کد خبر : 2005501 | 09 اسفند 1402 ساعت 20:21 | 273.3K بازدید | 231 دیدگاه

سهمیه زیاد برای استقلال و پرسپولیس؛

تیم منتخب هفته هجدهم لیگ برتر

برترین‌های این هفته لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که استقلال و پرسپولیس بردهای ارزشمندی داشتند و بیشترین بازیکن را دارند.

تیم منتخب هفته هجدهم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته هجدهم لیگ برتر در حالی با انجام هفت بازی و تعویق یک مسابقه پیگیری شد که استقلال پیروزی ارزشمند و 6 امتیازی برابر سپاهان داشت تا صدرنشین بماند و سه بازیکن در تیم منتخب به خود اختصاص بدهد و پرسپولیس هم با عبور از سد ذوب‌آهن دو سهمیه دارد.

تراکتور در تبریز توانست استقلال خوزستان آماده را با نتیجه دو بر صفر شکست بدهد که این تیم نیز دو ستاره شاخص داشت و گل‌گهر سیرجان نیز با نمایش عالی دو بازیکن هجومی خود از سد نساجی مازندران گذشت و دو بازیکنان تیم منتخب هفته هجدهم لیگ برتر نیز از ذوب‌آهن و فولاد خوزستان انتخاب شده‌اند.

مهارتوپ دروازه‌بان
محسن فروزان (ذوب‌آهن)
اولین بازی گلر سابق استقلالی برای ذوب‌آهن در سخت‌ترین رقابت این تیم رقم خورد؛ جایی که او باید مقابل خط حمله زهردار پرسپولیس قرار می‌گرفت، اما توانست نمایش استثنایی داشته باشد و اگر یک گل خورده از روی نقطه پنالتی نبود، با کلین‌شیت این بازی را تمام می‌کرد. محسن فروزان پس از دوران موفقی که در گل‌گهر سیرجان داشت، در شروع کارش برای ذوب‌آهن بارها با واکنش‌های تماشایی نگذاشت برد پرسپولیس پرگل‌تر شود و سه موقعیت تک به تک و دو شوت راه دور خطرناک را مهار کرد تا ستاره زمین باشد.

1995945

دفاع مدافعان
صالح حردانی (استقلال)
به جز آن دفع توپ ناقص، در تمام دقایق مسابقه عملکرد بسیار خوبی داشت. بازیکن ریزنقش استقلال در هفته‌های اخیر و آغاز نیم فصل دوم سطح متفاوتی را از عملکرد خود به نمایش گذاشته و نکونام را به آینده امیدوار کرده است. حردانی که در هفته‌های پایانی نیم فصل نخست و در کمبود مدافع تخصصی جای سلیمی و مرادمند را پر کرده بود، حالا نیز تلاش می‌کند تا با حضور موثر در ترکیب آبی‌ها، کسی جای خالی یامگا را حس نکند. این بازیکن سرعتی و کلیدی، حملات سپاهان از سمت چپ را کاملا از کار انداخت و اجازه خودنمایی به زکی‌پور و نورافکن نداد و حسین‌نژاد نیز نتوانست از سمت او حمله‌ای را طرح‌ریزی کند. با عملکردی که حردانی در هفته‌های اخیر داشته، احتمال دعوت او به تیم ملی زیاد است.

1995766

رافائل سیلوا (استقلال)
مدافع استقلال در بازی با سپاهان نمایش فوق‌العاده‌ای داشت، رهبری خط دفاعی استقلال در این مسابقه توسط این مدافع برزیلی انجام شد و مهاجمان بلندقامت سپاهان در این مسابقه به طور کامل مهار شده بودند، او عمق خوبی به خط دفاعی استقلال داد و اکثر نبردهای هوایی را هم برنده خارج شد و یارگیری خوبی با مهاجمان بلند قامت سپاهان داشت. سیلوا بازی‌سازی از عقب زمین را هم به بهترین شکل انجام داد و در زمان پرتاب‌ها و ارسال‌های بلند استقلال در فاز تهاجمی هم دو موقعیت خوب برای دیگر بازیکنان استقلال با تغییر مسیر توپ انجام داد، حضور این بازیکن در ترکیب استقلال برای جواد نکونام نعمت است!

