کد خبر : 2003740 | 02 اسفند 1402 ساعت 14:52 | 21.7K بازدید | 28 دیدگاه

تفکر هوادار با مسعود شجاعی تغییر کرده است

عبداللهی: قلعه‌نویی بهترین سرمربی ایرانی است

حمید عبداللهی، مربی هوادار در کنفرانس خبری پیش از بازی با شمس آذر از تغییرات هوادار گفت.

عبداللهی: قلعه‌نویی بهترین سرمربی ایرانی است

به گزارش "ورزش سه"، حمید عبداللهی، مربی هوادار در کنفرانس خبری پیش از بازی شمس آذر گفت: فردا با تیم شمس آذر قزوین بازی داریم که در نیم فصل اول پدیده لیگ بودند. تیم شمس آذر یک کادر فنی خوب مثل آقای سعید دقیقی و همکاران‌شان دارند. تیم ما با تیم شمس آذر قزوین شباهت‌هایی دارند؛ هر دو تیم خصوصی هستند و مدل تیم‌داری و نوع فعالیت‌شان در لیگ ایران بسیار نزدیک و شبیه به هم است. کادر فنی و مدیریت بیرون از زمین رابطه دوستانه‌ای دارند. از نظر فنی فکر می‌کنم تیم ما در بازی با مس رفسنجان علی رغم اینکه تمامی موارد خواسته شده از نظر فنی را در زمین نیاوردند اما از نظر سخت‌کوشی بسیار عالی کار کرد. از مشکلاتی که هوادار در نیم‌ فصل اول داشت عدم سخت‌کوشی بازیکنان بود در صورتی که یکی از فلسفه‌های کاری آقای شجاعی پرتلاش‌تر بودن بازیکنان است که در بازی با مس رفسنجان این میسر شد و توانستیم بازی با تلاش و جنگندگی را انجام دهیم و امتیاز هم گرفتیم. برای این بازی مهیا شدیم و کارهای فنی را انجام داده‌ایم. فردا اگر بازیکنان ما با تمام وجود تلاش کنند و نکاتی که کادر فنی و در راس آن، آقای شجاعی، می‌گویند را به زمین بیاورند قطعا به موفقیت می‌رسند. تنها نگرانی ما این است که بازیکنان ما در تلاش زیاد، ثبات داشته باشند. انقدر بازیکنان پرتلاش، باهوش و خوب در زمین داریم که امیدوارم فردا بهترین اتفاق بیفتد.

عبداللهی درمورد تزریق روحیه سرمربی جدید به تیم بیان کرد: بازخوردی که ما از جامعه فوتبال داشتیم این است که آقای شجاعی به دلیل عقبه بزرگی که در فوتبال دارند و کاپیتان تیم ملی فوتبال ما بوده‌اند و انسان باشخصیتی هستند، توانستند از نظر شخصیتی و فنی روی تیم تاثیر بگذارند. عملکرد تیم هوادار نسبت به نیم فصل اول تغییر کرده. تفکر آقای شجاعی یک فوتبال مالکانه و یک فوتبال با جسارت است. امیدوارم هفته به هفته بهتر شویم. نیاز به زمان داریم خصوصا که بازیکنان‌مان باید تغییر ذهنیت بدهند و به همین دلیل امیدوارم که نوسان نداشته باشند چون این تغییر ذهنی ممکن است در جایی متوقف بشود. از نظر فنی قول می‌دهم که تیم بهتر می‌شود اما از نظر جایگاه نمی‌توانم بگویم تا کجا بالا می‌رویم، هرچند وقتی تلاش کنیم نتیجه هم همراه خواهد شد. فکر می‌کنم بازیکنان تیم به حدی آقای شجاعی را دوست دارند که تا روز آخر بازی‌ها با تمام وجود تلاش کنند.

