کد خبر : 2003697 | 02 اسفند 1402 ساعت 12:04 | 18.2K بازدید | 12 دیدگاه

مدیران آبی و نمره قبولی در پنجره زمستانی

استقلال خوزستان با خارجی‌ترین لهجه ممکن

پورموسوی برای نجات آبی‌ها از منطقه سقوط انقلابی بزرگ در ترکیب تیم طی نیم فصل دوم شکل داده است.

استقلال خوزستان با خارجی‌ترین لهجه ممکن

به گزارش “ورزش سه”، همراهی مدیران استقلال خوزستان برای پایان دادن به نگرانی هواداران این تیم طبق نظر کادرفنی تا این لحظه بزرگ‌ترین انقلاب را در سیمای آبی‌ها برای نیم فصل دوم شکل داده است.

آنها که نیم فصل اول را علیرغم نمایش فوتبالی قابل قبول از حیث کسب نتیجه اما از اهداف خود دور ماندند، برای نیم فصل دوم برنامه ویژه‌ای را ترتیب دادند. بر‌این اساس مهم‌ترین تغییر در نیمکت این تیم شکل گرفت و پورموسوی با توجه به جدایی امیرحسین پیروانی اکنون مارکو اورلو را روی نیمکت خود دارد. این مربی باتجربه و کارنامه‌دار در بازی اول آبی‌ها به نظر می‌رسید توانسته تا حدودی نقش خود را در جمع این تیم به خوبی شکل دهد و چه از حیث دفاعی و کسب نتیجه و چه از نظر ساختاری آنها در پایان بازی با شمس آذر به اهداف خود نزدیک شدند.

1968649

نکته دیگر در مسیر تقویت این تیم، جذب یک مدافع خارجی میانی جوان اما با کیفیت بود که در همان بازی اول نیز پتانسیل خود را به بهترین شکل به نمایش گذاشت. عثمان دنانگ سنگالی در این بازی آرامش را تا حد زیادی به خط دفاعی آبی‌ها آورد و آنها به اولین کلین شیت فصل خود مقابل یکی از خط هجومی‌های غیرقابل مهار لیگ دست یافتند.

این اما پایان کار مدیران تیم در مسیر تقویت آبی‌ها نبود و  این تیم با جذب خارجی‌های دیگری مثل ساویو روبرتو در خط میانی که بازیکنی تکنیکی نشان داده، در این بخش نیز تقویت داشته و او در کنار عثمان دنانگ مقابل شمس آذر اولین بازی خود در لیگ‌برتر‌ را به انجام رساندند.

امید علی نجفی مدیرعامل استقلال خوزستان اما در ادامه تحقق به وعده خود برای تقویت تیم اقدام به جذب دو بازیکن خارجی دیگر نیز کرده و با نظر کادرفنی داستونبک تورسونوف ازبکستانی و همچنین آسو رستم را نیز به خدمت گرفت. مدیرعامل استقلال خوزستان برای دستیابی این تیم به هدف بقا در این فصل از لیگ برتر با ترتیب دادن اردوی زمستانی و جذب ۴ بازیکن خارجی و یک مربی برزیلی، یکی از اقدامات مثبتی که می‌شد برای موفقیت تیم به آن رسید را به انجام رسانده است. کاهش چشمگیر میانگین سنی تیم نسبت به نیم فصل اول و موفقیت در رده پایه‌ها و حتی بکارگیری از بازیکنان جوان بومی در حساس‌ترین مقطع تیم  در لیگ برتر، با اعتماد مدیریت تیم همراه بود تا پورموسوی چشم به امتیازات بازی‌های باقی مانده داشته باشد.

1957620

شاید کمتر هوادار استقلال خوزستان انتظار چنین عملکردی در پنجره زمستانی از تیمش را با جذب پنج چهره خارجی را داشت اما نجفی و تیم مدیریتی این باشگاه به واسطه پیگیری‌های شبانه‌روزی خود ضمن موفقیت در این بخش، در بحث هزینه نیز دچار چالش بزرگی نشدند و مبالغ در نظر گرفته برای مارکو،  رستم، عثمان، روبرتو و  تورسونوف نسبت به مبالغ  بازیکنان داخلی، یک  عملکرد موفق دیگر را برای آنها بهمراه داشته است. این تیم در روزهایی که هزینه جذب بازیکنان خارجی برای تیم‌های لیگ برتری با مبالغ بیش از ۴۰۰ هزار دلار طی نیم فصل برآورد و پیش‌بینی می‌شود، برای پنج عضو خارجی کنونی خود جمعا کمتر از این مبلغ هزینه کرده است و با توجه به سابقه و عملکرد آنها، یک موفقیت مناسب برای آنها در این زمینه محسوب می‌شود و نجفی به عنوان مدیر باشگاه به خوبی در این بخش عمل کرده و توانسته اعتماد را جلب کند.

1993177

با این حال از امروز ماموریت اصلی باشگاه استارت خواهد خورد؛ آنها با رسیدن به اولین امتیاز در نیم فصل دوم در دیدار سخت برابر شمس آذر، اکنون باید به دنبال امتیازات بعدی خود باشند، این تیم اکنون برابر آلومینیوم اراک قرار خواهد گرفت، تیمی که هفته گذشته پرسپوليس را شکست داده و باید دید شاگردان پورموسوی برای رسیدن به هدف بقا قادر خواهند بود مقابل این حریف جاه‌طلب دومین برد فصل را ثبت کنند یا خیر.

دیدگاه‌ها