کد خبر : 2005935 | 11 اسفند 1402 ساعت 22:28 | 8.8K بازدید | 9 دیدگاه

اعتراض اينستاگرامى فصيحى و تفتيان به فدراسيون؛

سريع‌ترين مرد و زن ايران از اعزام جهانى بازماندند!

ركورددار دوى سرعت زنان و مردان ايران از حضور در مسابقات داخل سالن جهان به دليل نداشتن ويزا جا ماندند.

سريع‌ترين مرد و زن ايران از اعزام جهانى بازماندند!

به گزارش "ورزش سه"، فرزانه فصيحى كه چند روز قبل موفق به كسب مدال طلاى مسابقات دووميدانى داخل سالن آسيا شد، حتى نامش در ميان حاضران در رقابت‌هاى داخل سالن جهان در رشته ٦٠ متر قرار گرفت، اما به دليل نرسيدن ويزا از اين مسابقات بازماند.

ركورددار دوى ٦٠ متر ايران در صفحه اينستاگرام خود نوشت:

"از یک مسابقه دیگه هم جا موندم؛ قهرمانی جهان...
بدون اینکه خطایی کرده یا تقصیری داشته باشم
شاید درک ارزش حضور و سختی کسب ورودی مسابقات قهرمانی جهان برای عده‌ای قابل لمس نباشه اما من هیچ وقت بابتش نه پاداش خواستم، نه حواله‌ای، نه حتی اینکه خبرش رو تو سایت فدراسیون بزنن.
بدون هیچ هیچ هیچ‌ توقع و‌ انتظاری، حتی یه لوح تقدیر ساده 
من تو سال‌های اخیر یاد گرفتم سطح توقعاتم رو تا حد زیر صفر پایین بیارم و امروز با وجود این حجم از ناملایمتی و نادیده گرفته شدن‌ها باز هم ادامه دادم. 
من فقط توقع داشتم‌ تو آماده‌ترین سال ورزشی‌ام و بعد از‌ رکورد شکنی برم با بزرگان جهان مسابقه بدم و کاری کنم که در تاریخ ورزش بی سابقه بوده؛ اما این اجازه به من داده نشد. 
دلیلش دیگه برام مهم نیست که چرا این‌طور شد چون بار اول نیست و‌ بار آخر هم‌ نخواهد بود اما حالا پرچم ایران تو محل مسابقات نیست
از وقوع اتفاق بی سابقه‌ در تاریخ ورزش کشور جلوگیری شد و ناراحت کننده‌ترین‌ اتفاق اینکه زحمات، تلاش و رویاهای یک‌ ورزشکار زیر پا له شد. 
هیچ کاری از دستم بر نمیاد، چند روز ناراحتی می‌کنم، به خودم‌ میام و ادامه می‌دم؛ این روتین ۱۵ سال سابقه ورزش من‌ بوده ...."

از سوى ديگر حسن تفتيان، ركورددار دوى سرعت مردان ايران كه البته در مسابقات آسيايى به مدال نرسيد، ويديويى از خود منتشر كرده كه در حال تماشاى مسابقات داخل سالن جهان است. او ادعا كرده سهميه اين رويداد را در اختيار داشته، اما دبير فدراسيون دووميدانى در مصاحبه اخير خود اين ادعا را رد كرده است!
با اين حال حسن تفتيان هم به انتقاد از فدراسيون پرداخته است:

1933367

"چه كسي در ورزش پاسخگوي من است؟ 
تمامي اهالي ورزش دنيا اعم از مسئول و ورزشكار و مربي و هوادار هزينه ميكنند، مديريت ميكنند، تلاش ميكنند و زحمت مي‌كشند تا در مهم‌ترين رويداد ورزشي رشته خود در جهان شركت كنند و نتيجه بگيرند اين رويداد در مسابقات دو و ميداني، قهرماني جهان نام دارد كه همه دوندگان دنيا به نوعي آرزوي شركت در اين ميدان ورزشي را دارند. 
حال سوال من اين است كه چرا حسن تفتيان، در این رقابت‌ها شرکت نکرد؟؟؟

يا او علاوه بر تمرين كردن و تمركز بر حضور موفق‌تر در اين مسابقات مي‌بايست جور كارهاي انجام نشده اداري از سوي فدراسيون را هم نيز بكشد؟

در كل حسن تفتيان تمرين كند يا كارهاي كه بر عهده فدراسيون است را انجام دهد؟

آيا متوليان ورزش كشور تا كنون پيشرفت حسن تفتيان را نسبت به سال فعاليت با بزرگان سرعت دنيا مقايسه كرده‌اند كه ببينيد آيا حسن تفتيان از غول‌هاي سرعت چيزي كم دارد يا نه؟؟ من در ابتداي شروع كار و برنامه دادن به فدراسيون اين مسابقات مهم را در برنامه تمريني خود تا المپيك گنجانده.ام و فدراسيون را از اهميت شركت كردن در اين مسابقه و اردوي بعد از آن در مسير رسيدن به هدف اصلي مطلع كردم. 
چرا بايد دوندگاني كه توانايي آنها از حسن تفتيان در ديگر كشورها كمتر است بيشتر از حسن تفتيان مورد حمايت قرار گيرند؟
متوليان ورزش كشور صداي مرا از باب درخواست حمايت بشنوند كه چرا وقتي در توان خود ميبينم كه پرچم كشورم را در ميادين مهم به اهتزاز در آورم زمينه‌اش كه بسيار پيش پا افتاده است همچون ثبت نام کردن و فرستادن نام من به عنوان نماینده ایران به فدراسیون جهانی هم فراهم نمي‌شود. "

دیدگاه‌ها