او درمورد عملکرد تیم ملی در جام ملت‌ها گفت: من دو سال پیش گفته بودم که بهترین مربی ایرانی آقای امیر قلعه‌نویی هستند به چند دلیل؛ دلیل اول اینکه بیشترین افتخارات را آورده‌اند، دلیل دوم اینکه مدیر بسیار قوی‌ای در کار هستند و احساس می‌کنم مربی بسیار باهوشی باشند. درمورد تیم ملی باید ببینیم چه چیزی کاشتیم و چه چیزی درو کردیم. نظر من این است که تیم ملی وقتی مربی خارجی می‌آورد، امکانات بیشتر و اردوهای بیشتری را در نظر می‌گیرد. تا هفته‌های آخری که می‌خواستند به قطر بروند قرارداد مربی تیم را نبسته بودند. درمورد نتایج می‌توانم بگویم که می‌توانستیم بهتر باشیم ولی همه چی فقط مربی نیست. برای اینکه تیم موفق باشد از بالا تا پایین مجموعه باید تلاش کنند و یک دل باشند تا شرایط به سوی موفقیت تیم پیش برود. متاسفم که حال مردم ایران می‌توانست با نتایج بهتر، بهتر از این بشود. برای بالا نرفتن همه اجزای تیم مقصر هستند. البته تا چهار تا تیم بالا آمدن قدم بزرگی است. یادمان نرود که با مربیانی با بودجه و هزینه بالاتر هم به اینجا نرسیده بودیم. فکر می‌کنم آقای قلعه‌نویی از نظر ساختاری و فنی تیم را درست می‌کند. مطمئن هستم که این تیم به جام جهانی صعود پیدا خواهد کرد و به امید خدا جام ملت‌های آسیای بعدی مردم ایران را خوشحال خواهند کرد.

حمید عبداللهی درخصوص پیشنهاد تیم‌های بزرگ به بازیکنان تیم بیان کرد: اول کنفرانس گفتم که باشگاه‌هایی مثل شمس آذر و هوادار از لحاظ ساختار باشگاه‌داری شبیه هم و خصوصی هستند. همینطور علی رغم اینکه تیم شمس آذر چندتا از بازیکنانش را از دست داده، ساختارش را حفظ کرده است. به نظرم این عدالت نیست که هر تیمی که پول دارد بتواند هر نیم فصل هرکاری که بخواهد بکند. این رقابت عادلانه نیست. بزرگوارانی که در تیم‌های خصوصی از جیب خودشان خرج می‌کنند ممکن است نتوانند هزینه‌ها را مثل تیم‌های دولتی تقبل کنند و آن هزینه‌ها را روی دست سازمان خودشان بگذارند. به این علت عادلانه نیست که ما دو هفته مانده به نیم فصل سرکار آمدیم و آقای شجاعی یک تیم نو ساختند چرا که تفکرات اقای شجاعی با تفکرات کادر محترم قبلی، که خیلی برای تیم زحمت کشیدند، متفاوت بود. ما سعی کردیم ساختار دفاعی تیم را درست کنیم اما یکی از دفاع‌های خوب ما را در نیم فصل بردند و سراغ بازیکنان دیگر هم رفتند. قطعا ممکن است که تمرکز برخی از بازیکنان‌مان برهم خورده باشد اما آقای شجاعی به همراه کادر با بازیکنان صحبت می‌کنند و سعی می‌کنند که تمرکزشان را بالاتر ببریم. در کل آقای شجاعی معتقد هستند که نباید جلوی پیشرفت بازیکنان گرفته شود. اولویت اول تیم هست ولی حتی اگر تصمیم بر جدا شدن بازیکنی باشد، ما تیم‌مان را در نظر می‌گیریم که با پول دریافتی ساختار تیم را بهتر کنیم تا پیشرفت کنیم. امیدوارم جوری بشود که همه تیم‌ها در پیش فصل و نیم فصل آنگونه که می‌خواهند بازیکن بگیرند و ساختار و استاندارد یکی داشته باشند تا بتوان درمورد نتایج صحبت کرد.

او درمورد جدایی فریبرز گرامی ادامه داد: ما سعی کردیم کل تیم را در ساختار دفاعی درگیر کنیم و خدا را شکر تا این لحظه موفق بودیم. بچه‌ها می‌دانند اگر بخواهیم گل نخوریم حتی نفر جلو هم باید در دفاع سهیم باشد. به هرحال فریبرز گرامی از بازیکنان خوب ما بود که قبل از بازی مس رفسنجان از ما جدا شد و ما موفق شدیم که بدون فریبرز هم گل نخوریم. فکر می‌کنم نیاز داریم در خطر دفاعی تیم را تقویت کنیم اما اگر بنا به تصمیم آقای شجاعی این اتقاق هم نیفتد، تلاش خودمان را برای حفظ ساختار دفاعی و تقویت ساختار حمله می‌کنیم.

دیدگاه‌ها