کد خبر : 2005600 | 10 اسفند 1402 ساعت 01:40 | 15.1K بازدید | 4 دیدگاه

گالاگر دقیقه 90 ورق را برگرداند

چلسی 3-2 لیدزیونایتد: صعود دیوانه‌کننده آبی‌ها

چلسی به لطف گل دقیقه 90 کانر گالاگر در بازی یک هشتم نهایی جام حذفی انگلیس مقابل لیدزیونایتد با نتیجه 3-2 برنده شد.

چلسی 3-2 لیدزیونایتد: صعود دیوانه‌کننده آبی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، چلسی در بازی دور یک هشتم نهایی جام حذفی از لیدزیونایتد میزبانی کرد و در یک بازی پرتلاطم به دور بعدی صعود کرد.

ویدئو: 326031

لیدز در زمین چلسی شیوه خوبی را برای تحت فشار قرار دادن حریف به کار گرفت و موفق شد پیش از اینکه حملات خطرناک چلسی آغاز شود، به گل برسد.

1996174

شروع مجدد بازی توسط روبرت سانچز در اختیار اکسل دیساسی قرار گرفت که پاس اشتباه او به مویسس کایسدو در محوطه جریمه به متئو جوزف رسید و این مهاجم 20 ساله موفق شد با ضربه محکم پای راست دروازه آبی‌ها را باز کند.

دریافت این گل برای چلسی سخت بود و آبی‌ها تلاش کردند تا نتیجه بازی را تغییر دهند. پس از گل اول حملات آبی‌ها بیشتر شد و نتیجه آن در دقیقه 15 نمایان شد تا دروازه حریف را باز کنند.

مویسس کایسدو پس از دریافت توپ پست محوطه جریمه متوجه حرکت نیکلاس جکسون به سمت دروازه شد و توپ را بین مدافعان به این مهاجمان رساند تا او با ضربه پای راست توپ از از بین پای دروازه‌بان حریف عبور بدهد و تیمش را به گل تساوی برساند.

1996175

چلسی بعد از گل بیشتر جریان بازی را در دست داشت و برای گل دوم تلاش می‌کرد. در دقیقه 30 نونی مادوئکه در محوطه جریمه با ارسال بلند به توپ رسید و فرصت خوبی برای گلزنی داشت اما ضربه او به تور کنار دروازه برخورد کرد.

چلسی دست از حمله برنداشت تا در دقیقه 37 به گل دوم برسد. میخایلو مودریک روی پاس کات‌بک رحیم استرلینگ که از سمت چپ خط دفاعی لیدزیونایتد به محوطه جریمه نزدیک شده بود، توپ را با ضربه پای راست قطع کرد و تیمش را پیش انداخت.

1996176

لیدز اگرچه نیمه اول را با شکست پشت سر گذاشت اما تا لحظات آخر نیمه سعی می‌کرد دروازه چلسی را تهدید کند و در دقیقه 1+45 چلسی خوش شانس بود که ضربه آنتونی به تور کنار دروازه برخورد کرد و راهی به دروازه نیافت.

چلسی در نیمه دوم بازی را خیلی هجومی آغاز نکرد و این به لیدز اجازه می‌داد تا مانند نیمه نخست روی دروازه حریف پرس سنگین داشته باشد تا به امید اشتباه بازیکنان حریف برای گل تساوی پیش بروند.

لیدز بازی را بیشتر کنترل می‌کرد تا اینکه در دقیقه 59 به گل تساوی رسید. جیدون آنتونی که یک سانتر بلند را در سمت راست خط دفاعی چلسی کنترل کرد، توپ را روی پای راستش برد و آن را به سمت دروازه میزبان فرستاد که جوزف موفق شد آن را با ضربه سر به گل تبدیل کند تا شب رویایی‌ای در استمفوردبریج داشته باشد.

1996177

چلسی پس از گل تساوی کانر گالاگر و بن چیلول را وارد بازی کرد اما رفته رفته از انرژی بازی کم شد و دو تیم خیلی متعادل بازی را دنبال می‌کردند. با این حال در دقیقه 73 جوزف نزدیک بود که هت‌تریک کند اما پیش از اینکه روی ارسال خطرناک به توپ ضربه بزند، تروه چالوبا به موقع توپ را مهار کرد.

لوی کولویل و کول پالمر دیگر تعویض‌های مائوریسیو پوچتینو بودند تا تغییری در نحوه بازی و همین‌طور نتیجه آن داشته باشند اما بازی پس از گل تساوی لیدز با ریتم آهسته و خسته کننده‌ای دنبال می‌شد.

همان‌طور که به نظر می‌رسید دو تیم خیلی محتاطانه‌ بازی را در وقت‌های باقی مانده نیمه دوم سپری کردند تا کار برای صعود به وقت‌های اضافه کشیده شود اما چلسی روی یک حمله همه معادلات را بهم ریخت.

1996178

کانر گالاگر در دقیقه 90 به تعویض طلایی پوچتینو تبدیل شد و ورق را برگرداند. این بازیکن انگلیس پاس به جلوی انزو فرناندز که از میانه میدان توپ را تا نزدیکی محوطه جریمه حمل کرده بود، پشت به دروازه دریافت کرد و با یک چرخش حساب شده مدافع حریف را فریب داد تا کار راحتی برای گلزنی در موقعیت تک به تک داشته باشد.

بازی تنها دو دقیقه پس از این گل ادامه داشت که با مدیریت بازیکنان چلسی در نهایت به سود آن‌ها به پایان رسید و صعود به دور بعدی را در میان تشویق هواداران خود جشن گرفتند.

دیدگاه‌ها