کد خبر : 2006069 | 12 اسفند 1402 ساعت 17:29 | 139.8K بازدید | 55 دیدگاه

من در بهترین لیگ جهان بازی خواهم کرد

کاوه: سوزوکی به ایموجی من جواب بده!

کاوه ظهیرالاسلام اگر چه دوست دارد برای تیم ملی ایران بازی کند اما معتقد است باید برای تصمیم گیری با خانواده و مربیانش صحبت کند.

کاوه: سوزوکی به ایموجی من جواب بده!

به گزارش ورزش سه، کاوه ظهیرالاسلام به عنوان یک چهره جوان ایرانی-آمریکایی این روزها در سنت ترویدن بازی می‌کند و او با ثبت 4 گل در 15 بازی برای این تیم، آن هم در 21 سالگی توانسته توجهات را به خود جلب کند. او در یک مصاحبه با پادکست گل بزن، درباره شرایط کنونی خودش صحبت کرد و با توجه به اینکه، انتظار می‌رود امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران، به عنوان مسئول تغییر نسل فوتبال ایران، نسبت به وضعیت و فرم کاوه ظهیر الاسلام نیز آگاهی داشته باشد. 

*از خانواده و شرایطی که در آن بزرگی شدی صحبت کن.
پدر و مادر من اهل ایران هستند ولی من و برادرم خارج از ایران به دنیا امدیم. من چند بار به ایران آمدم اما این سفر، مربوط به ده سال پیش است. زبان فارسی را تا حدودی بلد هستم، این اولین زبانی بود که خانواده‌ام با من صحبت می‌کردند و با آن بزرگ شدم اما واضح است که چون در آمریکا درس خواندم، به زبان لاتین بیشتر عادت داشته باشم.

*فوتبالیست محبوب تو چه کسی بود؟
من الان 17-18 سال است که فوتبال بازی می‌کنم و در این مسیر به بازیکنان زیادی نگاه کردم. بازیکنان برزیلی را خیلی دوست دارم و چون من و برادرم، طرفدار بارسلونا بودیم با تماشای بازی هانری، رونالدینیو و مسی بزرگ شدیم. تمام آن بازیکنان تهاجمی بارسلونا الگوی من هستند و چون لالیگا را دنبال می‌کردیم، جواد نکونام و مسعود شجاعی به عنوان بازیکنان ایرانی اوساسونا برای من یک الگو بودند چرا که می‌دانستم آنها مقابل بارسلونا و رئال مادرید بازی می‌کنند و این برای من خاص بود.

*از چه سالی با تیم ملی ایران آشنا شدی؟
می‌توانم بگویم جام جهانی 2010، اولین جام جهانی بود که به یاد دارم. در سال 2014 هم آمریکا حضور داشت و در آن دوره بازی ایران-ارژانتین را هم تماشا کردم و مسی با آن گل در دقیقه 91 قلب همه را شکست. جام ملت‌ها را هم در این چند سال دنبال می‌کردم ولی با داستان موفقیت آمیزی همراه نبود. دیدن بازی‌های تیم ملی ایران همیشه عالی است و همیشه از آنها حمایت می‌کنم. 

1996930

*قوچان نژاد ستاره تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 بود و جالب است که مانند تو در سنت ترویدن بازی می‌کرد که به تیم ملی ایران دعوت شد، نظرت درباره این اتفاق چیست؟
من خودم به تازگی متوجه شدم که رضا قوچان نژاد هم در سنت ترویدن بازی کرده و برای من اتفاق جالبی بود. آن تیم 2014 تیم خوبی بود و در بازی مقابل آرژانتین یاد دارم که یک پنالتی برای ما گرفته نشد و ضربه سر قوچان نژاد توسط رومرو مهار شد. البته فکر می‌کنم ایران در دیدار مقابل آرژانتین بیشتر از آن چیزی که انتظار بود، انجام داد و این موضوع بازیکنان ما را خسته کرد. این خستگی در بازی برابر بوسنی مشهود بود و اثرش را هم گذاشت.

*تو فوتبالت را چگونه شروع کردی؟
برای من و خانواده‌ام تحصیل از بازی کردن مهمتر بود و ابتدا به دانشگاه و کالج در کالیفرنیا رفتم که شرایط بسیار خوب بود. من به ییل رفتم و این بسیار خوب بود. آنجا هم فوتبال را داشتم و هم کالج و برایم مشخص بود که اگر نتوانم فوتبالیست هم شوم، مسیر خودم را در کالج می‌توانم ادامه بدهم.

