کد خبر : 2006282 | 13 اسفند 1402 ساعت 17:24 | 5K بازدید | 6 دیدگاه

فقط می‌خواهیم توجه بیشتری به رشته ما شود؛

محمدپور: بازیکنان ساحلی حرص پول را نمی‌زنند

بهترین پاسور جام‌جهانی فوتبال ساحلی می‌گوید تنها انتظار او و هم‌تیمی‌هایش این است که یک زندگی معمولی داشته باشند.

محمدپور: بازیکنان ساحلی حرص پول را نمی‌زنند

به گزارش "ورزش سه"، موحد محمدپور، مدافع تیم ملی فوتبال ساحلی، یکی از بازیکنان مؤثر این تیم در جام‌جهانی امارات بود. او در این بازی‌ها عنوان بهترین پاسور را به دست آورد و این در حالی است که محمدپورنخستین‌بار بازی‌اش در جام‌جهانی را تجربه می‌کرد. او تأکید می‌کند که بازیکنان فوتبال ساحلی در دنیا جزء بهترین‌ها هستند و می‌توانند در دوره بعد قهرمانی در جام‌جهانی را تجربه کنند.

بولت زیر مجموعهگفت‌وگو با محمدپور را در ادامه می‌خوانید:

بولت پرسپولیسبرای نخستین‌ بار بازی در جام‌ جهانی را تجربه کردی، درست است؟
بله، فکر می‌کنم حدود ۷۰ درصد بچه‌ها برای نخستین‌بار ‌در جام‌جهانی بازی ‌کردند. ما در ۲ دوره قبلی غایب بودیم که یک دوره از مرحله مقدماتی بالا نیامدیم و یک دوره هم فیفا با توجه به رنکینگ، تصمیم گرفت ژاپن، امارات و عمان را به جام‌جهانی بفرستد. ما کمبود بازی‌های بین‌المللی داشتیم و این موضوع در غیبت ایران تأثیرگذار بود.

بولت پرسپولیساین جام برای خودت چطور بود؟
خیلی هیجان‌انگیز بود. من از بچگی رؤیایم بازی در جام‌جهانی فوتسال یا فوتبال بود. من اهل رودسر رشت هستم و آنجا فوتبال ساحلی زیرساخت‌های بهتری داشت، به همین دلیل این رشته را به شکل جدی پیگیری کردم و خدا را شکر که به آرزویم رسیدم.

1994837

بولت پرسپولیسدر این دوره بهترین پاسور جام‌جهانی شدی و حتما این موضوع برایت ارزش زیادی دارد؟
بله، همین‌طور است. من ۶ پاس‌ گل دادم و ۳ گل هم زدم. بعد از من هم بهزادپور، گلر تیم، با ۵ پاس‌ گل در رده دوم قرار گرفت.

بولت پرسپولیسچرا فوتبال روی چمن را انتخاب نکردی؟
در این زمینه هم مشکلاتی در زیرساخت‌ها وجود داشت و از طرفی مشکلات شخصی خودم هم مزید بر علت شد تا سمت فوتبال چمنی نروم. البته فوتبال چمنی را دوست دارم و دنبال می‌کنم.

بولت پرسپولیسبیشتر فوتبال ایران را دنبال می‌کنی یا فوتبال اروپا را؟
خانواده ما استقلالی بودند و من هم از بچگی استقلالی شدم. قبلا بیشتر نگاه می‌کردم، ولی الان زیاد وقت نمی‌کنم، با این حال بازی‌های مهم را می‌بینم. در فوتبال اروپا هم عاشق زیدان و جرارد بودم، در این سال‌ها هم مسی و رونالدو را دوست داشتم.

بولت پرسپولیسآیا فوتبال ساحلی شغل اول شماست؟
بله، من در این سال‌ها سمت شغل دیگری نرفتم، ولی برخی از بازیکنان به‌دلیل نیاز مالی، دنبال شغل‌های دیگر هم رفتند. من روی فوتبال ساحلی تمام تمرکز خودم را گذاشتم و یکی از دلایل موفقیتم همین بود.

1997270

بولت پرسپولیسیعنی نیاز مالی برای انتخاب شغلی دیگر نداشتی؟
پدر و مادرم یک زندگی معمولی برای ما فراهم کرده‌اند که مشکل مالی نداشته باشیم، ولی قبلا خودم هم کار می‌کردم و اینطور نبود که بی‌کار باشم.

بولت پرسپولیسحتما تو هم مثل همه بازیکنان فوتبال ساحلی، از بی‌توجهی به این رشته ورزشی در ایران گلایه داری.
من دوست ندارم فضای دوقطبی به‌وجود بیاید و فوتبال ساحلی یا فوتسال را با فوتبال روی چمن مقایسه کنم. داستان فوتبال روی چمن و گردش مالی این رشته ورزشی در تمام دنیا متفاوت است، ولی تمام خواسته ما این است که توجه بیشتری به فوتبال ساحلی و دیگر رشته‌ها شود. فوتبال ساحلی ورزش پرهزینه‌ای نیست و می‌توان در ایران بهترین شرایط را برای این رشته درنظر گرفت. باید امکانات و زیرساخت‌ها خیلی بهتر شود و مطمئن باشید اگر این اتفاق رخ دهد، حتی ما می‌توانیم قهرمان جام‌جهانی شویم. ورزشکار حرفه‌ای در ایران نباید دغدغه مالی داشته باشد و آن وقت می‌تواند تمام‌وقت تمرکز خودش را روی بالا بردن پرچم کشورش بگذارد. بازیکنان فوتبال ساحلی حرص پول را نمی‌زنند و فقط می‌خواهند یک زندگی معمولی و بی‌دغدغه ‌داشته باشند. ما دنبال پول‌های آنچنانی نیستیم ولی مبلغ این قراردادها در ایران واقعا کم است.

بولت پرسپولیسچرا در نیمه‌نهایی به برزیل باختیم؟
برزیل خیلی تیم زهرداری بود و معتقدم این تیم جزء بهترین تیم‌های تاریخ برزیل بود. قبل از اینکه گل سوم را بخوریم، یک موقعیت خیلی خوب را از دست دادیم و برزیل هم تیم بی‌تجربه‌ای نیست که قدر موقعیت‌ها را نداند. بعد از بازی کاپیتان این تیم به ما گفت خیلی از ایران ترس داشتیم و شما بهترین تیم هستید. آنها بعد از بردن ما طوری خوشحالی می‌کردند که خیال کردیم ما برزیل هستیم و آنها ایران!

بولت پرسپولیسفصل آینده قرار است به کدام تیم بروی؟
من ۲ سال در لوکوموتیو روسیه بازی کردم و فصل گذشته نایب‌قهرمان شدیم. حالا هم از کاتانیا ایتالیا پیشنهاد دارم و احتمالا به این تیم بروم. خیلی از این بازیکنان فوتبال ساحلی پیشنهادهای خارجی دارند، ولی با مشکل ویزا روبه‌رو هستند. این بازیکنان لیاقت دارند در بهترین تیم‌های دنیا بازی کنند.

منبع: روزنامه همشهری

دیدگاه‌ها