1995617

محمد نادری (تراکتور)
بازگشت محمد نادری به ترکیب تراکتور با عملکرد دفاعی و نفوذهای این بازیکن همراه شد تا سمت چپ تی‌تی‌ها جان تازه‌ای بگیرد. نادری در این بازی انرژیک و پرتلاش بازی کرد و سعی داشت با حضور موثر در فاز تهاجمی فضای بیشتری در اختیار هافبک‌ها و مهاجم‌‌های تراکتور قرار بگیرد، در طول نود دقیقه حملات خطرناکی از سمت محمد نادری روی دروازه تراکتور ایجاد نشد و فول‌بک سمت راست و وینگر استقلال خوزستان تحت تاثیر عملکرد او فرصت خلق موقعیت پیدا نکردند. همچنین در فاز هجومی زوج حسین‌زاده و نادری در این مسابقه مدافع کناری استقلال خوزستان را تحت فشار قرار دادند و این موضوع به دلیل فرم بدنی ایده‌آل نادری و رفت و برگشت‌های او در نیمه اول و دوم اتفاق افتاد.

1948814

هافبک هافبک‌ها
روزبه چشمی (استقلال)
مثل مسابقاتی که پس از جام جهانی درخشید و دو گل در لیگ برتر ازجمله مسابقه دربی به ثمر رساند، حالا هم پس از جام ملت‌های آسیا به روند عالی خود در خط میانی استقلال ادامه داده و در حساس‌ترین بازی هفته برابر سپاهان توانست علاوه بر کنترل میانه زمین، برتری در نبردهای هوایی و قطع توپ‌های موثر، یک گل فوق العاده به ثمر رساند. روزبه چشمی در تمام نبردهای میانه میدان نسبت به بازیکنان سپاهان برتری داشت و توانست با رهبری عالی در ترکیب تیمش، نقش مهمی در سه امتیاز کلیدی داشته باشد و یک گل به یادماندنی بزند.

1995581

سروش رفیعی (پرسپولیس)
در شرایطی که همه نگاه‌ها به خریدهای خارجی پرسپولیس بود تا بیایند و بدرخشند اما چهره درخشان این تیم مقابل ذوب‌آهن بازیکنی بود که حالا پخته‌تر و حساب شده‌تر فوتبال بازی می‌کند. سروش رفیعی در فولادشهر ورژن تازه‌ای از خود را به زمین برد. بازیکنی با هوش بالا در توپگیری و پیش بردن توپ برای خلق موقعیت از میانه میدان. رفیعی در بازی‌های قبلی تیمش هیچ وقت اینقدر باهوش و سربالا فوتبال بازی نکرده بود، اما در این میدان مثل یک فرمانده وسط تیمش را جمع کرد و هر زمان که احساس می‌شد ذوب آهن در حال شکل دادن به بازی خود رفته ورق را به سود تیمش برگرداند. سروش که حالا یک خط عقب‌تر از قبل بازی می‌کند انگار با دید بازتری در زمین می‌دود و پاس می‌دهد.

1995987

روبرتو تورس (گل‌گهر سیرجان)
بدون تردید یکی از سه بازیکن کلیدی این فصل لیگ برتر بوده که هر موقع در ترکیب تیمش حضور داشته، گل‌گهر را در رسیدن به پیروزی کمک کرده و باز هم توانست در یک مسابقه گلزنی کند و پاس گل بدهد. روبرتو تورس در تقابل اخیرشان مقابل نساجی مازندران یک گل تماشایی از پشت محوطه جریمه زد و یک پاس گل فوق العاده هم داد. این هافبک اسپانیایی با خلق موقعیت، پاس‌های دقیق و ارسال‌های خود نیز مثمر ثمر کار کرد تا در روزی که موفق به سه امتیاز مهم برای ماندن در کورس بالای جدول شدند، ستاره زمین باشد.

