کد خبر : 2003054 | 29 بهمن 1402 ساعت 15:39 | 10.8K بازدید | 1 دیدگاه

راننده 17 ساله ایتالیایی جایگزین همیلتون در مرسدس

احتمال جایگزینی راننده 17 ساله ایتالیایی با لوئیس همیلتون، قهرمان هفت دوره فرمول یک در تیم مرسدس بنز بحث‌های زیادی را در سطح جهانی برانگیخته است.

راننده 17 ساله ایتالیایی جایگزین همیلتون در مرسدس

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، پس از اعلام دو هفته قبل تیم فرمول یکی فراری ایتالیا مبنی بر در اختیار گرفتن لوئیس همیلتون از سال 2025 میلادی اخبار زیادی درباره جایگزین‌های احتمالی این راننده انگلیسی در مرسدس بنز منتشر شدند. یکی از نام‌های مطرح شده راننده 17 ساله ایتالیایی به نام آندره‌آ کیمی آنتونلی است. حتی رئیس مرسدس بنز در مصاحبه‌ای اعلام کرد که آنتونلی می‌تواند یکی از گزینه‌های بالقوه جایگزینی لوئیس همیلتون در سال 2025 باشد.

بسیاری از مردم، ایتالیا را تقریباً زادگاه موتوراسپورت می‌نامند. عجیب است اما ایتالیا اخیراً خود را در سری‌های اصلی موتوراسپرت، به ویژه در فرمول یک، بسیار ضعیف نشان داد. با این حال، این وضعیت ممکن است به زودی تغییر کند. اکنون تمام دنیای موتوراسپرت در مورد راننده جوان یعنی آندره‌آ کیمی آنتونلی صحبت می‌کند. راننده‌ای از بولونیا که به تازگی با کنار گذاشتن مسابقات کارتینگ توجه جامعه فرمول یک را به خود جلب کرده است. علاوه بر این، برخی بلافاصله او را در کابین مرسدس قرار دادند که توسط لوئیس همیلتون در فصل 2025 خالی خواهد شد. جالب است بدانیم چه چیزی باعث می‌شود همه در مورد پسر متولد سال 2006 صحبت کنند و آیا او سزاوار چنین توجهی است یا خیر؟

کیمی کارتینگ را از 7 سالگی شروع کرد و بلافاصله به موفقیت رسید. آنتونلی به مدت 8 سال در موتوراسپرت رده‌های پایه‌ای برنده تمام مسابقات معتبر شد. از جام زمستانی در لوناتو و فینال بزرگ Easykart تا قهرمانی WSK و قهرمانی اروپا CIK-FIA. البته آندره‌آ در تیم‌های قوی با تکنولوژی، سریع شرکت می‌کرد اما او با نظم رشک‌برانگیزی به پتانسیل ماشین خود پی‌ برد و به طرز شگفت‌انگیزی نسبت به سن خود پایدار بود. در سال 2019 مورد توجه مرسدس قرار گرفت و او وارد برنامه آکادمی این تیم آلمانی شد.

وضعیت مالی قابل اعتماد و سرعت عالی مرسدس به آنتونلی اجازه داد تا در سن 15 سالگی وارد کلاس‌های فرمول شود و نخستین حضور خود را در F4 ایتالیا به عنوان بخشی از استعدادهای نخبه در فصل 2021 انجام داد. شروع، تماشایی نبود، اما بسیار ارزشمند بود: رتبه 10 در پایان و چهارم در میان تازه‌واردان، هرچند آنتونلی بخش قابل توجهی از فصل را از دست داد. فصل بعدی در F4 ایتالیا یک پیروزی برای کیمی بود: آنتونلی با غلبه بر مشکلات در شروع مسابقات، این سری را با برتری چشمگیر نسبت به رقبای خود بُرد. سپس در سال 2023 بدون هیچ مشکلی برنده مسابقات معتبر فرمول FRECA شد. علاوه بر این، آنتونلی در مسابقات قهرمانی منطقه‌ای خاورمیانه، F4 امارات و سری F4 ADAC نیز پیروزی‌هایی کسب کرد. اخیراً اعلام شد که آنتونلی فصل 2024 را در فرمول 2 به عنوان بخشی از Prema سپری خواهد کرد. بنابراین، راننده 17 ساله ایتالیایی حضور در فرمول 3 را دور می‌زند و بلافاصله فرصتی برای رقابت در مسابقات اصلی در میان فرمول‌های نوجوانان به دست می‌آورد. پیش از این کیمی در تست‌های پس از فصل مرسدس در پیست ابوظبی شرکت کرده بود.

عدم آزمایش منظم آنتونلی روی خودروهای فرمول یک مبتنی بر مرسدس باید مورد توجه قرار بگیرد. در نهایت بردن یک جوان به سمت رقابت اصلی در فرمول یک در اصول شناخته شده توتو وولف به عنوان رئیس تیم آلمانی نیست. او نیاز به یک راننده قابل اعتماد دارد که قابل پیش‌بینی و پایدار باشد. با این حال، آنتونلی ممکن است به شریک آلمانی مرسدس یعنی تیم ویلیامز برود. این یک نوع آماده‌سازی قبل از ورود به تیم برجسته‌تر خواهد بود.

هیچ مانع آشکاری برای شکست آنتونلی در فرمول 2 وجود ندارد. البته، کیمی یکی از نامزدهای اصلی قهرمانی فصل 2024 است و شانس زیادی برای برنده شدن دارد، بنابراین هواداران وطنی فراری می‌توانند آسوده خاطر باشند: این ایتالیایی می‌تواند کشورش را دوباره به بالا بکشاند.

دیدگاه‌ها