کد خبر : 2005173 | 08 اسفند 1402 ساعت 19:15 | 267.1K بازدید | 476 دیدگاه

عجب تیمی ساخته نکونام

استقلال 1 - 0 سپاهان: یک شلیک دیدنی، یک سیو سه امتیازی

سوت پیام حیدری به صدا درآمد و این به معنای پیروزی بزرگ استقلال نکونام مقابل تیم پرمهره سپاهان بود که این سه امتیاز می‌تواند تکلیف قهرمان را در پایان فصل مشخص کند.

استقلال 1 - 0 سپاهان: یک شلیک دیدنی، یک سیو سه امتیازی

به گزارش "ورزش سه"، حساس‌ترین دیدار هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران میان استقلال و سپاهان، به لطف شلیک تماشایی روزبه چشمی و سیو دیدنی حسین حسینی، با پیروزی یک بر صفر شاگردان نکونام به پایان رسید.

به جز دو صحنه مشکوک در محوطه جریمه دو تیم، بازی تا حوالی دقیقه 20 موقعیت خاصی نداشت تا اینکه سپاهان به روی دروازه آبی‌ها خطرآفرین شد. ارسال ضربه کاشته رامین رضاییان در آستانه ورود به دروازه بود که توسط حسینی راهی کرنر شد.

ویدئو: 325868

استقلال در نخستین موقعیت جدی که به روی دروازه خلق کرد به گل رسید. ارسال رضاوند به روی دروازه با ضربه سر همراه شد که سیاوش یزدانی توپ را با سر دفع کرد و توپ در پشت محوطه جریمه به روزبه چشمی رسید و این بازیکن با یک شلیک تماشایی و روی پا، توپ را به گوشه دروازه فرستاد و یک گل تماشایی را به ثمر رساند.

دقایقی بعد سپاهان روی اشتباه عجیب صالح حردانی می‌توانست به گل تساوی دست یابد. مدافع استقلال سایه توپ را زد و مغانلو در محوطه جریمه صاحب توپ شد که ضربه این بازیکن به تیرک دروازه برخورد کرد تا نیمه نخست با پیروزی یک بر صفر آبی‌ها به پایان برسد.

سپاهان در نیمه دوم یک موقعیت طلایی را از دست داد. روی پاس در عمق رضا اسدی، این علی اصغر اعرابی بود که صاحب یک فرصت تک به تک شد، ولی خروج به‌موقع حسینی و واکنش به‌موقع او روی شوت بازیکن سپاهان باعث شد کاپیتان آبی‌ها دروازه تیمش را نجات دهد.

استقلال نیز فرصت رسیدن به گل دوم را داشت. روی دفع توپ اشتباه مدافعان سپاهان، توپ در محوطه جریمه به جلال الدین ماشاریپوف رسید و ضربه بسیار بد این بازیکن از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

در ادامه نیز تلاش دو تیم برای رسیدن به گل بی‌نتیجه بود و استقلال موفق شد با تک گل روزبه چشمی از سد تیم پرمهره سپاهان عبور کند و امتیازاتش را به عدد 39 برساند.


 🏆بازی از هفته هجدهم - بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر 
تقویمسه‌شنبه: 1402/12/8 ؛ ساعت: 17:15 
 🏟 ورزشگاه: آزادی تهران /  20 هزار تماشاگر 
👕گروه داوری: پیام حیدری/ کمک‌ها: فرهاد مروجی، علیرضا مرادی؛ داور چهارم: یاسر همرنگ/ ناظر: رضا سخندان


استقلالترکیب استقلال:
سید حسین حسینی | ایمان سلیمی | رافائل سیلوا | آرمین سهرابیان | صالح حردانی | ابوالفضل جلالی (4+90- محمدحسین مرادمند) | روزبه چشمی | آرش رضاوند | مهدی مهدی‌پور (77- امید حامدی فر) | جلال الدین ماشاریپوف (77- مهرداد محمدی) | گوستاوو بلانکو (88- آرمان رمضانی)
سرمربی: جواد نکونام

سپاهانترکیب سپاهان:
پیام نیازمند | سیاوش یزدانی | محمد دانشگر | میلاد زکی پور (76- عیسی عباس) | رامین رضاییان | امید نورافکن | بریان دابو | محمدجواد حسین‌نژاد (46- علی‌اصغر اعرابی) | فرشاد احمدزاده (46-آریا یوسفی) | رضا اسدی (76- کاوه رضایی) | شهریار مغانلو
سرمربی: ژوزه مورایس


توپ گلشرح گل ها: 

بولت استقلالاستقلال یک – سپاهان صفر (دقیقه 36: روزبه چشمی): ارسال رضاوند و ضربه سر سیلوا با دفع ناقص سیاوش یزدانی همراه شد و توپ در پشت محوطه جریمه به روزبه چشمی رسید و این بازیکن با شلیکی تماشایی و حیرت‌انگیز گل نخست بازی را به ثمر رساند.

ویدئو: 325859

بولت سپاهانکارت زرد:

استقلالاستقلال: کارت زردگوستاوو بلانکو (65) کارت زردامید حامدی‌فر (3+90)

سپاهانسپاهان: کارت زردسیاوش یزدانی (40) کارت زردعلی اصغر اعرابی (56)


کرنومترلحظات حساس:

دقیقه 4: پرتاب اوت میلاد زکی‌پور در محوطه جریمه به سهرابیان رسید که ضربه این بازیکن هنگام دفع توپ به دستش برخورد کرد و نیمکت‌نشینان و بازیکنان سپاهان اعتقاد به خطای پنالتی داشتند.