*چگونه سر از بلژیک درآوردی؟
بعد از مدتی هم که در سطح دوم بازی کردم، تصمیم به رفتن گرفتم. نمی‌توانم بگویم یک پیشنهاد دیوانه کننده بود اما در مجموع نمی‌شد، این پیشنهاد را رد کرد. می‌دانستم به پیشرفتم کمک می‌کند و من احساس کردم بعد از سه سال بازی، آماده برای مرحله بعدی دوران فوتبالی خودم هستم. از نظر فرهنگی با این انتقال دچار شوک شدم. در بلژیک مغازه‌ها ساعت 6 عصر بسته می‌شوند و در آمریکا شرایط این نبود. زمانی که من آمدم، در زمانی که مردم آمریکا سردشان بود، در بلژیک همان روزها مردم در کافه می‌نشستند و نوشیدنی می‌نوشیدند.

*هدفت در این تیم چیست؟ قطعا به بازی در جام جهانی 2026 هم فکر می‌کنی؟
زدن 5 گل عالی است اما من الان می‌خواهم ده گل بزنم. می‌خواهم پیشرفت کنم و این یک تجربه عالی برای من خواهد بود. 
بازی در جام جهانی 2026 هدفی است که از مدت‌ها قبل آن را برای خودم تعیین کردم. اینکه در ورزشگاه‌های آمریکا بازی کردم و حتی در ذهن دارم که چند ورزشگاه در شهر مادری من هستند. البته شرایط می‌تواند غیرقابل پیش بینی باشد. من هرگز احتمال نمی‌دادم به این سرعت در اروپا مشغول بازی شوم ولی با این حال می‌گفتم که قرار است تا 2024، در MLS ادامه دهم و دو سال برای رسیدن به پیراهن تیم ملی تلاش کنم. الان هم جلوتر از رویاهایم در اروپا هستم!

*برای بازی در تیم ملی ایران یا آمریکا با تو تماس نگرفته‌اند؟
الان هم جلوتر از رویاهایم در اروپا هستم!

1996919

*برای بازی در تیم ملی ایران یا آمریکا با تو تماس نگرفته‌اند؟
برای بازی در تیم ملی از جوانی تا الان، هیچکس با من تماس نگرفته و این چیزی نیست که ذهن خودم را مشغول آن کنم. من فقط باید در مسیری که می‌دانم حرکت کنم. اگر بتوانم 10 گل بزنم خوب است و بعد از آن به آرزوهای بعدی فکر می‌کنم. زدن 10 گل در اولین سال پس از جدایی از ایالات متحده، آمار بدی نیست و من فکر می‌کنم حتی باید آن را به 15 برسانم. از مهاجمان فقط می‌خواهند گل بزنند و باید اول این کار را انجام دهم.

*انتخابت بین ایران و آمریکا کدام تیم خواهد بود؟
من خودم دوست دارم برای تیم ملی ایران بازی کنم. قطعا بزرگ شدن در یک خانواده ایرانی در آمریکا به شما حس خوبی می‌دهد که می‌توانید بگویید ایرانی-آمریکایی هستم و این یک فرصتی است که امکان دارد با آن روبرو شوم. البته این تصمیمی است که باید ابتدا با خانواده و مربیانم مطرح کنم و بعد نسبت به آن اقدام کنم.

*جام ملت های آسیا 2023 را هم دنبال کردی؟ نظرت درباره نحوه بازی تیم ملی ایران چه بود؟
بازی‌های ایران در قطر را تماشا کردم. سبک بازی جالبی داشتیم و به نظرم از روزهای حضور کی روش، بیشتر حمله می‌کردیم و این برای من جالب بود. 

*در تیمتان بازیکنان ژاپنی زیادی وجود دارند، آنها چه واکنشی به شکست مقابل ایران داشتند؟
مالکان ما ژاپنی هستند و حتی 7-8 بازیکن ژاپنی هم در تیم داریم که با ما هستند. خنده‌دار بود و حتی سوزوکی دروازه‌بان تیم ملی  ژاپن همبازی من است. با ژاپنی‌ها صحبت می‌کردم و می‌گفتم شما را شکست می‌دهیم و آنها می‌گفتند هرگز چنین چیزی امکان ندارد. بعد که بازی تمام شد، چند ایموجی خنده در گروه ارسال کردم و هیچ پاسخی از آنها دریافت نکردم. 

*دوست داری در کدام سطح از فوتبال اروپا بازی کنی؟
هدف نهایی من بازی در لیگ برتر است، زیرا بهترین لیگ جهان است اما بازی در لالیگا را هم دوست دارم چرا که من با این لیگ بزرگ شدم. بارسلونا و اوساسونا تیم‌های مورد علاقه من هستند و این عاملی است که بازی در لالیگا و انگلیس برای من یک اتفاق خاص باشد.

دیدگاه‌ها