کد خبر : 2005080 | 08 اسفند 1402 ساعت 12:42 | 16.2K بازدید | 10 دیدگاه

عارف‌نیا: هیچ اتهامی متوجه باشگاه ما نیست

پاسخ فولاد به مس: خودتان فسخ شیمبا را تایید کردید!

مدیر حقوقی باشگاه فولاد خوزستان توضیحاتی را درباره عقد قرارداد با لوسیانو پریرا ارائه کرد.

پاسخ فولاد به مس: خودتان فسخ شیمبا را تایید کردید!

به گزارش "ورزش سه"، در پی اظهارات صورت گرفته از سوی برخی مقامات باشگاه مس رفسنجان مبنی بر غیرقانونی بودن فسخ یک طرفه قرارداد لوسیانو پریرا و حضور این بازیکن در فولاد خوزستان، عارف عارف‌نیا مدیر حقوقی باشگاه در مقام پاسخ‌گویی برآمد.

مدیر حقوقی باشگاه فولاد خوزستان گفت: باشگاه مس رفسنجان بر اساس قراردادی که با آقای پریرا منعقد کرده، بدهی مالی به این بازیکن داشته و بازیکن مطابق با مقررات فیفا به باشگاه مس نوتیس زده و خواهان دریافت مطالبات خود شده است. با گذشت مهلت تعیین شده باشگاه مس رفسنجان مجددا به تعهدات مالی خود در قبال آقای پریرا عمل نکرده و به همین خاطر وکیل بازیکن در تاریخ 5 بهمن ماه با استناد به نوتیس‌هایی که به باشگاه مس رفسنجان داده بود، کاملا قانونی و مطابق با مقررات فیفا به‌صورت یک‌طرفه قرارداد خود را فسخ کرده و خواهان غرامت شده است. باشگاه فولاد خوزستان در تاریخ 5 اسفند اقدام به عقد قرارداد با بازیکن کرده و در این شرایط ذکر چند نکته ضروری است:

1-مطابق قوانین مسئولیت فسخ یک‌طرفه قرارداد با فسخ‌کننده است و در این ماجرا فسخ‌کننده آقای پریرا بوده است؛ به همین خاطر موجه یا غیرموجه بودن فسخ ارتباطی به باشگاه فولاد خوزستان ندارد و اگر باشگاه مس رفسنجان ادعایی در این خصوص دارد، باید از خود بازیکن شکایت کند.

2-بر اساس قوانین زمانی امکان شکایت از باشگاه مقصد در شرایط این‌چنینی وجود دارد که باشگاه متهم به تحریک بازیکن باشد. با توجه به اینکه باشگاه فولاد خوزستان دقیقا یک‌ماه بعد از تاریخ فسخ قرارداد با آقای پریرا قرارداد امضا کرده، مشخص است که باشگاه فولاد در فسخ یک‌طرفه بازیکن و تحریک ایشان نقشی نداشته است.

3-در فاصله فسخ قرارداد پریرا با مس رفسنجان (5 بهمن) تا انعقاد قرارداد با فولاد خوزستان (5 اسفند) سه باشگاه دیگر برای این بازیکن پیش‌نویس قرارداد ارسال کردند و اگر قرار باشد باشگاهی را متهم به تحریک بازیکن کنیم، فولاد چهارمین باشگاهی است که به ایشان پیشنهاد داده است.

4- جالب‌تر از همه این مسائل حقوقی، باشگاه فولاد خوزستان اسنادی در اختیار دارد دال بر اینکه باشگاه مس رفسنجان بعد از فسخ یک‌طرفه، مجددا برای پریرا قرارداد همکاری فرستاده است؛ اگر باشگاه مس رفسنجان ادعا دارد که فسخ بازیکن صحیح نبوده و بازیکن را تحت قرارداد خود می‌دانسته، هیچ دلیلی وجود ندارد که برای او قرارداد جدیدی را ارسال کند. این مسئله نشان می‌دهد که مدیران باشگاه مس رفسنجان به صحیح بودن فسخ یک‌طرفه پریرا اعتقاد دارند.

دیدگاه‌ها