کد خبر : 2003560 | 01 اسفند 1402 ساعت 19:01 | 8.9K بازدید | 3 دیدگاه

گزارشى كامل از يازدهمين دوره داخل سالن آسيا

دختران دو و ميدانى ايران آبرودارى كردند

با درخشش دختران و زنان ايرانى، كاروان دووميدانى با سه طلا، شش نقره و هفت برنز در داخل سالن آسيا چهارم شد.

دختران دو و ميدانى ايران آبرودارى كردند

به گزارش "ورزش سه"، يازدهمين دوره رقابت‌هاى دو و ميدانى قهرمانى داخل سالن آسيا به ميزبانى كشورمان با قهرمانى كاروان چين در تهران به پايان رسيد، در حالي كه مردان و زنان چين و ايران در اين پيكارها تنها كشورهايى نام گرفتند كه بيشترين تعداد مدال را با كسب ١٦ نشان طلا، نقره و برنز به خود اختصاص دادند.

دونده‌ها و دو و ميدانى كاران زن و مرد چين و ايران در مجموع هر كدام شانزده مدال كسب كردند كه سهم چينى‌ها هشت طلا و ورزشكاران كشورمان سه مدال زرين بود تا ژاپنى‌ها و قزاق‌ها با يك طلا بيشتر از ايران در مجموع با تكيه بر مرغوبيت مدال جايگاه دوم و سوم جدول كلى را به خود اختصاص دهند.

بولت زیر مجموعهجدول رده‌بندى كلى مدالى يازدهمين دوره قهرمانى داخل سالن دو و ميدانى ٢٠٢٤ آسيا:

١- چين هشت🥇شش🥈دو🥉مجموع ١٦ مدال
٢-ژاپن چهار🥇چهار🥈يك🥉مجموع ٩ مدال
٣-قزاقستان چهار🥇دو🥈پنج🥉مجموع ١١ مدال
٤-ايران سه🥇شش🥈هفت🥉مجموع ١٦ مدال
٥-هند سه🥇يك🥈مجموع ٤ مدال
٦-قرقيزستان دو🥇يك🥈يك🥉مجموع ٤ مدال
٧- مشترك بين كويت و عمان هركدام با يك🥇

 

بولت پرسپولیسدختران دو و ميدانى ايران آبرودارى كردند

نقش ورزشكاران دختر و زن كاروان دو و ميدانى ايران با سرمربيگرى سپيده توكلى در كسب ١٦ مدال رقابت‌هاى يازدهمين دوره داخل سالن قهرمانى آسيا با دو طلا، چهار نقره و سه برنز بسيار درخشان بود در حالي كه پسران و مردان كشورمان يك طلا، دو نقره و چهار برنز به دست آوردند.

در بين دختران و زنان دو و ميدانى ايران كسب دو طلا توسط فرزانه فصيحى و تكتم دستاربندان در كنار درخشش فوق العاده دخترى ١٨ ساله به عنوان پديده اين رقابت‌ها به نام "نازنين فاطمه عيديان" كه در رده سنى بزرگسالان توانست دو مدال نقره تيمى و انفرادى ٤٠٠ متر و ٤ در ٤٠٠ متر را به گردن آويزد، نشان از آمادگى مطلوب شاگردان سپيده توكلى داشت.

البته كژان رستمى نيز موفق شد در اين پيكارها دو مدال نقره و برنز به ترتيب در دو ماده تيمى ٤ در ٤٠٠ متر و انفرادى ٤٠٠ متر به دست آورد تا عملكرد خيره كننده بخش دختران و زنان تيم ايران چشمگير باشد.

1992932

بولت زیر مجموعهطلايه‌داران دو و ميدانى زنان ايران در تاريخ يازده دوره رقابت‌هاى قهرمانى داخل سالن آسيا:

🥇تيمى چهار در چهار صد متر ٢٠٠٤ تهران (ليلا ابراهيمى، زهرا فرجام، مينا پورسيفى و حديث شهرامى)
🥇پنج گانه زهرا نبى‌زاده ٢٠١٠ تهران
🥇چهارصد متر مريم طوسى ٢٠١٢ هانگژو
🥇چهارصد متر مريم طوسى ٢٠١٤ هانگژو
🥇پنج گانه سپيده توكلى ٢٠١٨ تهران
🥇شصت متر فرزانه فصيحى ٢٠٢٣ آستانا
🥇شصت متر فرزانه فصيحى ٢٠٢٤ تهران
🥇هشتصد متر تكتم دستاربندان ٢٠٢٤ تهران

البته در اين دوره از رقابت‌ها سجاد آقايى نيز توانست دو مدال طلاى انفرادى ٤٠٠ متر و برنز تيمى را مال خود كند تا به مانند دو دونده دختر كشورمان، دو بار بر روى سكوى اهداى مدال بايستد.

