کد خبر : 2006363 | 14 اسفند 1402 ساعت 06:00 | 12.1K بازدید | 22 دیدگاه

دربی درگیر تعیین تاریخ چهارشنبه‌سوری!

بحث تغییر تاریخ دربی مطرح شده که ظاهرا بستگی به مراسم سنتی چهارشنبه‌سوری دارد.

دربی درگیر تعیین تاریخ چهارشنبه‌سوری!

به گزارش "ورزش سه"، طبق برنامه اعلام شده از سوی سازمان لیگ و از هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر دربی سنتی 103 بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس چهارشنبه هفته آینده 23 اسفند برگزار خواهد شد.

این مسابقه با توجه به اینکه در دومین روز از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد، از ساعت 20 آغاز می‌شود اما حالا شایعه شده شاید به خاطر تمرکز نیروی انتظامی روی چهارشنبه‌سوری و اتفاقات آن و آماده‌باش آنها این مسابقه یک روز به تعویق بیفتد و پنجشنبه 24 اسفند برگزار شود.

سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ، در واکنش به احتمال تعویق یک‌روزه تاریخ دربی طی مصاحبه‌ای گفته: «اگر چنین درخواستی آمده، به دفتر آقای کشوری‌فرد داده شده است. اولاً باید ببینیم درخواست است یا دستور؛ چهارشنبه‌سوری هم ۲۹ اسفند است. من نمی‌فهمم، مگر می‌شود شب یلدا را یک هفته زودتر برگزار کرد. چهارشنبه سوری بعدازظهر روز سه‌شنبه آخر سال برگزار می‌شود. این صحبت‌ها اگر از جایی بیرون آمده فکر می‌کنم ما نباید پاسخگو باشیم.»

نکته اینجاست که مراسم سنتی چهارشنبه‌سوری که البته در سال‌های اخیر به شکل عجیبی برگزار می‌شود و بعضا تلفات مالی و جانی فراوانی داشته، قاعدتا باید در سه‌شنبه آخر سال که مصادف با شب سال نو در تاریخ 29 اسفند خواهد بود برگزار شود، اما برخی معتقدند این مراسم به خاطر مصادف شدن با سال نو و چند ساعت مانده به تحویل سال خواهد بود احتمالا یک هفته زودتر و در تاریخ 23 اسفند برگزار شود!

با این حال ظاهرا تاریخ دربی و جابجا شدن برنامه این بازی بزرگ به زمان برگزاری چهارشنبه سوری ارتباط پیدا کرده و چون از سوی هیچ نهادی به صورت رسمی اعلام نمی‌شود، می‌تواند سردرگمی‌هایی را ایجاد کند. در واقع اگر قرار باشد چهارشنبه‌سوری یک هفته جلو بیفتد و شب قبل از دربی برگزار شود، مسئله آماده باش نیروی انتظامی و درگیر بودن نیروهای این ارگان با این مسئله می‌تواند مشکل‌ساز شود، اما اگر سر تاریخ خودش برگزار شود، دخلی به دربی نخواهد داشت و همه چیز طبق برنامه مقرر پیش خواهد رفت.

دیدگاه‌ها