ویدئو: 325854

دقیقه 10: استقلال چسبیده به محوطه جریمه صاحب ضربه کاشته شد که شوت مهدی‌پور از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 12: بلانکو در محوطه جریمه توسط یزدانی سرنگون شد که باز هم حیدری اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

ویدئو: 325855

دقیقه 18: ارسال ضربه کاشته رامین رضاییان مستقیم به سمت دروازه رفت که حسینی توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 31: ارسال کرنر رضاییان را بلانکو دفع کرد و در برگشت نیز ضربه سر نورافکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 43: اشتباه مرگبار صالح حردانی در محوطه جریمه و دفع ناقص او، موقعیت فوق العاده‌ای را برای مغانلو مهیا کرد که ضربه او به پایه تیرک دروازه برخورد کرد.

ویدئو: 325861

دقیقه 62: روی پاس تماشایی و دیدنی رضا اسدی، اعرابی با سیدحسین تک به تک شد که کاپیتان آبی‌ها با خروج به‌موقع از دروازه توانست شوت بازیکن سپاهان را مهار کند و دروازه تیمش را نجات دهد.

ویدئو: 325866

دقیقه 73: پس از یک پرتاب بلند به محوطه جریمه، مدافعان سپاهان به صورت ناقص توپ را دفع کردند که ماشاریپوف در محوطه جریمه صاحب یک موقعیت فوق العاده گلزنی شد ولی توپ روی پای او جفت و جور نشد و ضربه بازیکن ازبک به بیرون رفت.

دقیقه 75: آریا یوسفی با یک حرکت انفرادی وارد محوطه جریمه شد که شوت زمینی او به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.


بولت فولادحاشیه:

بولت زیر مجموعهتا پیش از آغاز دیدار دو تیم، حدود 10 هزار نفر تماشاگر در استادیوم حضور دارند.

ویدئو: 325857

بولت زیر مجموعهبسیاری از هواداران برای فرار از برف، به زیر سقف ورزشگاه پناه برده‌اند.

بولت زیر مجموعهمهدی هاشمی‌نسب، مربی استقلال، به‌صورت ویژه مورد تشویق هواداران تیمش قرار گرفت.

بولت زیر مجموعهاز میان استقلالی‌های سابق در ترکیب سپاهان، نفراتی چون محمد دانشگر و امید نورافکن تشویق شدند. دانشگر، مدافع سپاهان نیز به سمت هوادار ویلچرنشین استقلال رفت و او را در آغوش گرفت.

بولت زیر مجموعهحدود 50 نفر از هواداران سپاهان، خود را از اصفهان به ورزشگاه آزادی رسانده‌اند.

بولت زیر مجموعههواداران استقلال در هنگام گرم کردن پیام حیدری داور مسابقه و کمک‌هایش، شعار «داور پرسپولیسی، نمی‌خوایم» سر دادند.

بولت زیر مجموعهشماری از بانوان هوادار استقلال در طبقه دوم مستقر هستند.

بولت زیر مجموعههمسر و فرزندان رافائل سیلوا، مدافع برزیلی استقلال، در ورزشگاه حضور دارند.

بولت زیر مجموعهرحمان رضایی، مربی تیم ملی ایران، که برای تماشای این مسابقه به ورزشگاه آزادی آمده بود، هنگام ورود به استادیوم با ممانعت مأموران مواجه شد. از رضایی خواسته شد که باید بلیت خود را برای ورود به ورزشگاه آزادی ارائه کند!

بولت زیر مجموعهکوین یامگا، مدافع فرانسوی استقلال که از ناحیه چشم آسیب دیده، در ورزشگاه حاضر شد. همچنین رضا میرزایی که فعلا نام او در لیست آبی‌ها نیست، از نزدیک تماشاگر این بازی است.

بولت زیر مجموعهرحمان رضایی به نمایندگی از کادرفنی تیم ملی تماشاگر این دیدار شد. رضایی قبل از ورود به جایگاه مربوطه دچار مشکل شد اما سپس با انجام هماهنگی‌ وارد استادیوم شد.

بولت زیر مجموعهجواد نکونام پس از حضور مقابل نیمکت استقلال، به سمت کنار زمین رفت و از هواداران روبروی جایگاه تشکر کرد.

بولت زیر مجموعهپیش از شروع بازی دو پیراهن استقلال که یکی از آن‌ها با شماره ۶ و اسم نکونام بود، روی سکوها به نمایش درآمد.

بولت زیر مجموعهدر غیاب مورایس، سرمربی سپاهان که محروم است، هوگو آلمیدا ستاره و مهاجم اسبق تیم ملی پرتغال، در کنار زمین به هدایت بازیکنان این تیم پرداخت.

بولت زیر مجموعههواداران استقلال در دقیقه 22 منصور پورحیدری را تشویق کردند.

بولت زیر مجموعهپس از سوپر گل چشمی، یامگا در جایگاه ویژه به همراه هواداران استقلال به شادی پرداخت. همچنین اعضای استقلال روی سکوهای ورزشگاه توسط تلفن همراه به بازبینی گلِ هافبک ملی پوش آبی‌ها پرداختند.

بولت زیر مجموعهپس از گل چشمی، بانوان هوادار استقلال این تیم را برای زدن گل دوم تشویق کردند.

بولت زیر مجموعهخداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال، تماشاگر ویژه این دیدار است.

دیدگاه‌ها