کد خبر : 2003631 | 02 اسفند 1402 ساعت 04:29 | 19.6K بازدید | 10 دیدگاه

از یاغی و مهندس تا زننده گل در فینال آسیا؛

هشت ستاره مشترک: پرسپولیس و تراکتور را قاطی نکنید!

در دیدار پرسپولیس و تراکتور هشت چهره قابل توجه وجود دارد که سابقه بازی برای تیم مقابل را دارند.

هشت ستاره مشترک: پرسپولیس و تراکتور را قاطی نکنید!

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس و تراکتور در حالی این هفته برابر هم به میدان می‌روند که تقابل‌های این دو تیم بازیکنان مشترک زیادی دارد. در این بین  از جمع بازیکنان فعلی دو تیم، ۸ بازیکن مشترک تقابل‌های پرسپولیس و تراکتور سابقه حضور در این مصاف جذاب را در کارنامه خود دارند. در این میان، 8 بازیکن سابق پرسپولیس و تراکتور برای نتیجه گرفتن در این دیدار، انگیزه زیادی دارند تا مقابل تیم سابق خود در یکی از دیدارهای حساس لیگ برتر نتیجه خوبی کسب کند.

بولت پرسپولیسامید عالیشاه
او در سال ۹۵ برای انجام خدمت سربازی به جمع تی‌تی‌ها پیوست. سرپرست باشگاه پرسپولیس معتقد بود عالیشاه می‌توانسته در پرسپولیس بماند و اعلام کرد در هنگام عقد قرارداد، او هیچ‌گونه صحبتی درباره خدمت سربازی و مشکل تحصیلی نکرده‌ است. دوران حضور عالیشاه با حواشی و جنجال‌های بسیار زیادی همراه بود و مصدومیت‌‌های پی در پی یک اتفاق اثرگذار در دوران تراکتوری شدن او بود. عالیشاه شش بازی برای تبریزی‌ها انجام داد و دو بار هم گلزنی کرد.

1880186

بولت پرسپولیسسروش رفیعی
هافبک شیرازی فعلی پرسپولیس، در سال 1394 برای گذراندن دوران خدمت سربازی راهی تراکتور شد و در زمانی که برای این تیم بازی می‌کرد، 5 گل در 39 بازی داشت تا با توجه به عملکردش کیفیت خود را ثابت کند تا سرخابی‌های پایتخت نشین برای جذب او در تلاطم باشند و سروش نیز با انتخاب پرسپولیس دوران مهمی از عمر ورزشی خود را نویسندگی کرد.

1964619

بولت پرسپولیسدانیال اسماعیلی‌فر
در میان دوران هشت ساله اقامتش در اصفهان، تنها دو بار تصمیم به خروج از این تیم گرفت؛ یک بار در زمانی بود که به مانند سروش و امید برای سربازی جدا شد و از طرف مقابل در زمان جدایی او، شرایط به نحوی بود که سران تراکتور به سختی برای خروج او رضایت دادند. دانیال 42 بازی پیراهن تراکتور را به تن کرد و با ثبت 7 گل، یک چهره ویژه برای سرخپوشان تبریزی بود.

1952399

بولت پرسپولیسشجاع خلیل‌زاده
مسائل خروج شجاع خلیل‌زاده از پرسپولیس، یکی از مسائل حاشیه‌ای در 4 سال اخیر فوتبال ایران بوده است. زمانی که شجاع خلیل‌زاده قراردادش را 6 ساله تمدید کرده بود ولی به یک باره، شجاع از این تیم جدا شد تا راهی الریان قطر شود. شجاع در تابستان لیگ بیست و سوم پس از اینکه او هم پیش از پرسپولیس در تراکتور بازی کرده بود، به این تیم برگشت. او در سال 1394-95 به صورت قرضی در 22 بازی برای این تیم به میدان رفت اما حالا باتجربه‌تر از قبل و به صورت دائمی به این تیم بازگشته تا همچنان به روند روبه رشد تیمش کمک کند.

1936314

بولت پرسپولیسمهدی شیری
زمانی که برانکو ایوانکوویچ او را همراه با سیامک و منشا به پرسپولیس آورد، انتظار بر این بود که بتواند در جمع سرخپوشان تهرانی، عملکردی که در پیکان داشت را ادامه دهد و حتی در ابتدا، برانکو ایوانکوویچ توانسته بود عملکرد بسیار خوبی را از مهدی شیری دریافت کند، اما به یک‌باره شرایط برای شیری تغییر کرد. او در دوران یحیی گل‌محمدی شرایط قابل قبولی نداشت و اشتباهاتش در فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل اولسان و همچنین اتفاقات رخ داده در دیدار سوپرجام مقابل فولاد سبب شد تا یحیی با خودکار قرمزش نام او را از لیست خارج کند.

1983340

بولت پرسپولیسسیامک نعمتی
او هم تجربیاتی مانند به شیری داشت اما قصه دوران فوتبالی‌اش با شرایط بهتری همراه بود. سیامک نعمتی پس از جدایی از فیروزه‌ای‌پوشان، در پرسپولیس تحت هدایت برانکو نقش پررنگی داشت و برای یحیی گل‌محمدی و گابریل کالدرون نیز عملکرد قابل توجهی  داشت. به هر ترتیب او هم در تابستان 1402 از تیم پرسپولیس کنار گذاشته شد و پس از اتفاقاتی که رخ داد، مسافر تبریز شد.

1983123

بولت پرسپولیسمهدی عبدی
سیامک زمانی که سوار هواپیمای تهران-تبریز شد، تنها نبود و مهدی عبدی هم با او مسافر تبریز شد. ستاره جوانی که در دربی تهران خودش را ثابت کرد و پس از آن در دوران فوتبالی خود گل‌های مهمی را به ثمر رساند، با نظر یحیی گل‌محمدی به تراکتور قرض داده شد اما مهدی عبدی که در فصل گذشته یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های خود را داشت، همه چیز را تغییر داده و در تیم پاکو خمس به پختگی رسیده است.

1982647

بولت پرسپولیسمحمد نادری
نام پایانی یک یاغی است. او هم در شرایطی که پرسپولیس خودش را برای حضور در فینال آسیا آماده می‌کرد، انتشار تصویرش با پیراهن استقلال باعث شد تا هواداران سرخدل نسبت به او ناراحت باشند، اما این اتفاق سبب شد تا نادری در سمت دیگر پایتخت اوضاع متفاوتی داشته باشد. نادری پیش از پرسپولیس هم در تراکتور بازی کرده بود اما حالا پس از مدتی حضور در آلتای اسپور، به فوتبال ایران برگشته تا به خمس اسپانیایی در لیگ بیست و سوم کمک کند.

1948814

دیدگاه‌ها