کد خبر : 2004717 | 06 اسفند 1402 ساعت 21:30 | 13.6K بازدید | 21 دیدگاه

جنون ومبلی: قهرمانی لیورپول با ضربه طلایی فن‌هد!

ویرژیل فن دایک با گلی فوق‌العاده لیورپول را به مقام قهرمانی جام اتحادیه رساند.

جنون ومبلی: قهرمانی لیورپول با ضربه طلایی فن‌هد!

به گزارش "ورزش سه"، در فینال مسابقات جام اتحادیه فوتبال انگلیس، دو تیم چلسی و لیورپول در ورزشگاه ومبلی به مصاف همدیگر رفتند. این بازی با جذابیت‌های زیادی همراه بود و هر دو تیم موقعیت‌های بی‌شماری داشتند.

هر دو تیم در این بازی یک گل مردود به ثمر رساندند. برای چلسی رحیم استرلینگ و برای لیورپول ویرژیل فن‌دایک. گل ستاره هلندی قرمزها در نیمه دوم بازی با بدشانسی مردود اعلام شد زیرا اندو، هافبک ژاپنی تیم، در آفساید قرار داشت و به دلیل اینکه مانع حرکت کولویل به سمت دفاع شد، داور گل را رد کرد.

1994872

با این حال این فینال متعلق به فن‌دایک بود. او در دفاع درخشید و در روزی که لیورپول بازیکنان شاخص زیادی در زمین نداشت، توانست برابر حملات پرتعداد ستاره‌های چلسی مقاومت کند و اجازه ندهد آبی‌ها به گل برسند.

عملکرد فوق‌العاده‌ ستاره خستگی‌ناپذیر خط دفاع لیورپول در وقت‌های اضافه هم ادامه داشت و او به خوبی مهاجمان چلسی را مهار کرده بود. او نه‌تنها مهره درخشان قرمزها در عقب زمین بود، بلکه تصمیم گرفت جای مهاجمان مصدوم تیمش را هم پر کند و گل قهرمانی را به زیبایی هر چه تمام‌تر به ثمر برساند.

1994874

در دقیقه ۱۱۸ بازی و در حالی‌که همه منتظر ضیافت پنالتی‌ها بودند، روی یک کرنر برای لیورپول، بازیکنان قرمزپوش پیشروی کردند. سانتر کنستانتیوس سیمیکاس دقیقاً همان جایی رفت که باید می‌رفت: روی سر ویرژیل فن‌هد! او به زیبایی سرش را چرخاند و توپ را به گوشه سمت چپ دروازه پتروویچ فرستاد و تیمش را به برتری رساند. شادی جنون‌آمیز لیورپولی‌ها با مدافع هلندی تبدیل به یکی از لحظات درخشان و ماندگار این فصل فوتبال اروپا شد. چند دقیقه بعد داور سوت پایان بازی را به صدا درآورد و لیورپول با ضربه سر زیبای فن‌دایک اولین جام فصل را در آخرین فصل کلوپ به دست آورد.

دیدگاه‌ها