کد خبر : 2006094 | 12 اسفند 1402 ساعت 19:45 | 10.6K بازدید | 5 دیدگاه

برکناری مسئول عدم اعزام فرزانه فصیحی!

رئیس فدراسیون دوومیدانی اعلام کرد سهل انگاری مسئول امور بین الملل این فدراسیون باعث عدم صدور ویزای فرزانه فصیحی برای شرکت در مسابقات جهانی شده است.

برکناری مسئول عدم اعزام فرزانه فصیحی!

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته بود که هم فرزانه فصیحی و هم حسن تفتیان، رکوردداران دوی سرعت زنان و مردان ایران در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به صادر نشدن ویزای خود برای اعزام به مسابقات دوومیدانی داخل سالن جهان واکنش نشان دادند.

در این میان اما فدراسیون دوومیدانی از ابتدا اعلام کرد نام حسن تفتیان در لیست نهایی فدراسیون جهانی وجود نداشته؛ اگرچه فرزانه فصیحی این حق را داشته که در رقابت‌ها شرکت کند.

در حالی که برخی از رسانه‌ها دلیل عدم صدور ویزای فرزانه فصیحی برای سفر به اسکاتلند را دیر چک کردن ایمیل فدراسیون دانستند، مهدی مبینی، سرپرست این فدراسیون این موضوع را رد کرده، اما بازهم عنوان کرد که مسئول امور بین الملل فدراسیون در جریان نامه نگاری‌ها سهل انگاری کرده و باعث این اتفاق شده است. 

مهدی مبینی سرپرست فدراسیون دوومیدانی در این باره به تسنیم گفت: "استارت کار از دو ماه قبل خورد که ما چهار نفر به نام‌های مهدی صابری، حمیده اسماعیل‌نژاد، فرزانه فصیحی و حسن تفتیان را برای دریافت ویزا معرفی کرده بودیم، اما اعلام شد که بدون دعوت‌نامه حضور در مسابقات نمی‌توانیم اقدام کنیم. روز 22 بهمن از ما خواستند یک نفر را معرفی کنیم که این حق فصیحی بود و ما نیز او را معرفی کردیم. دو روز بعد یعنی 26 بهمن دعوت‌نامه آمد و مسئول امور بین‌الملل فدراسیون کارهای مربوطه را انجام داد. روز 29 بهمن که مسابقه فصیحی هم در ایران تمام شده بود، او در لیست نهایی مسابقات جهانی اسکاتلند حضور داشت. مسئول امور بین‌الملل هم اقدام برای ثبت‌نام را انجام داد، اما برای ویزا خبر دادند که حداقل یک ماه طول می‌کشد."

وی ادامه داد: "امور بین‌الملل فدراسیون باید در همان روز 13 فوریه یعنی 24 بهمن به وزارت امور خارجه نامه می‌زد و پیگیری می‌کرد و به ما اطلاع می‌داد که احتمالش خیلی ضعیف است این اتفاق بیفتد. این تعلل از سوی امور بین‌الملل بوده و به نوعی یک کوتاهی صورت گرفته؛ چون اگر زودتر اعلام کرده بود ویزا در ایران صادر نمی‌شود، اقدام دیگری می‌کردیم و فصیحی را به صربستان می‌فرستادیم تا از طریق آنجا ویزا بگیرد و به اسکاتلند برود. سهل‌انگاری اتفاق افتاده که این اتفاق هزینه دارد و منجر به برکناری مسئول امور بین‌الملل شده است."

دیدگاه‌ها