کد خبر : 2004804 | 07 اسفند 1402 ساعت 09:00 | 4.4K بازدید | 1 دیدگاه

مصطفی هاشمی: جاه‌طلبی شهرداری گرگان تمامی ندارد

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان با یادآوری حضور تیمش در مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ غرب آسیا گفت: جاه‌طلبی بازیکنانم تمامی ندارد، اما نیاز است از حالا به بعد در شهر خودمان بازی کنیم.

مصطفی هاشمی: جاه‌طلبی شهرداری گرگان تمامی ندارد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، دیدارهای مرحله گروهی مسابقات بسکتبال سوپرلیگ غرب آسیا در حالی به پایان رسید که تیم شهرداری گرگان تنها نماینده ایران در این رقابت‌ها با پیروزی برابر الاتحاد سوریه، النفت عراق و ساجس لبنان در مجموع ۶ دیدار رفت و برگشت، صدرنشین بدون باخت گروه A شد و به صورت مستقیم راهی مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها شد.

نقش منِ سرمربی کمتر از همه است

مصطفی هاشمی، سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان، در گفت‌وگویی با تاکید بر اینکه موفقیت به دست آمده نتیجه یک کار گروهی بوده است، خاطرنشان کرد: همه ارکان در این موفقیت سهم دارند، اما بازیکنان بیشترین تاثیر را داشته‌اند همان‌طور که نقش من به عنوان مربی کمتر از همه بوده است.

جاه‌طلبی بازیکنان تمامی ندارد

وی ادامه داد: جاه‌طلبی بازیکنانم تمامی ندارد و با تلاش و تعهد توانستند این نتایج را رقم بزنند. نقش آنها در دیدارهای اخیر و پیروزی آنها عمده بوده است. اما باید بپذیریم که هنوز راه طولانی در پیش داریم و نباید با اکتفا به نتایجی که تا همین جا به دست آمده، خودمان را فریب دهیم.

کارمان از حالا به بعد سخت‌تر است

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان با تاکید بر اینکه از حالا به بعد که دیدارهای نیمه نهایی، فینال و بعد از آن حضور در دوم مسابقات را در پیش داریم، مسئولیتمان و کارمان سخت‌تر می‌شود، یادآور شد: این مسئولیت متوجه تمام مجموعه تیم است. هیچ کسی نمی‌تواند موفقیتی را برای خود مصادره کند همان‌طور که نمی‌توان عدم موفقیت را به گردن یک نفر انداخت. هر کسی مسئولیت خود را دارد که نمی‌توان آن را به گردن دیگری انداخت. باید تلاش بیشتر داشت تا روزهای بهتری داشته باشیم.

لازم است دیدارهای شهرداری در گرگان برگزار شود

هاشمی با یادآوری اینکه دیدارهای خانگی شهرداری گرگان در مرحله گروهی سوپرلیگ غرب آسیا در تهران برگزار شد، گفت: هوادار اصل بسکتبال گرگان است. تماشاگر محور و تعیین کننده در بسکتبال گرگان به حساب می‌آید اما همین مهره کلیدی را به طور کامل و صددرصد در اختیار نداشتیم. تاکید می‌کنم از حالا به بعد کارمان سخت‌تر می‌شود و برای اینکه بتوانیم از این مرحله نتیجه بگیریم لازم است در خانه خود و در کنار تماشاگرانمان بازی کنیم.

انتقاد از شرایط میزبانی رقیبان

وی به برخی مشکلات و نقاط ضعف در میزبانی مرحله گروهی مسابقات سوپرلیگ غرب آسیا اشاره کرد و گفت: ساجس در سالنی میزبان بود که رختکن آن به اندازه دو - سه متر بود در حلب تمرین قبل از دیدار با الاتحاد را به خاطر قطعی برق از دست دادیم. شرایط سفر به به این شهر به گونه‌ای بود که باید مسافت زیادی را طی می‌کردیم. با این شرایط چرا این تیم‌ها میزبان بودند، اما شهرداری گرگان نمی‌توانست؟

در شهر خودمان بازی نکنیم به مشکل برمی‌خوریم

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان با تاکید بر اینکه این تیم متقاضی میزبانی دیدارهایش از این مرحله به بعد سوپرلیگ غرب آسیا شده است، تاکید کرد: اگر باز هم در تهران و دور از تماشاگرانمان بازی کنیم، شاید بتوانیم مرحله نیمه نهایی را به سلامت پشت سر بگذاریم اما قطعا در مرحله فینال به مشکل برمی‌خوریم. به احتمال زیاد یکی از دو نماینده لبنان (ساجس و الریاضی) حریف ما در فینال می‌شوند. برای مقابله با هر یک از این دو تیم آن هم در مرحله حساس فینال باید از پتانسیل تمام و کمال تماشاگر بهره‌مند شویم.

هر کوتاهی باعث متضرر شدن تیم می‌شود

وی با یادآوری اینکه دیدار فینال به صورت دو از سه برگزار می‌شود، افزود: اینکه به خاطر تفاضل گل بهتر دیدارهای اول و سوم فینال را به ما بدهند، خیلی دور از ذهن نیست. با این شرایط چرا باید در آزادی و با ۸۰۰ - ۷۰۰ تماشاگر بازی کنیم. اینجاست که نقش ارکان مختلف و عمل به تعهد و وظیفه‌شان مشخص می‌شود. من و بازیکنان باید برای برتری فنی تلاش کنیم، فرماندار و شهردار و استاندار و مسئول ورزشی و... هم برای تحقق خواسته‌های به حق و مهیا شدن شرایط. هر کسی هم کوتاهی کند به نوبه خود باعث متضرر شدن تیم می‌شود.

برخی قضاوت‌ها را قبول ندارم

هاشمی همچنین در بخشی از این گفت‌وگو گفت: بعضا در مورد بسکتبال قضاوت‌های خوبی ندارند. برخی ناآگاهانه صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند اما برخی به عمد. می‌گویند بسکتبال تهی شده است و دیگر نمی‌تواند در میادین نتیجه بگیرد. من اما قبول ندارم، اینها بازی با واژه‌هاست. منکر تاثیرگذاری مهره‌ای مانند حدادی نمی‌شویم. او با هر نسلی بود، اتفاقات خوبی رقم می‌زد. اما الان و در غیاب او هم نیروهای انسانی خوبی داریم.

باید نگاهمان را تغییر دهیم

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان گفت: با همین نسل هم می‌توانیم نتیجه بگیریم اما برای نتیجه و مدال بهتر باید نگاهمان را تغییر دهیم. باید این حس که لبنان سرمایه‌گذاری میکند و بهتر نتیجه می‌گیرد را از بین ببریم. پتانسیل ما بهتر از لبنانی‌ها است، شاید آنها برای بازیکن خارجی هزینه کنند اما این توان را داریم که با نیروی خودی نتیجه بگیریم به شرط اینکه هر کسی به وظیفه‌شان، به‌موقع و به‌جا عمل کند.

دیدگاه‌ها