کد خبر : 2003420 | 01 اسفند 1402 ساعت 00:47 | 15.3K بازدید | 29 دیدگاه

نگویید دستیارانم در حد تیم ملی نیستند؛

قلعه‌نویی: می‌پذیرم که کادرم نیاز به تقویت دارد

امیر قلعه‌نویی پاسخ مفصلی به مهم‌ترین انتقاد پیرامون تیم ملی و عملکردش در قطر داشت.

قلعه‌نویی: می‌پذیرم که کادرم نیاز به تقویت دارد

به گزارش "ورزش‌سه"، دستیاران امیر قلعه‌نویی همواره پس از انتخاب این چهره به عنوان سرمربی تیم ملی محل بحث بوده و پس از حذف تیم ملی از جام ملت‌ها انتقادها از دستیاران امیر قلعه‌نویی شدت گرفت و پاسخ‌های سعید الهویی در برنامه شب‌های فوتبالی بر هجمه‌ها افزود.
امیر قلعه‌نویی که در برنامه فوتبال برتر حاضر شده توضیحات مفصلی درباره دستیارانش، چگونکی انتخاب آنها و مسائل مرتبط داشت. او قبول کرد که کادر فنی نیاز به تقویت دارد، اما تاکید کرد که نباید با این ادبیات صحبت کرد که آنها در حد تیم ملی نیستند.

مشروح صحبت‌های سرمربی تیم ملی را در ادامه می‌خوانید.

*برخی بازیکنان بزرگ مربیان بزرگی نشدند
من 20 سال پیش گفتم که باید به زیرساخت توجه شود. تا زمانی که ما به زیرساخت توجه نکنیم، فوتبال ما پیشرفت نخواهد کرد. طارمی، محمد محبی، قایدی و... زیر نظر مربیان محلی پیدا شدند و رشد کردند. خیلی از بازیکنان بزرگ ما در 27 سالگی نادیده گرفته شدند. آقای قاسم‌پور گفتند دلیل نمی‌شود هر بازیکن بزرگی، مربی بزرگی شود. برعکس هم هست. شاید برخی بازیکنان بزرگ نبودند ولی مربیان بزرگی شدند. شما می‌توانید منکر توانایی ساکت الهامی شوید؟ فراز کمالوند یا... . خود مورینیو، گواردیولا یا مارادونا شرایط متفاوتی داشتند و برخی مثل مارادونا مربی بزرگی نشدند.

* یواخیم لو کجا مربی بزرگی بود؟
ما در کادر فنی تیم ملی نفر اول یا دوم نداشتیم. آنتونیو نفر دوم کادر فنی ما بودند. سعید الهویی دکترای فیزیولوژی ورزشی دارد. یواخیم لو کجا مربی بزرگی بود؟ چطور باسابقه‌ترین مربی آلمان شد؟ برخی از دوستان پیشکسوت گفتند به قلعه‌نویی اطلاعات نمی‌دهند ولی نمی‌دانند که الهویی با آنالیز آنلاین در بازی‌ها به من اطلاعات می‌دهد.

* درباره سعید الهویی از بازیکنان بپرسید
از دوستان عزیز می‌خواهم تا همکاران خودشان را اینطور قضاوت نکنند. 100 درصد می‌پذیرم تا باید کادر فنی تقویت شود. سعید الهویی 17 سال است در فوتبال کار می‌کند. لطفا به بازیکنان زنگ بزنید و درباره سعید الهویی بپرسید.
من چهار دهه است به طور مداوم در فوتبال هستم و استراحت هم نداشته‌ام. کسی هم مثل من اینطور نبوده، اما هیچ‌وقت این مدلی صحبت نکردم.
امیر قلعه‌نویی هزار اشتباه داشته ولی خیلی از رفتارها را نمی‌کنم. اینکه بخواهیم توانایی یک نفر را بخاطر یک صحبت اشتباه زیر سوال ببریم، کار درستی نیست. من می‌پذیرم که باید کادر فنی تقویت شود.

*ساکت الهامی از کجا به اینجا رسیده؟
ساکت الهامی از کنار چه کسی به اینجا رسید؟ همکار آقا فیروز بود. فراز کمالوند، محمد ربیعی و... چطور بالا آمدند. قربانعلی‌پور یکی از بهترین بدنسازان و با دانش‌ترین مربیان است. رحمان رضایی 80 بازی ملی دارد، آندو تیموریان، حمید مطهری و ... هم همینطور هستند.

*بارها دستیارانم علیه نظر من بوده‌اند
خدا شاهد است بارها این اتفاق افتاده که من یک نظر برای تعویض داشتم که حمید مطهری، آنتونیو، سعید الهویی و... نظرم را عوض کردند و در همین جام ملت ها این اتفاقات افتاد. در تعویض مهدی ترابی مقابل سوریه، حمید مطهری تاکید داشت که او به خوبی پنالتی می‌زند. حمید مطهری بارها گفت علی قلی‌زاده مقابل امارات بازی کند که این اتفاق افتاد.

*اگر مردم می‌گویند کادر فنی تقویت نیاز دارد می‌پذیرم 
خواهشا بعد از بازی به بازیکنان زنگ بزنید و درباره فضای کادر فنی بپرسید. گروه خیلی خوبی داشتیم که از آنها ممنون هستم. بسیار آدم‌های کاربلد و صادقی بودند ولی اگر مردم می‌گویند کادر فنی تقویت شود، قبول دارم. اینکه بگویید در حد تیم ملی نیستند، اصلا درست نیست. باید بخل را کنار بگذاریم و با احترام صحبت کنیم.

*باید یک روحیه تازه ایجاد کنیم 
همکاران ما یک لیست 30 نفره‌ زیر 23 سال را تهیه کردند تا این نفرات زیر نظر گرفته شوند و برای اولین بازی در مرحله مقدماتی جام جهانی به لیست بیایند. ما یک تیم خوبی داریم که باید قوی‌تر کنیم و یک روح تازه‌تر به وجود بیاوریم.

دیدگاه‌ها