کد خبر : 2003292 | 30 بهمن 1402 ساعت 16:13 | 277.6K بازدید | 217 دیدگاه

رئیس هرگز نمی‌بازد

سومین شاهکار: فرعونی‌ترین رویای فلورنتینو پرز!

فلورنتینو پرز به وعده خود عمل کرد و در سال افتتاح برنابئوی جدید، بهترین بازیکن جهان را به رئال مادرید برد.

سومین شاهکار: فرعونی‌ترین رویای فلورنتینو پرز!

به گزارش "ورزش سه"، وقتی فلورنتینو پرز برای سانتیاگو برنابئو جدید برنامه‌ریزی کرد، واضح بود که در روز افتتاح آن باید یک تیم فوق‌العاده و بهترین بازیکنان جهان را داشته باشد. 

این هدف چند سالی است که محقق شده است، اما افتتاح ورزشگاه جدید با یک فوق ستاره همان چیزی است که هواداران رئال مادرید هفت سال رویای آن را داشتند: با حضور کیلیان امباپه. 

1990838

بهترین ورزشگاه با بهترین بازیکن دنیا

شرایط، پیچیدگی عملیات و اصرار رئیس‌ باعث شده تا فیلمنامه بی‌نقص باشد و برنابئوی جدید و بهترین فوتبالیست جهان به موقع با هم هماهنگ شوند. افتتاحیه ورزشگاه جدید که برای تابستان پیش رو برنامه‌ریزی شده، با حضور کیلیان امباپه عالی و به بهترین شکلش خواهد بود.

فلورنتینو با حضور فوتبالیست فرانسوی در مادرید، فرعونی‌ترین رویای خود را تکمیل کرد و بار دیگر رئال را در مرکز جهان فوتبال قرار داد. برنابئو و امباپه با ورود اسپانسرهای جدید به باشگاه و رویدادهای جدید در ورزشگاه، به مادرید رونق جدیدی می‌بخشد که در سطح اقتصادی مورد توجه خواهد بود. فلسفه سانتیاگو برنابئوی فقید برای تمرکز پروژه بر روی ورزشگاه و خرید بهترین بازیکنان جهان (برنابئو+دی استفانو) هنوز در قرن بیست و یکم و در ذهن فلورنتینو جاری است.

آمدن امباپه همچنین مصادف با مقطع ثبات اقتصادی باشگاه است. ثباتی که باعث شده تا قرارداد با این بازیکن فرانسوی بدون مشکل تکمیل شود و امباپه متوجه شده که در هیچ موردی باشگاه قرار نیست قوانین سخت مالی خود را زیر پا بگذارد. این بازیکن پردرآمدترین بازیکن باشگاه خواهد بود، اما بدون افزایش سطح دستمزد. از این نظر، رئال مادرید می‌تواند به داشتن حساب‌های سالم خود ببالد و رقم درآمدی را پیش‌بینی کند که توسط هیچ نهاد ورزشی دیگری برای آینده در دسترس نخواهد بود.

1992585

با ارزش‌ترین باشگاه جهان

همانطور که اخیرا شرکت مشاوره Deloitte آخرین گزارش خود را منتشر کرده، رئال در رتبه‌بندی باشگاه‌هایی که بیشترین درآمد را از فصل گذشته داشته‌اند، صدرنشین است.

رئال مادرید با درآمد 831.4 میلیون یورو، جایگاه اول را از آن خود کرده است، کاری که از فصل 18-2017 انجام نداده بود، سیتی با وجود رسیدن به رکورد خود با 825.9 میلیون یورو در رده دوم قرار دارد و برای اولین‌بار در تاریخ، PSG با 801.8 میلیون یورو درآمد، به رده سوم صعود کرد.

 رئال مادرید با آمدن امباپه و ورزشگاه جدید قصد دارد درآمد خود را به‌طور تصاعدی چند برابر کند.

1992584

یک واقعیت بیش از همه توجه متخصصان بازاریابی ورزشی را جلب می‌کند: ارزش پیراهن. پس از امضای قرارداد بین رئال مادرید و شرکت اچ پی، ارزش پیراهن رئال به لطف آدیداس، امارات و حالا این شرکت آمریکایی بالای 200 میلیون یورو رفته است. هیچ تیم ورزشی دیگری به رقمی که رئال مادرید به دست می‌آورد نزدیک نیست، که سالانه مبلغی نزدیک به 120 میلیون از آدیداس به عنوان حامی اول، 80 از هواپیمایی امارات و حدود 35-40 از HP دریافت می‌کند.

سومین شاهکار فلورنتینو پرز

خرید امباپه همراه با افتتاح ورزشگاه جدید، بار دیگر رئال مادرید را در سطح اقتصادی و ورزشی در صدر قرار می‌دهد، هدفی که رئیس از زمان ورود به باشگاه در سال 2000 داشته است، اما در سال‌های اخیر مورد تردید قرار گرفته بود. 

با ظهور باشگاه‌های حکومتی پاری سن ژرمن و سیتی، آنها رئال مادرید را با بودجه میلیونی خود بر اساس نفت تهدید کردند، اما رئال توانست با تقویت سیاست برنابئو که فلورنتینو از روز اول مبنا قرار داده بود، بار دیگر خود را از نو بسازد.

1992586

با این حال ضربه امباپه و برنابئو جدید به هیچ وجه اولین ضرب شست بزرگ فلورنتینو پرز نیست. در سال 2000، پرز با پرداخت 60 میلیون یورو بند فسخ قرارداد لوئیس فیگو، قوانین بازی را تغییر داد. پس از پرتغالی، زیدان، رونالدو و بکام برای ساختن یک تیم کهکشانی که در تاریخ ثبت شد و تحسین سراسر جهان را برانگیخت، آمدند، اگرچه درست است که نتایج ورزشی آنطور که انتظار می‌رفت تماشایی نبود.

دومین پروژه بزرگ فلورنتینو در سال 2009 و در آغاز مقطع دوم ریاست او در رئال مادرید رخ داد. در یک بازار به یادماندنی، کریستیانو رونالدو، کاکا و بنزما همراه با مورینیو، رئال را بار دیگر به کورس قهرمانی اروپا برگرداندند و این پروژه در سال 2014 با لا دسیما به اوج رسید. تیمی که بین سال‌های 2016 تا 2018 با سه قهرمانی متوالی لیگ قهرمانان اروپا تاریخ‌ساز شد.

سومین و آخرین ضربه بزرگ فلورنتینو، امضای قرارداد با امباپه است. رئال مادرید بعد از رفتن رونالدو، بازسازی‌ای را انجام داده است که تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسید. پس از فتح چهار لیگ قهرمانان در پنج سال، رئال اکنون به تیمی می‌بالد که با مشت آهنین بر اسپانیا حکومت می‌کند و آینده رشک‌برانگیزی در پیش دارد. 

با والورده، وینیسیوس، رودریگو، کاماوینگا، شوآمنی، دوران طلایی رئال با دو جواهر دیگرش جود بلینگام و کیلیان امباپه تضمین شده به نظر می‌رسد. این آخرین کارت بزرگی است که فلورنتینو پرز رو می‌کند، یک حرکت فرعون‌وار.

منبع: مارکا

دیدگاه‌ها