کد خبر : 2003166 | 30 بهمن 1402 ساعت 06:25 | 58K بازدید | 59 دیدگاه

پتر چک:

جزو سه دروازه‌بان برتر تاریخ نیستم!

پتر چک، ستاره سابق چلسی و آرسنال، می‌گوید در لیست سه دروازه‌بان برتر تاریخ قرار نمی‌گیرد.

جزو سه دروازه‌بان برتر تاریخ نیستم!

به گزارش "ورزش سه"، دروازه‌بان چک به عنوان یکی از بهترین شماره یک‌های تاریخ لیگ برتر انگلیس شناخته می‌شود که در 633 بازی در این لیگ برای چلسی و آرسنال به میدان رفته است. او با چلسی دو بار قهرمان لیگ برتر، یک بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و همچنین رکورددار بیشترین کلین شیت در یک فصل لیگ برتر شده است.

جیمی کرگر در مصاحبه‌ای با اسکای اسپورت از چک خواست تا نام سه دروازه‌بان برتر تاریخ را از نظر خودش اعلام کند. چک گفت: " یک سوال سخت، اما قطعا من جیجی بوفون را در صدر می‌گذارم. قطعا مانوئل نویر هم در این لیست هست. کنار گذاشتن این همه اسم بزرگ دیگر همیشه سخت است، اما پیتر اشمایکل انتخاب دیگر من است."

پس از آن کارشناس اسکای اسپورت به این بازیکن 41 ساله فشار بیشتری وارد کرد و از او پرسید که آیا این سه فوق ستاره تاریخ فوتبال به ترتیب صحیح انتخاب شده‌اند یا خیر، که چک توضیح داد: "بله احتمالا. دو برنده جام جهانی در این لیست بالاتر از اشمایکل. من در حد این لیست نیستم!"

1992412

بوفون در سال 2006 با ایتالیا قهرمان جام جهانی شد و در تابستان گذشته در سن 45 سالگی و پس از یک دوره حرفه‌ای درخشان که تقریباً 30 سال به طول انجامید، کفش‌های خود را آویخت. او بیش از 1100 بازی حرفه‌ای در دوران بازی خود انجام داد و رکورد بیشترین تعداد بازی را در سری آ ایتالیا دارد.
مانوئل نویر با قهرمانی در جام جهانی 2014 به همراه آلمان، راه بوفون را دنبال کرد و به عنوان یکی از ستاره‌هایی که پست دروازه‌بان را تغییر دادند شناخته می‌شود. این ستاره 37 ساله همچنان شماره یک بایرن مونیخ و کاپیتان فعلی باشگاه است و از اولین بازی خود در سال 2011 یازده عنوان قهرمانی بوندسلیگا را با این باشگاه به دست آورده است.

دیدگاه‌ها