کد خبر : 2005427 | 09 اسفند 1402 ساعت 16:20 | 15.3K بازدید | 23 دیدگاه

مارینوس و علاقه جدی به استفاده از جوان‌ها؛

کارخانه جدید بازیکن‌سازی ایران در سیرجان

تیم فوتبال گل‌گهر در شرایطی موفق به کسب 3 امتیاز ارزشمند مقابل نساجی شد که در 20 دقیقه پایانی میانگین سنی این تیم 24 سال بود!

کارخانه جدید بازیکن‌سازی ایران در سیرجان

به گزارش "ورزش‌ سه"، سرمه‌ای پوشان سیرجانی روز گذشته در چارچوب هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر در خانه مقابل نساجی مازندران قرار گرفتند و شاگردان اوزونیدیس با ارائه یک نمایش روان و منسجم موفق به تحمیل شکستی سنگین به میهمان خود شدند.

اما جدا از آمارهای مثبتی که در این مسابقه از حیث گلزنی برای گل‌گهر ثبت شد،  توجه و علاقه مارینوس اوزونیدیس به بازیکنان جوان و به خصوص زیر 23 سال، به قدری زیاد بود که میانگین سنی گل گهر در 20 دقیقه پایانی مسابقه روز گذشته مقابل نساجی 24 سال بود.

شنیده می‌شود در زمان نقل و انتقالات نیز سرمربی گل گهر نسبت به جذب بازیکنان مسن تمایل چندانی نداشته، اما در مورد بازیکنان جوان، او خواهان فیلم بازی آن‌ها می‌شده و در این بین وقتی گل سوم گل گهر با همکاری 2 بازیکن جوان این تیم یعنی پوریا لطیفی فر و سعید سحرخیزان به ثمر می‌رسد، به خوبی نگاه ویژه اوزونیدیس به بازیکنان پایه را می‌توان احساس کرد.

1995910

پوریا لطیفی‌فر (20)، سعید سحرخیزان (20)، امیر اسلام طلب (21)، عباس شرفی (21)، سامان فلاح (22) و مهدی ممی‌زاده (23)، نفراتی هستند که روز گذشته برای گل گهر بازی کردند. ضمن اینکه تیم سیرجانی، امیر جعفری‌ (22) و رضا سلطانی (21) را نیز روی نیمکت خود داشت. علاوه بر این برخی بازیکنان با تجربه گل گهر مانند علیرضا کوشکی (24) و دروازه‌بان دوم این تیم یعنی عرفان پورحاتمی (24) به تازگی وارد رده بزرگسالان شده‌اند.

اما این تمام نفرات جوان گل گهر نیست. این تیم بازیکنان رده پایه و حتی زیر 20 سال دیگری مانند کیا میرشاهی 19 ساله (دروازه‌بان سوم) را نیز به خدمت گرفته که شاید کمتر فرصت حضور در لیست تیم بزرگسالان را پیدا کنند اما توجه اوزونیدیس به این نفرات در تمرینات نشان می‌دهد حساب ویژه‌ای روی آن‌ها برای آینده تیم باز کرده است.

1995911

این نسل جوان که در پروژه جوانگرایی باشگاه به تیم تزریق شدند و با حضور اوزونیدیس روند سریع‌تری به خود گرفت، می‌تواند علاوه بر رفع بخش زیادی از نیازهای تیم در نقل و انتقالات، باعث درآمدزایی خوب گل گهر نیز بشود که می‌تواند الگویی قابل توجه برای سایر تیم‌ها در جهت نسل سازی باشد. اتفاقی که در نهایت منجر به قوی شدن زیربنای تیم ملی خواهد شد.

دیدگاه‌ها