کد خبر : 2003451 | 01 اسفند 1402 ساعت 09:20 | 18.5K بازدید | 9 دیدگاه

حسین عموته: دلیل استعفایم مشکلات خانوادگی است

حسین عموته اعلام کرد سه یا چهار ماه بعد به دلایل خانوادگی از سرمربیگری تیم ملی فوتبال اردن کنار خواهد رفت.

حسین عموته: دلیل استعفایم مشکلات خانوادگی است

به گزارش ورزش سه، حسین عموته همراه با تیم ملی اردن در جام ملت‌های آسیا شرکت کرد و موفق شد عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها را کسب کند. نکته جالب اینکه این اتفاق در حالی رخ داد که او در روزهای اول حضورش در این تیم مورد انتقاد شدید هواداران فوتبال در اردن قرار گرفته بود.

با این حال حسین عموته پس از گذشت حدود ده روز از فینال جام ملت‌های آسیا اعلام کرد که به دلیل مسائل خانوادگی یا چهار ماه بعد سمت خود را ترک خواهد کرد. او در گفتگو با تلویزیون مراکش در مورد اینکه آیا پس از جام ملت‌ها از تیم‌های دیگر پیشنهادی دریافت کرده است، گفت: قرارداد من با تیم ملی اردن همچنان معتبر است اما بعد از فینال اعلام کردم که شرایط خانوادگی من در مراکش سخت است. بنابراین من شروع به بحث در مورد موضوع قطع همکاری خود کردم، اما نه الان، بلکه در سه یا چهار ماه. حضور من در کنار خانواده ضروری است.

البته این اظهارات، واکنش مروان جمعه، نایب رئیس فدراسیون اردن را نیز به دنبال داشت و او در این باره گفت: کاپیتان حسین در حال حاضر در تعطیلات در مراکش به سر می‌برد و ما با او در تماس هستیم. انشاءالله وقتی به امان برگردد با او جلسه می‌گذاریم و امیدواریم با او ادامه دهیم. ما به خواسته‌های او گوش خواهیم داد و این وظیفه ما به عنوان فدراسیون فوتبال است.

عموته تجربه مربیگری گسترده‌ای در آسیا و آفریقا دارد و افتخارات محلی و قاره‌ای زیادی را به دست آورده است. او در مقطعی هدایت السد قطر را برای پایان دادن به ناکامی شش ساله این تیم بر عهده گرفت و عنوان قهرمانی را به دست آورد و سپس سرمربی الوداد کازابلانکا شد و با این تیم هم عنوان قهرمانی را کسب کرد‌.

حسین عموته در 27 ژوئن سرمربی اردن شد اما در هفت مسابقه اول خود در این تیم نتایج خوبی کسب نکرد تا مورد انتقاد شدید قرار بگیرد. اردن در مقدماتی جام جهانی 2026 هم شروع خوبی نداشت و پس از تساوی برابر تاجیکستان، در خانه مقابل عربستان سعودی 0-2 شکست خورد.

اما با این حال شگفتی سازی او در جام ملت‌های آسیا باعث شده هواداران و مسئولان فوتبال اردن تمایل زیادی به ادامه همکاری با او داشته باشند و باید دید در نهایت موفق می‌شوند این سرمربی مراکشی را برای تمدید قرارداد متقاعد کنند یا خیر.

دیدگاه‌ها