کد خبر : 2003449 | 01 اسفند 1402 ساعت 09:30 | 16.6K بازدید | 13 دیدگاه

توپ رسمی یورو 2024 در لیگ کره‌جنوبی

توپ رسمی جام ملت‌های اروپا در کی لیگ کره جنوبی نیز استفاده می‌شود.

توپ رسمی یورو 2024 در لیگ کره‌جنوبی

به گزارش "ورزش سه"، لیگ کره‌جنوبی از چند هفته بعد و در شرایطی آغاز خواهد شد که در اقدامی جالب، مسئولان این لیگ توانسته‌اند امکان استفاده از توپ مخصوص جام ملتها را در لیگ خود به دست بیاورند.

این توپ که توسط شرکت آلمانی آدیداس تولید می‌شود، با جدیدترین تکنولوژی ساخته شده و به زعم بسیاری بهترین توپ فوتبال خواهد بود که اولین بار در یک لیگ آسیایی مورد اسفاده قرار می‌گیرد.

این توپ با ترکیب رنگ‌های نماد 24 کشور شرکت کننده در این مسابقات طراحی شده و در زبان آلمانی توپ یورو 2024 نیز «عشق به فوتبال» نامگذاری شده است.

فارغ از نام و طراحی، این توپ مجهز به فناوری کنترل فشار هواست که پایداری بیشتری را در اختیار بازیکنان فوتبال قرار می‌دهد و کنترل را برای بازیکنان ساده‌تر و بهتر خواهد کرد.

شیارهای ظریفی که جریان هوا را مانند یک توپ گلف کنترل می‌کند روی سطح پوسته بیرونی قرار می‌گیرد که برای افزایش دقت در شوتزنی تعبیه شده است.

همچنین سنسوری در مرکز توپ با این فناوری وجود دارد که حرکت توپ را با فرکانس 500 بار در ثانیه آنالیز می‌کند، بنابراین نه تنها می‌تواند سرعت، جهت و زاویه را تعیین کند، بلکه آفساید نیمه خودکار را نیز تشخیص می‌دهد.

دیدگاه‌ها