کد خبر : 2004322 | 05 اسفند 1402 ساعت 01:11 | 23.1K بازدید | 24 دیدگاه

چشمک شاگردان ژابی به جام

لورکوزن 2 - ماینتس 1: اختلاف با بایرن دو رقمی شد!

در فاصله یازده هفته تا پایان بوندسلیگا بایرلورکوزن با بردی شیرین اختلاف خود با بایرن مونیخ را 11 امتیازی کرد.

لورکوزن 2 - ماینتس 1: اختلاف با بایرن دو رقمی شد!

به گزارش "ورزش سه"، بعد از چهار برد متوالی، شاگردان ژابی آلونسو در استادیوم بای‌آرنا در حالی میزبان ماینتس قعر جدولی بودند که با اختلاف هشت امتیازی، خیالی آسوده از جایگاه خود در صدر داشتند اما با این حال بازی را تهاجمی آغاز کردند.

در دقیقه 3 گرانت ژاکا توپ را به سمت چپ فرستاد اما ارسال بازیکن لورکوزن به مدافع حریف برخورد کرد و دوباره در محوطه جریمه به ژاکا رسید. در حالی که کسی انتظار شوت از راه دور را نداشت، هافبک سوئیسی شلیک خود را به سمت دروازه فرستاد و در عین ناباوری این توپ از بالای سر دروازه‌بان گذشت و در درون دروازه قرار گرفت.

بعد از این گل استثنایی، ژاکا پشت ران خود را به نشانه مصدومیت همسترینگ گرفت و در شرایطی که ژابی آلونسو به شدت نگران شده بود و خود را آماده یک تعویض زودهنگام می‌کرد، او خندید تا مشخص شود که با سرمربی خود شوخی کرده است.

در حالی که هواداران لورکوزن جشن خود را برپا کرده بودند، ماینتس تنها چهار دقیقه برای جبران گل‌خورده زمان می‌خواست. یک ارسال از روی ضربه ایستگاهی به گوشه محوطه جریمه با ضربه سر سیلوان ویدمر همراه شد و در ادامه دومنیک کر توپ را به کنج دروازه لورکوزن کوبید تا خیلی زود بازی دوباره به حالت تساوی برگردد.

1994149

حملات لورکوزن بعد از گل تساوی شدت بیشتری گرفت و در دقیقه 10 پاس لی جائه سونگ و ضربه کریم اونیسیوو می‌توانست دروازه حریف را باز کند اما گلر حریف توپ را سیو کرد. جالب اینکه موقعیت بعدی هم روی پاس ستاره کره‌ای به ثبت رسید اما دوباره شوت از پشت محوطه جریمه بازیکنان لورکوزن مهار شد.

بایرلورکوزن تا پایان نیمه اول چهار موقعیت دیگر هم داشت اما نمایش درخشان رابین زنتنر باعث شد تا این تیم با حفظ نتیجه تساوی به رختکن برود و امیدوار به کسب امتیاز از صدرنشین شود.

1994146

در شروع نیمه دوم، پاتریک شیک نیز وارد زمین شد تا امیدهای هواداران لورکوزن به پیروزی بیشتر شود اما قرار نبود که این مهاجم فرصت طلب گل برتری را به ثمر برساند.

در دقیقه 68 آندریک با شوت از راه دور دروازه ماینتس را هدف گرفت و در حالی که این شوت آرام در دستان گلر حریف قرار داشت، او به شکلی عجیب مرتکب اشتباه شد تا توپ از بین دستانش وارد دروازه شود و لورکوزن با گلی عجیب و غریب دوباره پیش بیفتد.

1994145

لورکوزن تا پایان بازی حملات چندانی را انجام نداد اما مهمترین اتفاق بازی در دقیقه 78 رقم خورد. جایی که تکل خشن جسی گانکام روی پای گرانت ژاکا منجر به مصدومیت این بازیکن شد و داور هم بعد از بازبینی صحنه به بازیکن ماینتس کارت قرمز نشان داد. البته این مصدومیت چندان برای ستاره لورکوزن جدی نبود.

تا پایان بازی شاگردان ژابی آلونسو موفق به کنترل مسابقه شدند تا سه امتیاز مهم را کسب کنند و جایگاه خود در رتبه نخست را تثبیت کنند و با یک بازی بیشتر اختلاف با بایرن مونیخ را به 11 افزایش دهند.

1994147

این در حالی است که در فاصله 11 هفته تا پایان، لورکوزن 61 امتیاز دارد و  با تنها 16 گل خورده، بهترین عملکرد دفاعی را از خود ثبت کرده است.

بایرلورکوزن هفته آینده به مصاف کلن خواهد رفت و سپس به ترتیب برابر ولفسبورگ، فرایبورگ و هوفنهایم قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ها