کد خبر : 2005670 | 10 اسفند 1402 ساعت 14:47 | 72.3K بازدید | 132 دیدگاه

کارشناسان پاسخ می‌دهند: زرد یا قرمز؟

بررسی صحنه مشکوک به اخراج سروش رفیعی

برخورد مشکوک سروش رفیعی با بازیکن ذوب‌آهن مورد بررسی کارشناسان داوری قرار گرفته است.

بررسی صحنه مشکوک به اخراج سروش رفیعی

به گزارش "ورزش سه"، دیدار ذوب‌آهن و پرسپولیس با صحنه‌های مشکوک و بحث برانگیزی همراه بود که قضاوت علی صفایی را تحت تاثیر قرار داد؛ از اعلام پنالتی به سود سرخپوشان در دقایق ابتدایی مسابقه تا اخراج محسن آذرباد در نیمه دوم بازی و ده نفره شدن تیم میزبان.

اما در در این بین و اوایل نیمه دوم هم یک برخورد مشکوک در میانه‌ها زمین رخ داد که علی صفایی، داور مسابقه، اعتقادی به خطا نداشت. در این صحنه سروش رفیعی برخوردی با محمدجواد محمدی داشت که باعث سرنگون شدن بازیکن ذوب‌آهن شد و او برای لحظاتی روی زمین افتاد تا بازی متوقف شود.

1996263

این برخورد مشکوک که به زعم برخی از هواداران می‌توانست با اخراج بازیکن پرسپولیس همراه باشد، مورد بررسی کارشناسان داوری قرار گرفته است:

⚪️ محمدحسین ترابیان: صحنه واضح نیست و با این تصاویر نمی‌توان نظر قطعی داد.

⚪️ مهدی عالیقدر: تصویر واضح نیست و مشخص نیست که برخورد به چه شکل است.

🟨 ابراهیم میرزابیگی: با توجه به اینکه هر دو بازیکن برای توپ بازی می‌کنند و پای بازیکن پرسپولیس هم روی کفش بازیکن حریف فرود می‌آید، داور باید بازیکن را با کارت زرد جریمه می‌کرد. اگر ضربه به ساق پای بازیکن ذوب‌آهن برخورد می‌کرد، جریمه آن اخراج بود.

⚪️ حسین عسگری: تصویر خیلی واضح نیست. شکی نیست که خطا اتفاق افتاده اما مشخص نیست استوک بازیکن پرسپولیس به کجا برخورد می‌کند. اگر روی کفش باشد، اخطار است اما اگر روی ساق پا باشد، حتما کارت قرمز دارد. مشخص نیست برخورد با کدام ناحیه است.

🟥 سعید علینژادیان: این صحنه مصداق بارز خطای شدید است و بازیکن تیم پرسپولیس با نیروی بیش از اندازه و با کف پا به بالای قوزک پای بازیکن حریف ضربه می‌زند؛ بازیکن پرسپولیس باید در این صحنه اخراج می‌شد.

دیدگاه‌ها