کد خبر : 2002910 | 29 بهمن 1402 ساعت 03:15 | 41.7K بازدید | 60 دیدگاه

مقصران اتفاق عجیبی که در اراک رقم خورد

سهل انگاری افسر امنیتی پرسپولیس در موضوع کنعانی

اتفاق عجیب بعد از بازی پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک غیر از شخص محمدحسین کنعانی زادگان مقصران دیگری هم دارد.

سهل انگاری افسر امنیتی پرسپولیس در موضوع کنعانی

به گزارش "ورزش سه" یک اتفاق ناگوار و عجیب باخت پرسپولیس در اراک را تلخ‌تر و ناراحت کننده‌تر کرد. حتماً همه ویدئوی مربوط به لحظه سوار شدن بازیکنان پرسپولیس به اتوبوس و خروج از ورزشگاه را دیده‌اند و اینکه حسین کنعانی چطور برای تنبیه هوادار اراکی شخصاً دست به کار شد.
بعد از این اتفاق کنعانی به خاطر سوابق نه چندان جالبش در رفتارهای بیرون از زمین مورد شماتت قرار گرفت و تبدیل به سوژه‌ای شد تا دوباره مورد هجمه قرار بگیرد اما در این ماجرا باید چند نکته را در نظر داشت.
طبیعتاً حرکت کنعانی به هیچ وجه قابل توجیه نیست و رفتار او زشت و زننده بود چرا که به هر حال بازیکنی در سطح باشگاه بزرگ پرسپولیس و تیم ملی باید توان کنترل اعصاب خود در سخت‌ترین شرایط و بدترین اتفاقات ممکن را داشته باشد اما اساساً فضا نباید به گونه‌ای باشد که زمینه رخ دادن چنین اتفاقات زشتی فراهم شود.

1962952

بازیکن پرسپولیس بعد از دو ماه به لیگ برگشته، در یک بازی سخت و حساس بیرون از خانه در شرایطی که تیمش خوب بازی کرده و به زعم خودش یک پنالتی تیمش هم سوخته قصد خروج از ورزشگاه دارد، بازیکنی که در تیم ملی حضور داشته و از جام ملت‌ها شکست خورده و با ناراحتی برگشته در میان تونل انسانی با کمترین فاصله ممکن در حال حرکت به سمت اتوبوس است آن هم در شرایطی که با کمترین مأمور این عده کنترل می‌شوند.
اینجا اولین تقصیر برعهده افسر امنیتی تیم پرسپولیس است که مأموریت دارد این مسائل را کنترل کند. در واقع مهم‌ترین کاری که افسر امنیتی پرسپولیس باید می‌کرد و انجام نداد این بود که از ماموران مستقر در ورزشگاه بخواهد تمام آن افراد و تماشاگران پیرامون اتوبوس را متفرق کند و اعضای این تیم راحت و بدون دغدغه سوار اتوبوس شوند اما چنین اتفاقی نیفتاد و هوادارانی که در کمترین فاصله ممکن علیه کنعانی شعار می‌دادند و انگار دنبال این بودند تا او را تحریک کنند حتی بعد از سوار شدن این بازیکن به اتوبوس به شعارهای خود ادامه دادند تا این اتفاق تلخ رخ دهد.
در عین حال عجیب بود که کنعانی با وجود سوار شدن به اتوبوس دوباره پیاده شد و سراغ تنبیه کردن آن هوادار احتمالاً آلومینیوم رفت و هیچ‌کس هم جلوی او را نگرفت.
از سوی دیگر سؤال اینجاست که چرا تعداد مأموران در آن منطقه از ورزشگاه اینقدر کم بود که نتوانستند آن جمعیت را کنترل کنند و اجازه ندهند تا بازیکنان در آن شرایط سخت سوار اتوبوس شوند؟
اینها سؤال‌هایی است که مسئولان باشگاه پرسپولیس و برگزارکنندگان مسابقه باید به آن جواب بدهند هر چند هر جوابی هم که داده شود نمی‌تواند حرکت زشت کنعانی را توجیه کند هر چند او بلافاصله عذرخواهی کرد تا محرومیت سنگینی نصیبش نشود.

دیدگاه‌ها