1995550

وینگر وینگرها
محمد عسگری (فولاد)
وینگر چپ‌پا و 17 ساله فولاد خوزستان یکی از نفراتی است که بعد از جام جهانی نوجوانان نامش سر زبان‌ها افتاد و توانست در ترکیب تیم باشگاهی خود نیز جای مناسبی دست و پا کند. عسگری که در 5، 6 بازی قبلی فولادی‌ها به عنوان یار فیکس به میدان رفته بود، در بازی گذشته مقابل ملوان نیمکت نشین شد. او اما در اواسط نیمه دوم به بازی گرفته شد و با انگیزه فراوان توانست تیمش را از شکست رها کند. حرکات سرعتی و تکنیکی عسگری در دقایقی که برای فولاد به میدان رفت، در نهایت فرصت‌طلبی و گلزنی از زاویه‌ای تقریبا بسته با پای چپ تخصصی باعث شد تا فولاد بازی باخته را مساوی کند. این ستاره آینده‌دار فوتبال ایران در ثانیه‌های پایانی بازی با ملوان می‌توانست گل دوم را هم روی همین نفوذها و قدرت پای چپ خود بزند که حبیب فرعباسی مانع از این امر شد.

1995595

مهدی ترابی (پرسپولیس)
فرم مهدی ترابی بعد از بازگشت از جام ملت‌ها بهتر و بهتر می‌شود. در فولاد شهر از همان دقیقه 2 بازی مشخص بود که پاهای او روی زمین نیست و شرایط بدنی بهتری دارد. ترابی که معمولا در زمان یحیی و حتی دو بازی قبلی به لحاظ بدنی کم می آورد و تعویض می‌شد در بازی با ذوب آهن آنقدر سرحال بود که بارها از زمین خودی استارت زد، توپ را پیش برد و برای خودش و دیگر بازیکنان موقعیت ساخت. اگر او خوش شانس بود حداقل نامش به عنوان گلزن در این بازی ثبت می‌شد، اما ضربات خشک و فنی او را فروزان مهار کرد و هیچ کدام به هدف ننشست. با این وجود حرکات تکنیکی و موقعیت‌هایی که او از کانال راست ساخت نشان داد برای او تغییر پست بازی از ابتدا فرقی در کیفیتش نخواهد گذاشت.

1996009

مهاجم مهاجمان
امیرحسین حسین‌زاده (تراکتور)
ستاره تراکتور در بازی با استقلال خوزستان نمایش درخشانی داشت و به خط هافبک این تیم هم کمک می‌کرد؛ حسین‌زاده با بازگشت به عقب و گاها حضور در سمت مقابل زمین برتری عددی را برای تراکتور ایجاد می‌کرد تا مثلث‌های مختلفی در زمان حمله ایجاد شود، او در نیمه نخست با چرخش و ضربه فوق‌العاده در آستانه گلزنی قرار گرفت ولی واکنش خوب گروسیان مانع گلزنی شد، اما در نیمه دوم کار خود را کامل کرد و با ضربه بغل پای دقیق گل دوم تراکتور را به ثمر رساند. حسین‌زاده در این مسابقه علاوه بر گلزنی به خوبی در بازیسازی تراکتور هم شرکت کرد و حضور او در کنار ریکاردو آلوز و گوستاوو واگنین باعث شد تا این دو بازیکن در شرایط بهتر و تحت فشار کمتر در مرکز میدان بازی کنند.

1936323

سعید سحرخیزان (گل‌گهر سیرجان)
مهاجم 20 ساله گل‌گهر که هفته قبل نقش کلیدی در بردشان داشت، باز هم درخشید و در روزی که توانستند نساجی را با نتیجه پرگل شکست بدهند، در طول مسابقه بارها با فرارهای سریع و پاس‌های در عمق ایجاد موقعیت کرد ولی علاوه بر آن، با شوت‌های خود هم خطرناک ظاهر شد. سعید سحرخیزان که جایگاه ویژه‌ای نزد مارینوس اوزونیدیس پیدا کرده و احتمالا به تیم ملی هم دعوت شود، پس از تلاش زیاد مقابل نساجی گل سوم را با یک فرار عالی در دقایق پایانی زد تا کار حریفشان را تمام کند.

1995536

دیدگاه‌ها