بولت پرسپولیسيوز ايرانى را چه مى‌شود؟!

نكته نگران كننده اين رقابت‌ها به ويژه در سال المپيك وضعيت آمادگى حسن تفتيان، سريع‌ترين ايرانى تاريخ، با ركورد ١٠ ثانيه و سه صدم در ماده صدمتر است كه دو طلاى شصت متر داخل سالن آسيا را به گردن آويخته و مدال طلاى تاريخى ١٠٠ متر فضاى باز دو و ميدانى قاره كهن را هم در كارنامه دارد.

تفتيان در تهران در فينال شصت متر ششم شد تا نتواند تنها دونده سه طلايى ايرانى تاريخ رقابت‌هاى داخل سالن آسيا نام بگيرد.

كسب طلاى سوم دو و ميدانى داخل سالن آسيا توسط يك زن يا مرد ايرانى به دوره دوازدهم اين پيكارها موكول مى‌شود كه شانس فرزانه فصيحى براى رسيدن به اين مهم بيش از ديگر دوندگان است.

1992929

بولت پرسپولیسقاسمى پرافتخارترين، فصيحى در يك قدمى طوسى

در معرفى پرافتخارترين ورزشكار و دونده ايرانى يازده دوره رقابت‌هاى داخل سالن آسيا اتفاق جالبى هم در دل تاريخ وجود دارد كه از چشم‌ها دور مانده و آن هم تبديل مدال نقره انفرادى ٦٠ متر سال ٢٠١٠ به ميزبانى ايران در چهارمين دوره به طلا بخاطر دوپينگى اعلام شدن قهرمان غير ايرانى اين رقابت‌ها در سال‌هاى بعد بوده است.

به اين ترتيب رضا قاسمى، دونده سرعت اصفهانى سال‌هاى قبل تيم ملى، با تبديل مدال نقره سال ٢٠١٠ داخل سالن آسيايى‌اش به طلا كه مورد تاييد سايت رسمى فدراسيون جهانى و كنفدراسيون دو و ميدانى قاره كهن قرار گرفته است عنوان پرافتخارترين ورزشكار ايرانى را به خود اختصاص مى‌دهد.

بدين ترتيب رضا قاسمى و فرزانه فصيحى دونده‌هاى اصفهانى كشورمان تا پايان دوره يازدهم رقابت‌هاى داخل سالن آسيا عنوان‌هاى اول و سوم جدول پرافتخارترين ورزشكاران را به نام خود سند زده‌اند تا مريم طوسى در جايگاه دوم، عنوان پرافتخارترين ورزشكار زن ايرانى را از آن خود كند.

1992930

بولت زیر مجموعهجدول پرافتخارترين ورزشكاران دو و ميدانى ايران در يازده دوره رقابت‌هاى داخل سالن آسيا:

١-رضا قاسمى با دو🥇دو🥈يك🥉
٢-مريم طوسى با دو🥇يك🥈دو🥉
٣-فرزانه فصيحى با دو🥇يك🥈يك🥉
٤-رضا بوعذار با دو🥇يك🥈
٥-حسن تفتيان با دو🥇
٦-سپيده توكلى با يك🥇سه🥉يك🥉
٧-ليلا ابراهيمى با يك🥇دو🥈دو🥉

در رقابت‌هاى يازدهمين دوره قهرمانى دو و ميدانى داخل سالن آسيا به ميزبانى كشورمان ٢٩ كشور و ٤٣٠ ورزشكار زن و مرد در ١٣ ماده انفرادى و تيمى به رقابت پرداختند.

✍🏻 پوريا تابان

دیدگاه‌ها