کد خبر : 2003402 | 01 اسفند 1402 ساعت 03:31 | 4.4K بازدید | 2 دیدگاه

قهرمان فرمول یک تیمش را انتخاب کرد

فرصت بزرگ فراری با همیلتون

انتقال لوئیس همیلتون به تیم فراری، مهمترین اتفاق این روزهای فرمول یک است.

فرصت بزرگ فراری با همیلتون

به گزارش "ورزش سه"، به گفته فردریک واسور، مدیر تیم فراری، پیوستن لوئیس همیلتون به این تیم در سال ۲۰۲۵، فرصتی بزرگ برای فراری خواهد بود. خبر پیوستن همیلتون ۳۹ ساله به فراری و هم‌تیمی شدن با چارلز لکلرک، هواداران مسابقات فرمول یک را در دو هفته گذشته در بهت و حیرت فرو برده است.

واسور می‌گوید: «اعلام زودهنگام خبر به این دلیل مهم بود که تیم تمرکز خود را برای ادامه فصل ۲۰۲۴ از دست ندهد. حضور قهرمان هفت دوره فرمول یک، چالش خوبی برای تمام تیم خواهد بود.»

این خبر در هنگام رونمایی اتومبیل جدید فراری برای سال ۲۰۲۴ و برای اولین بار از سوی یکی از چهره‌های ارشد این تیم ایتالیایی اعلام شد.
واسور در سال ۲۰۰۶ و قبل از حضور همیلتون در فرمول یک، مدیر او در مسابقات GP۲ بود. واسور با اشاره به سابقه بیست ساله آشنایی‌اش با همیلتون و تماس‌های مکرری که در این مدت داشته‌اند، این انتقال را نتیجه منطقی سلسله اقدامات و مذاکرات قدم به قدم با این راننده بریتانیایی می‌داند.

به گفته لکلرک، در اوایل سال جاری و قبل از امضای قرارداد بلندمدت جدید با فراری، مسئولان تیم او را در جریان مذاکرات با همیلتون قرار داده بودند.
لکلرک می‌گوید: «این نوع قراردادها یک شبه نهایی نمی‌شوند و زمان‌بر هستند. من قبل از امضای قراردادم از این مذاکرات آگاه بودم و با اعلام خبر غافلگیر نشدم.»

1747830

او ادامه داد: «به خاطر احترام به کارلوس سینز (هم‌تیمی لکلرک از سال ۲۰۲۱)، نمی‌خواهم بیشتر اظهار نظر کنم. ما سال‌های فوق‌العاده‌ای را کنار هم سپری کرده‌ایم و هر آنچه در توان داشته باشیم انجام می‌دهیم تا به موفق‌ترین شکل ممکن کار خود را در این فصل به پایان برسانیم. لوئیس راننده‌ای باورنکردنی است، موفق‌ترین راننده تاریخ که تجربه زیادی برای تیم و البته من به ارمغان خواهد آورد. خیلی خوب بود که تیم در مورد همیلتون شفاف عمل کرد. البته این مسأله زیاد برای من فرقی نمی‌کرد.»

لکلرک با اشاره به همیلتون توضیح داد: «من و همیلتون، چندین سال است که رابطه خوبی با هم داریم و وقتی این خبر به طور رسمی اعلام شد، با هم در مورد آن صحبت کردیم، البته از طریق پیامک. او قهرمان بزرگی است، داشتن هم تیمی جدید همیشه جالب است، زیرا چیزهای جدیدی یاد می‌گیرید، بخصوص وقتی که این هم تیمی جدید، هفت بار قهرمان جهان شده باشد.»

سینز که اکنون در جستجوی پیوستن به تیمی برای سال ۲۰۲۵ است، این خبر را کمی غافلگیر کننده دانست و گفت: «کمی زودتر از بقیه شنیدم و چند هفته فرصت داشتم در مورد آن فکر کنم. این فاصله کمک کرد تا هم بهتر آن را بپذیرم و هم خود را برای فصل ۲۰۲۵ آماده کنم.»

به گفته سینز، ترک تیم فراری باعث کاهش بلندپروازی او برای موفقیت در سال جاری نخواهد شد: «فشاری که به خود و تیم می‌آورم دقیقاً یکسان خواهد بود، اشتها برای پیروزی در مسابقات و قهرمانی در ۲۰۲۵ تحت تأثیر این اتفاق نخواهد بود. این که در سال ۲۰۲۵ دیگر راننده فراری نیستم، به معنی عدم تلاش برای قهرمانی امسال نیست. بلکه حتی بیشتر تمرکز خواهم کرد تا مطمئن شوم بهترین عملکرد را دارم و بیشترین استفاده را از اتومبیل خود ببرم.»

سینز با تأکید بر حمایت کاملش از لکلرک در راه قهرمانی، اضافه می‌کند: «در هر تیمی، همیشه به بهترین نحو در خدمت تیم بوده‌ام. بنابراین هر جا لازم باشد، قطعاً به چارلز کمک خواهم کرد، همان‌طور که متقابلاً از او نیز چنین انتظاری دارم.»

منبع: بی بی سی

دیدگاه‌ها