کد خبر : 2004031 | 03 اسفند 1402 ساعت 16:49 | 8.7K بازدید | 1 دیدگاه

رسمی: دلافوئنته تا 2026 سرمربی اسپانیاست!

فدراسیون فوتبال اسپانیا بند تمدید لوئیس دلافوئنته را به اجرا گذاشت.

رسمی: دلافوئنته تا 2026 سرمربی اسپانیاست!

به گزارش "ورزش سه"،  فدراسیون فوتبال اسپانیا در جلسه پنج‌شنبه خود تصویب کرد که این فدراسیون اجازه دارد تا از بند تمدید موجود در قرارداد سرمربی تیم ملی، لوئیس د لا فوئنته، استفاده کنند. این امر اجازه می‌دهد تا روابط بین دو طرف تا سال 2026 ادامه یابد، سالی که در آن جام جهانی بعدی فوتبال مردان در کانادا، مکزیک و ایالات متحده برگزار می‌شود.

کمیسیون مدیریت این فدراسیون معتقد است که تمدید د لا فوئنته ثبات برای تیم ملی در آماده سازی برای جام ملت‌های اروپا که از ماه ژوئن سال آینده آغاز می‌شود، ایجاد می‌کند و گامی ضروری برای افزایش روحیه تیم ملی و همه نهادهایی است که فوتبال را در اسپانیا هدایت می‌کند.

1993643

دلافوئنته از ژانویه سال 2023 هدایت تیم ملی اسپانیا را برعهده گرفت و قبل از آن هم در همه رده‌های پایه این تیم از سال 2015 به مربیگری مشغول بود. او سابقه هدایت دیپورتیو آلاوس را هم برای مدتی کوتاه در کارنامه دارد. او تا به اینجای کار با اسپانیا نتایج قابل قبولی گرفته و موفق شده تا این تیم را به عنوان صدرنشین گروهش در رقابت‌های مقدماتی یورو 2024، به مرحله نهایی برساند.

او از زمان در دست گرفتن هدایت تیم ملی اسپانیا در 16 دیدار این تیم را هدایت کرده و با عملکردی قابل قبول 12 پیروزی، 2 تساوی و 2 شکست به‌دست آورده است. اسپانیا تحت هدایت او از امیدهای اصلی قهرمانی رقابت‌های یورو 2024 در تابستان پیش رو است.

دلافوئنته بعد از جنجال حمایت و دست زدن برای لوئیس روبیالس، رئیس سابق فدراسیون اسپانیا، بعد از اقدامات جنجالی‌اش در جشن قهرمانی اسپانیا در جام جهانی زنان، تا حدی محبوبیت خود را در اسپانیا از دست داد و عذرخواهی هم آن را جبران نکرد و حتی در مقطعی فشارها روی او برای استعفا از تیم ملی هم افزایش پیدا کرد.

دیدگاه‌ها