کد خبر : 2003893 | 03 اسفند 1402 ساعت 04:11 | 6.6K بازدید | 4 دیدگاه

رقابت سه شهر آلمان برای میزبانی فینال‌های اروپا

اتحادیه فوتبال آلمان برای میزبانی از مسابقات اروپایی برنامه بسیار ویژه‌ای دارد.

رقابت سه شهر آلمان برای میزبانی فینال‌های اروپا

به گزارش "ورزش سه"، با اعلام فدراسیون فوتبال آلمان، سه شهر فرانکفورت، اشتوتگارت و لایپزیش در تلاش هستند تا خودشان را برای میزبانی از فینال مسابقات باشگاهی فوتبال اروپا در سال‌های ۲۰۲۶ و ۲۰۲۷ آماده کنند.
این سه شهر پیشنهاد خودشان را امروز به اتحادیه اروپا اعلام کردند و با توجه به اینکه این سه شهر در یورو ۲۰۲۴ نیز قرار است محلی برای برگزاری جام ملت‌های اروپا باشند، شرایط خوبی برای برگزاری دیدارهای نهایی این دو تورنمنت دارند.
هدف اشتوتگارت میزبانی فینال لیگ قهرمانان زنان در سال 2026 یا 2027 است، در حالی که فرانکفورت به دنبال میزبانی فینال لیگ اروپای مردان است و لایپزیش می‌خواهد فینال لیگ کنفرانس اروپا را میزبانی کند.
یوفا قرار است در طی هفته‌های پیش رو در جلسه‌ای با سران اتحادیه فوتبال اروپا، میزبانی مسابقات اروپایی را به زودی اعلام کند ولی از طرفی تغییر فرمت مسابقات اروپایی عاملی است تا برای اعلام این اتفاق حداقل به مدت یک سال دست نگه دارد.
آلمان هرگز میزبان فینال لیگ کنفرانس نبوده است و از طرفی شهر کلن میزبان فینال لیگ اروپا در سال ۲۰۲۰ بود. همچنین لازم به ذکر است فینال لیگ قهرمانان زنان آخرین بار در سال ۲۰۱۵ به میزبانی برلین برگزار شد و دیگر مسابقات فینال لیگ قهرمانان اروپا در طی ۹ سال اخیر، توسط ژرمن‌ها برگزار نشده اما فینال سال آینده لیگ قهرمانان اروپا به میزبانی مونیخ خواهد بود.

دیدگاه‌ها