ثانیه به پایان وقت اول بازی، ایران روی تیزهوشی و جاگیری دقیق مسلم مسیگر به گل اول دست پیدا کرد تا اختلاف را کم کند. تیم ملی در شروع وقت دوم نیز اختلاف را به حداقل رساند و مسیر بازی را عوض کرد. اسپانیا برای دقایقی دوباره به بازی مسلط شد اما اتفاق جذاب‌تر، در فاصله حدود یک دقیقه به پایان وقت سوم رخ داد. جایی که با گلزنی ایران، بازی در وضعیت مساوی 5-5 قرار گرفت و تماشاگران ایرانی حاضر در ورزشگاه، غرق در هیجان شدند. ایران در وقت‌های اضافه با یک قیچی خارق‌العاده، توانست گل ششم را به حریف بزند.

1991836

هر چند که در نهایت اسپانیا به بازی برگشت و در نهایت سرنوشت بازی به پنالتی‌ها کشیده شد. جایی که تیم ملی توانست حریف را با نتیجه 3 بر یک شکست بدهد و یک برد مهم را در شروع جام جشن بگیرد. حتی با وجود این برد بسیار ارزشمند، ایران هنوز برای صعود از دور گروهی نیازمند حفظ آمادگی برای دیدارهای بعدی است. ایران امروز یک بازی سخت مقابل آرژانتین دارد، تیمی که در بازی اول روبه‌روی تاهیتی شکست خورده است.

ایران به‌خاطر برد در پنالتی، فقط یک امتیاز دارد و فعلا تاهیتی با 3 امتیاز در صدر جدول این گروه دیده می‌شود. این بازی برای آرژانتین نیز چیزی شبیه مرگ و زندگی خواهد بود، پس پسران ایران باید به‌شدت مراقب نتیجه بازی امروز باشند. یک غفلت ساده می‌تواند شرایط تیم ملی را تغییر بدهد.

در غیر این صورت اما بردن این بازی، صعود تیم ملی را به دور بعدی قطعی خواهد کرد. ایران درصورت صدرنشینی در این گروه مسیر ایده‌آلی در یک‌چهارم نهایی نیز خواهد داشت. در این صورت احتمالا تیم ملی در مرحله بعدی با قرعه امارات میزبان روبه‌رو خواهد شد؛ قرعه‌ای که برای تیم ملی ایده‌آل به‌نظر می‌رسد.

منبع: همشهری

پوستر: حمیدرضا مهدی‌زاده اردکانی

دیدگاه‌ها