کد خبر : 2005847 | 11 اسفند 1402 ساعت 16:22 | 43.6K بازدید | 66 دیدگاه

اینیستا: هزارمین بازی بدون هیچ کارت قرمز!

آندرس اینیستا، نماد فوتبال اسپانیا، امروز هزارمین بازی حرفه‌ای‌اش را جشن خواهد گرفت.

اینیستا: هزارمین بازی بدون هیچ کارت قرمز!

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه موضوع شمارش دقیق بازی‌ها در منابع مختلف همیشه مورد بحث بوده و تناقضاتی وجود داشته است زیرا در برخی حساب و کتاب‌ها بازی‌های لیگ‌های جوانان یا رده‌های پایین‌تر که به‌صورت رسمی برگزار شده‌اند را در نظر نمی‌گیرند اما با توجه به تعداد بازی‌های رسمی، آندرس اینیستا که در ماه مه ۴۰ ساله می‌شود، امروز می‌تواند هزارمین بازی‌اش را جشن بگیرد.

او امروز در رقابت‌های لیگ داخلی امارات با تیمش مقابل عجمان قرار خواهد گرفت. با توجه به اینکه بازی خارج از خانه است، انتظار نمی‌رود که هواداران بتوانند این مناسبت را به اینیستا تبریک بگویند.

تیم او به آندرس نیاز دارد، زیرا آنها ۱۱ شکست متوالی تجربه کرده‌اند که اینیستا در برخی از آنها به دلیل مشکلات جسمانی بازی نکرده است. الامارات در حال حاضر در خطر سقوط قرار دارد.

1996546

کارنامه اینیستا در این ۱۰۰۰ بازی از نظر کسب عناوین، باورنکردنی و از نظر رفتار و اخلاقش در زمین بی‌نقص است. ستاره سابق بارسا در این ۹۹۹ بازی حرفه‌ای حتی یک کارت قرمز هم دریافت نکرده است! او هرگز اخراج نشده و این نشان می‌دهد نگرش او در زمین همواره احترام به داوران و رقبا بوده است.

۱۰۰۰ بازی او که امروز کامل می‌شود در سه باشگاه تقسیم شده است. بارسلونا، ویسل کوبه و الامارات. به اضافه ۱۳۱ بازی که با تیم ملی اسپانیا انجام داده است.

او در مجموع ۳۸ عنوان قهرمانی دارد که ۳۲ جام آن با بارسلونا بوده است: چهار لیگ قهرمانان، سه جام باشگاه‌های جهان، سه سوپرجام اروپا، نه لیگ، هفت سوپرجام اسپانیا و شش کوپا دل ری. فقط لیونل مسی با بارسا عناوین بیشتری نسبت به آندرس اینیستا دارد، باشگاهی که مطمئناً اینیستا در مقطعی به آن بازخواهد گشت، اگرچه در حال حاضر حدس زدن اینکه در چه جایگاهی برمی‌گردد کمی دشوار است.

دیدگاه‌ها