کد خبر : 2003427 | 01 اسفند 1402 ساعت 06:45 | 31.9K بازدید | 35 دیدگاه

قلعه‌نویی: شانس هم جزئی از فوتبال است؛

با هیچ آنالیزی نمی‌شود جلوی گل اول قطر را گرفت!

امیر قلعه‌نویی با بررسی آمار ایران می‌گوید برخی از اتفاقات بازی غیرقابل پیش‌بینی است و نمی‌توان جلوی آن را گرفت.

با هیچ آنالیزی نمی‌شود جلوی گل اول قطر را گرفت!

به گزارش "ورزش سه"، امیر قلعه‌نویی دوشنبه شب در برنامه فوتبال برتر فرصت پیدا کرد تا به طور مفصل در مورد شرایط ایران در جام ملت‌ها صحبت کند.

او در مورد انتقاداتی که به تاکتیک ایران وارد می‌شد گفت: چرا ایران در گذشته مقابل سوریه دو بار مساوی کرده بود؟ به آن بازی‌ها نیز توجه کنید. خیلی‌ها می‌گفتند که ایران فقط اوت دستی و توپ‌های بلند بود، در تعداد شوت بدون محاسبه ضربه ایستگاهی ایران تیم دوم بود و در شوت به ازای هر بازی هم ما در رده دوم قرار داشتیم.

او معتقد است علی‌رغم دریافت ۷ گل در تورنمنت، ایران ساختار دفاعی خوبی داشته و در این خصوص عنوان کرد: در ساختار دفاعی جزء تیم‌های خوب جام ملت‌های آسیا بودیم ولی باید کارمان را آنالیز و آسیب‌شناسی کنیم تا کمتر گل بخوریم، اما مگر می‌شود به حریف خودت در یک بازی موقعیت گل ندهی؟

قلعه‌نویی ادامه داد: یک سری اتفاقات در جریان بازی‌ها می افتد که خارج از آنالیز است. در دیدار با سوریه مجید حسینی را در اختیار نداشتیم و حسین کنعانی هم محروم بود. روزبه هم آن مسابقه روز خوبی داشت، ولی در دو صحنه اشتباه کرد. مگر می‌شود یک بازیکن اشتباه نداشته باشد؟

او در مورد گل اول قطر گفت: باید تمرکز وجود داشته باشد تا بازیکن اشتباه نکند، ولی شما نمی‌توانید صحنه گل اول قطر را با آنالیز درست کنید. قطر با شوتی که برخورد با پشت پای مدافع ما داشت، به گل رسید. همه مربیان بزرگ هم می‌گویند که شانس جزئی از فوتبال است. خیلی از مسابقات بوده که یک تیم باید با اختلاف 5 گل می‌برده، اما بازنده شده است. در کنار همه مسائل فنی و تاکتیکی، شانس هم دخیل است.

او در ادامه به دفاع از عملکرد شاگردانش پرداخت و گفت: خدا را شکر در ساختار دفاعی و ایجاد موقعیت خوب بودیم، اما دوستان اطلاعات غلط به مردم دادند. ما غیر از ضربات ایستگاهی، در همه فاکتورها تیم خوبی بودیم. مسئولیت باخت با من است و عذرخواهی می‌کنم و باید ایرادها را برطرف کنیم.

دیدگاه‌ها