کد خبر : 2004015 | 03 اسفند 1402 ساعت 15:55 | 77.7K بازدید | 18 دیدگاه

واگذاری مسئولیت در فدراسیون

استعفای فلورنتینو پرز و لاپورتا قبول شد

از امروز رؤسای دو باشگاه رئال مادرید و بارسلونا تا زمان برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا مسئولیتی در این نهاد نخواهند داشت.

استعفای فلورنتینو پرز و لاپورتا قبول شد

به گزارش "ورزش سه"، در تاریخ 11 اکتبر 2023، فلورنتینو پرز و خوان لاپورتا پس از دریافت یک بوروفکس از سوی رئیس مرکز ملی مربیان فوتبال، میگل گالان، که آنها را از غیرقانونی بودن پروسه انتخابات فدراسیون پس از استعفای روبیالس آگاه کرده بود، به عنوان اعضای کمیته مدیریتی فدراسیون فوتبال اسپانیا استعفا دادند. 

این کمیته مدیریتی شامل 31 نفر از جمله رئیس پدرو روشا بود، اما تنها دو نفر دیگر علاوه بر فلورنتینو پرز و لاپورتا کنار رفتند. همه آنها از جمله مدینا کانتالخو، رئیس کمیته داوران، بوروفکس هشدار و اخطار را دریافت کردند و در نهایت تنها 4 نفر استعفا دادند.

1992422

میگل گالان، همان شخصی است که شکایتی علیه فدراسیون فوتبال و شورای ورزش اسپانیا (CSD) مطرح کرده بود مبنی بر عدم لزوم برگزاری فوری انتخابات برای انتخاب جانشین لوئیس روبیالس. در پی این اقدام گالان، استعفای پرز و لاپورتا در تاریخ 15 نوامبر بررسی و امروز پذیرفته شد.

1978210

به نظر می‌رسد که این تصمیم صحیح بود تا از هر گونه مسئولیت در تصمیم‌گیری‌ها جلوگیری شود و به این ترتیب پرز و لاپورتا از این پس تا زمان برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا، مسئولیت حقوقی در این نهاد نخواهند داشت.

استعفای رؤسای دو باشگاه بارسلونا و رئال مادرید به معنای عقب‌نشینی عمدی از مشارکت در کمپین انتخاب ریاست آتی فدراسیون است. این اقدام با هدف حفظ موضع بی‌طرفانه و اجازه به برگزاری یک روند انتخاباتی منصفانه است.

دیدگاه‌ها