کد خبر : 2004217 | 04 اسفند 1402 ساعت 15:41 | 10K بازدید | 27 دیدگاه

توخل: اوضاع بد بایرن فقط تقصیر من نیست!

توماس توخل، سرمربی بایرن، می‌گوید مقصر عدم موفقیت بایرن در بازی‌های اخیر تنها خودش و کادر فنی نیستند.

توخل: اوضاع بد بایرن فقط تقصیر من نیست!

به گزارش "ورزش سه"، با اعلام مدیران بایرن، توماس توخل به دلیل نتایج ضعیف که تیم را در موقعیتی قرار داده که احتمال دارد یکی از ضعیف‌ترین نتایج دو دهه اخیرش را در پایان فصل کسب کند، در ماه ژوئن بایرن را ترک خواهد کرد. این باشگاه تصمیم دارد در شرایط تیمش یک بازنگری اساسی انجام دهد و علاوه بر توخل برخی از ستاره‌های بی‌انگیزه تیم را هم کنار بگذارد.
توخل در آستانه بازی شنبه تیمش مقابل لایپزیش با خبرنگاران در مورد اوضاع تیم صحبت کرد.

تصمیم مدیران بایرن مبنی بر قطع همکاری؟
"ما سه‌شنبه با هم صحبت کردیم و روز چهارشنبه به تیم اطلاع دادیم. دلیل؟ فقط یک نفر مقصر نیست، اگر قرار بود همه مقصران دیده شوند من امروز اینجا نمی‌نشستم. اما مسئولیت این اوضاع را بر عهده می‌گیرم. پیشرفت بازی ما و نتایج، آنطور که من می‌خواهم وجود ندارد."

ادامه کار به این شکل که می‌دانید قرار است تابستان بروید سخت نیست؟
"برعکس، آسان است. زیرا ما فوتبال را دوست داریم و کاری که انجام می‌دهیم را هم دوست داریم. برای من هرگز مهم نبوده که قراردادی پنج ساله داشته باشم یا یک قرارداد پنج هفته‌ای، یک قرارداد بزرگ یا یک قرارداد کوچک، تنها چیزی که مهم است اینجا و اکنون است، شرایط عوض شده، اما مهم نیست، من کار را دوست دارم و البته کار را با همان انرژی قبلی انجام خواهم داد. حتی شاید الان با وضوح و آزادی بیشتر این کار را انجام می‌دهم. زیرا می‌دانم که دیگر لازم نیست اثر بلندمدت یک تصمیم خاص را بسنجیم. ما اکنون می‌توانیم همه بازی‌ها را مانند یک بازی جام حذفی مربی کنیم. برای من شخصاً چیزها دیگر تأثیر طولانی مدت ندارند. "

1993979

رابطه با یوشوا کیمیش؟
"او بازیکن بسیار مهمی است، یک رهبر درون تیم. البته من فکر می‌کنم او در چند بازی اخیر در بهترین فرم خودش نبوده است. ما برای اهداف مشترک می‌جنگیم، این تغییر نخواهد کرد."

از بازیکنانتان ناامید شده‌اید؟
"من از خودم و نحوه بازی کل تیمم در حال حاضر ناامید هستم. اما شخصا از بازیکنان ناراحت نیستم. ما از آنها انتظارات زیادی داریم و سعی می‌کنیم از بهترین نسخه آنها استفاده کنیم. هنوز چیزی تمام نشده است. تصمیم برای پایان فصل گرفته شده است، نه اکنون. و من فکر می‌کنم این نشان می‌دهد که هیچ شکاف و اختلاف عمیقی با تیم وجود نداشته است."

آیا آمدن به بایرن اشتباه بود؟
"نگاه به گذشته معنایی ندارد. آن موقع تماسی با من گرفته شد و ما تصمیم گرفتیم ظرف 48 ساعت کار را نهایی کنیم زیرا مطمئن بودیم و می‌خواستیم این کار را انجام دهیم. امتیازهای زیادی گرفتیم. ما چند رکورد را شکستیم. فراموش می‌شود که با مصدومیت‌ها بسیار بدشانس بودیم. ما به اندازه کافی در کادر مربیگری اعتماد به نفس داشتیم و توانستیم خودمان را برای این کار بزرگ متقاعد کنیم. اما نتوانستیم به طور مداوم تیم را به سطح بالاتری از قبل برسانیم. به همین دلیل است که ما و باشگاه در تابستان راه‌های جداگانه‌ای را می‌رویم."

اینکه بازیکنان فکر کنند 2-3 ماه دیگر مربی‌شان عوض می‌شود، باعث نمی‌شود اقتدار سابق را نداشته باشید؟
"اگر هم این اتفاق بیفتد، بیشتر نشان دهنده شخصیت بازیکنان است و نه اقتدار من."

بازی فردا با لایپزیش؟
"فردا بازی واقعا سختی است. نتایج اخیر تیم ما مقابل لایپزیش خود گویای این موضوع است. این تیم ویژگی‌های زیادی دارد که می‌تواند به ما آسیب برساند. به دلیل مصدومیت‌ها، کمی سرعت و همچنین یک دفاع راست تخصصی را از دست می‌دهیم. اما راه‌حل‌هایی خواهیم یافت."

دیدگاه‌ها