کد خبر : 2004173 | 04 اسفند 1402 ساعت 11:12 | 37K بازدید | 6 دیدگاه

ستاره سابق بارسلونا، پادشاه لیگ اروپا!

پی‌یر امریک اوبامیانگ، ستاره سابق بارسلونا، با گلزنی برای مارسی مقابل شاختاردونتسک، به بهترین گلزن تاریخ مسابقات لیگ اروپا تبدیل شد.

ستاره سابق بارسلونا، پادشاه لیگ اروپا!

به گزارش "ورزش سه"، پی‌یر امریک اوبامیانگ، مهاجم مارسی، پس از گلزنی مقابل شاختار دونتسک، بهترین گلزن تاریخ مسابقات لیگ اروپا شد.

اوبامیانگ سی‌ویکمین گل خود در لیگ اروپا را برابر دونتسک به ثمر رساند تا به یک رکورد جدید برسد. او با 30 گل با رکورد رادامل فالکائو برابری می‌کرد، اما اکنون از ستاره سابق منچستریونایتد عبور کرده است.

البته این رکورد از سال 2009 محسوب می‌شود یعنی از زمانی که جام یوفا به لیگ اروپا تغییر نام داد. با این حال، او اکنون با رکورد گلزن برتر جام یوفا یعنی هنریک لارسون، اسطوره سوئد، برابر است.

1993885

اوبامیانگ گل‌های خود در لیگ اروپا را برای باشگاه‌های مختلف به ثمر رسانده است. او 14 گل برای آرسنال، 8 گل برای دورتموند، 2 گل برای بارسلونا و اکنون 7 گل برای مارسی به ثمر رسانده است.

گل او در روز پنجشنبه به باشگاه فرانسوی کمک کرد تا 3-1 پیروز شوند و در مجموع با نتیجه 5-3 به دور بعدی راه پیدا کنند. مارسی پس از جدال در لیگ اروپا با شاختار، روز یکشنبه در لیگ فرانسه به مصاف مون پلیه می‌رود. آن‌ها در حال حاضر در رده نهم جدول لیگ قرار دارند.

این بازیکن 34 ساله از ابتدای فصل جاری به مارسی پیوسته بود. او با جدایی از چلسی پس از حضور مائوریسیو پوچتینو، تصمیم گرفت با قراردادی 3 ساله راهی لیگ فرانسه شود. او در 22 بازی این فصل برای مارسی به میدان رفته و 6 گل به ثمر رسانده است.

دیدگاه‌ها