کد خبر : 2005414 | 09 اسفند 1402 ساعت 17:00 | 13.9K بازدید | 8 دیدگاه

تیم رضا عنایتی فقط چند ثانیه کم آورد

پیکان 2-2 نفت آبادان، زدند و خوردند، برنده نشدند!

پیکانی‌ها در شرایطی که تا ثانیه‌های پایانی با یک یار کمتر دو بر یک از نفت آبادان پیش بودند، اما در لحظات پایانی گل تساوی را دریافت کردند.

پیکان 2-2 نفت آبادان، زدند و خوردند، برنده نشدند!

به گزارش "ورزش سه"، پیکان و نفت آبادان در شرایطی به مصاف یکدیگر رفته‌اند که هر دو تیم در قعر جدول رده‌بندی حضور داشتند و برای فرار از منطقه خطر می‌جنگیدند. تا قبل از این بازی، نفت آبادان 11 و پیکان 13 امتیاز داشت و به همین خاطر کسب سه امتیاز برای هر دو تیم بسیار اهمیت داشت.

تقابل رضا عنایتی و سهراب بختیاری‌زاده، دو ستاره سابق استقلال، هم در نوع خود جالب بود. همه این اتفاقات سبب شد یک بازی پرخورد و پر از اتفاق را شاهد باشیم. مسابقه‌ای که 4 گل داشت و اگر پیکانی‌ها دقت می‌کردند، پیروز می‌شدند اما در ثانیه‌های پایانی گل تساوی را خوردند و بازی با نتیجه دو بر دو خاتمه یافت.

ویدئو: 325973


تقویم هفته هجدهم لیگ برتر خلیج فارس/چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲؛ پیکان تهران – صنعت نفت آبادان
🏟 ورزشگاه پاس قوامین تهران
سوت تیم داوری: اشکان خورشیدی؛ محسن بابایی، هیوا بهمنی، وحید زمانی/ ناظر داوری: سیداحمد صالحی


پیکانترکیب پیکان:
ایمان صادقی| ایمان اکبری | امیرحسین صدقی | علی اکبر رنجبر | محمد حسین فلاح (77- معین عباسیان)| محمد آژیر | محمد جواد آزاده | سامان نریمان جهان | فرشید اسماعیلی  (43- محمد ستاری)| حامد پاکدل (77- ابراهیم صالحی) | علی قربانی (1+90- امیر شهیم)
سرمربی: رضا عنایتی

نفت آبادانترکیب صنعت نفت:
پیام پارسا | میثم تهی‌دست (62- فاخر تهامی) | فیاض میردورقی | عرفان قهرمان | فرشادمحمدی مهر | امیر پناهی (46- طالب ریکانی) | حسین سنگرگیر | محمدصادق بارانی | مهدی حنفی (30- مصطفی احمدی (2+90- یوسف کی شمس)) | ساسان حسینی (46- علی یوسف) | حسین شنانی.
سرمربی: سهراب بختیاری‌زاده

1995924

کارت زرداخطارها:
صنعت نفت آبادان: مهدی حنفی (26)
پیکان: ایمان صادقی (87)

کارت قرمزاخراج ها:
پیکان: محمد آژیر (37)

ویدئو: 325959

توپ گلشرح گل‌ها:
پیکان یک - صفر نفت آبادان (دقیقه 3: حسین شنانی): پرتاب اوت بلند فیاض میردورقی به محوطه جریمه پیکان با دفع ناقص ایمان صادقی دروازه‌بان خودروسازان همراه شد؛ در ادامه حسین شنانی پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و از فاصله‌ای دور ضربه‌ای فنی و دقیق را زد که توپ با برخورد به یکی از مدافعان وارد دروازه شد و نفت یک بر صفر پیش افتاد.

ویدئو: 325954

پیکان یک - یک صنعت نفت آبادان (دقیقه 32: علی قربانی): ارسال از جناح راست روی دروازه نفت آبادان را در نزدیکی دروازه علی قربانی مهاجم باتجربه پیکان به خوبی قطع کرد و گل دوم را زد. این توپ بعد از برخورد به تیر افقی دروازه وارد دروازه شد و به زمین برگشت اما کمک داور رأی به گل شدن توپ داد و بازی یک بر یک شد.

ویدئو: 325958

پیکان دو - یک صنعت نفت آبادان (دقیقه 45: امیرحسین صدقی): ارسال نریمان جهان از سمت چپ پیکانی‌ها روی سر علی قربانی نشست؛ او به شکل پاس توانست داخل محوطه جریمه امیرحسین صدقی را صاحب توپ کند و این بازیکن هم با استپ مناسب ضربه‌اش را زد و تور دروازه نفت را به لرزه درآورد.

ویدئو: 325960

پیکان دو - دو صنعت نفت آبادان (دقیقه 4+90: عرفان قهرمانی): ارسال از جناح راست روی دروازه با اشتباه مدافعان پیکان همراه شد و توپ جلوی عرفان قهرمانی افتاد. او با یک بغل پای ساده گل تساوی را برای صنعت نفت زد.


کرنومترلحظات حساس:
دقیقه 14: پاس بلند پیکانی‌ها روی خط محوطه جریمه با کنترل خوب علی قربانی با سینه همراه شد؛ فرشید اسماعیلی از همان جا ضربه‌اش را زد که توپ از کنار دروازه به اوت رفت.

دقیقه 15: حسین شنانی روی غفلت و اشتباه محمد آژیر مدافع پیکان توپ ربایی عالی ای داشت و با ایمان صادقی تک‌به‌تک شد. ضربه شنانی را دروازه‌بان پیکان به خوبی دفع کرد و اجازه باز شدن دروازه برای بار دوم را نداد.

دقیقه 28: حامد پاکدل، مهاجم پیکانی‌ها، بعد از برخوردی که با دو مدافع نفت آبادان داشت، تک به تک شد و توپ را به تور دروازه حریف چسباند اما داور در سوت خود دمید و این گل مردود شد. خورشیدی در این صحنه اعتقاد داشت که پاکدل روی بازیکن نفت آبادان خطا کرده است.

دقیقه 1+45: ارسال خوب سنگرگیر از جناح راست نفتی‌ها در موقعیتی مناسب با ضربه سر ساسان حسینی همراه شد اما توپ درست به جایی رفت که ایمان صادقی حضور داشت.

1995928

دقیقه 48: پاس عالی نریمان جهان در عمق، با غفلت مدافعان نفت همراه بود و باعث شد حامد پاکدل با دروازه‌بان تک به تک شود. این مهاجم باتجربه اگرچه دروازه‌بان را دریبل زد، اما ضربه‌اش خوب نبود و با وجود خالی بودن دروازه، توپ را به بیرون زد!

دقیقه 50: ضربه تماشایی علی یوسف از داخل محوطه جریمه پیکان را ایمان صادقی با سیوی دیدنی راهی کرنر کرد تا یک فرصت عالی برای نفتی‌ها از دست برود.

دقیقه 60: ارسال کرنر از سوی نفتی‌ها توسط فرشاد محمدی‌مهر روی دروازه پیکان با ضربه سر علی یوسف همراه شد وتوپ به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 71: ضربه فرشاد محمدی‌مهر از راهی دور را ایمان صادقی دروازه‌بان پیکان به طور ناقص دفع کرد و در ادامه مدافعان توپ را دور کردند.

دقیقه 72: ضربه ایستگاهی تماشایی سامان نریمان جهان که گوشه بالای دروازه نفت را هدف گرفته بود، با عکس‌العمل خوب پیام پارسا راهی کرنر شد.

1995925

دقیقه 75: حرکت عالی رنجبر از جناح راست پیکانی‌ها یک موقعیت خوب را ساخت؛ او بعد از عبور از مدافع مستقیم به صورت زمینی توپ را به محوطه فرستاد، علی قربانی توپ را برای شوتزنی نریمان جهان کاشت، اما ضربه این بازیکن چندان خوب نبود و پیام پارسا درازکش توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 81: در موقعیتی عالی حسین سنگرگیر درون محوطه جریمه پیکان صاحب توپ شد؛ او ضربه‌اش را هم زد، اما صادقی با هوش بالای خود توپ را مال خود کرد.

دقیقه 86: شوت از راه دور طالب ریکانی از پشت محوطه جریمه با اختلاف نسبتا زیاد به بیرون رفت و راهی به دروازه نیافت.


پایان بازیشرح بازی:

بولت پرسپولیسنفت آبادان با گلی که در دقیقه سه به ثمر رساند، نوید یک بازی خوب و جذاب را داد. این گل باعث شد تا پیکانی‌ها به سمت دروازه حریف پیش بروند و در مقابل نفتی‌ها نیز به دنبال ضدحمله در خانه حریف باشند. در نهایت پیکانی‌ها به گل تساوی رسیدند . ده نفره شدن پیکان در دقایق پایانی اگرچه برای این تیم باورنکردنی بود، اما باعث نشد تا آنها از حملات خود بکاهند و در همین حین ده نفره هم به گل دوم رسیدند و برنده از زمین خارج شدند.

بولت پرسپولیسدر نیمه دوم پیکان کمی عقب نشست و نفت آبادان سراپا حمله شد. در میان حملات نفتی‌ها، خودروسازان نیز ضد حملات خوبی زدند. در این شرایط نیمه دوم این بازی بسیار پرسرعت و جذاب دنبال شد و شاهد موقعیت‌های گلزنی زیادی بودیم. فرصت‌هایی که تا وقت‌های اضافی نیمه دوم همه از دست رفت. در شرایطی که پیکانی‌ها آماده می‌شدند یک برد شیرین را با ده بازیکن جشن بگیرند، در ثانیه‌های پایانی غافلگیر شدند و در نهایت دو تیم به تساوی رسیدند


🔴حاشیه ها:
بولت پرسپولیسباز شدن دروازه نفت آبادان توسط حامد پاکدل و مردود شدن این گل توسط داور به خاطر خطا روی مدافع نفت آبادان با اعتراض شدید رضا عنایتی و سایر نیمکت‌نشینان همراه شد. عنایتی با فریادهای بلند قضاوت خورشیدی در این صحنه را زیر سوال برد.

1995927

بولت پرسپولیسبازیکنان و اعضای کادرفنی نفت آبادان بعد از گلی که پیکانی‌ها به ثمر رساندند به شدت موضع گرفتند. آنها اعتقاد داشتند که توپ کامل از خط رد نشده و گل نباید اعلام می‌شد. این در حالی است که تصاویر آهسته نشان می‌دهد توپ از خط دروازه رد شده و گل درست است. با این حال جنجال پیش آمده سبب توقف کوتاه بازی و البته جریمه سهراب بختیاری‌زاده و یکی از مربیان نفت با کارت زرد توسط داور شد.

بولت پرسپولیسنیمکت‌نشینان پیکان بعد از اخراج مستقیم محمد آژیر این صحنه را باور نمی‌کردند و اعتراض خود را به تیم داوری نشان دادند.

بولت پرسپولیسفرشید اسماعیلی بعد از آنکه از سوی عنایتی در اواخر نیمه اول تعویض شد، حاضر به نشستن روی نیمکت نشد و به رختکن رفت.

دیدگاه‌ها