کد خبر : 2006524 | 14 اسفند 1402 ساعت 16:00 | 11.2K بازدید | 12 دیدگاه

ما باید و باید ببریم

توخل: نه، این آخرین روز من در بایرن نیست

توماس توخل اصرار دارد که فردا تحت هر شرایطی برابر لاتزیو برنده خواهند شد و او به کارش تا پایان فصل در بایرن ادامه خواهد داد.

توخل: نه، این آخرین روز من در بایرن نیست

به گزارش "ورزش سه"، بایرن پس از تساوی اخیر برابر فرایبورگ در بوندسلیگا که منجر به افزایش فاصله با لورکوزن به 10 امتیاز شد، خود را مهیای رویارویی با لاتزیو می‌کند. بازی رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان را لاتزیو با یک گل از بایرن برد و مونیخی‌ها فردا به دنبال انتقام هستند.

شایعاتی وجود دارد که بر اساس آنها بایرن اگر فردا صعود نکند، توخل شغلش را از دست خواهد داد.

1997678

توخل در نشست خبری خود در مورد اینکه این ممکن است آخرین حضورش روی نیمکت بایرن باشد، گفت: «نه از طرف من. طبعا نمی‌توانم به جای دیگران صحبت کنم. می‌توانم بگویم که هیچ‌کس بیش از من جاه‌طلبی برای بردن بازی فردا را ندارد.»

توخل ادامه داد: «وضعیت ما برای بازی فردا روشن است. ما باید با دو گل مقابل یک تیم ایتالیایی پیروز شویم. فشار نیز بخشی از عملکرد در سطح بالاست. برای انجام کارهای خارق‌العاده به فشار بیشتر نیاز است. گفتم که وضعیت بازی مشخص است. ما نیاز داریم به پیروزی برسیم و این کار را در برابر تیم سازماندهی شده مائوریتزیو ساری باید انجام دهیم. امیدواریم هواداران و جو ورزشگاه ما را تحت فشار قرار دهند تا بتوانیم به هدف خود یعنی برد با دو گل برسیم.»

توخل در مورد تساوی مقابل فرایبورگ گفت: «ما می‌توانستیم این میل و انگیزه برد را در تیم ببینیم. اما در واکنش به دریافت گل، خیلی احساساتی بودیم و کمی عقلمان را از دست دادیم. این انگیزه پیروزی در کل بازی مشخص بود. تغییرات ساختاری که انجام دادیم، در نیمه دوم خوب جواب داد و نیمه بسیار خوبی داشتیم. این تحلیل من از بازی بود.»

توخل در مورد شرایط تیم گفت: «تیم از حمایت کامل برخوردار است. این کار من و اعتقاد من است. من و کادرم با تغییر ساختار به بازیکنان کمک می‌کنیم ولی ما باید در چالش‌های خود کمی تهاجمی‌تر باشیم. تیم همچنان حمایت خواهد شد، به ویژه در زمانی که همه چیز سخت پیش می‌رود. فردا باید از دقیقه یک حمله کنیم و می‌خواهم چنین تیمی را در میدان ببینم.»

توخل ادامه داد: «فردا باید صبور باشیم. ناامید نشویم و عقلمان را از دست ندهیم. نباید باز و بی‌محابا حمله کنیم. از دست دادن ساختارمان در برابر فرایبورگ به این معنی بود که با ضد حملات زیادی روبرو شدیم. ما زمانی برای از دست دادن نداریم. ما فقط 90 دقیقه وقت داریم و زمان به نفع لاتزیو است. ما به ترکیبی از خونسردی و احساسات نیاز داریم. همه باید از همان ابتدا ببینند که ما می‌خواهیم گل بزنیم.»

1997573

توخل در مورد اینکه آیا لروی سانه درد ندارد و می‌تواند فردا بازی کند، گفت: «او مدت زیادی است که نمی‌تواند بدون درد بازی کند. امیدوارم امروز بتواند به‌طور کامل تمرین کند. سانه دیروز خوب و کامل تمرین کرد. او آستانه دردی دارد که می‌تواند تحمل کند. اگر همه چیز خوب پیش برود، فردا بازی خواهد کرد.»

توخل در مورد اینکه آیا در بازی رفت برابر لاتزیو غافلگیر شدند یا خیر گفت: «نه، ما از قدرت و رویکرد لاتزیو شگفت زده نشدیم. فردا سعی می‌کنیم تهاجمی‌تر بازی کنیم. ما به اطمینان بیشتری نیاز داریم. در بازی رفت و در نیمه دوم اشتباهات زیادی داشتیم. چند بازی آخر لاتزیو در لیگ را دیدیم و آنالیز کردیم.»

توخل در مورد وضعیت مصدومان گفت: «شما می‌دانید که سرژ گنابری ماه‌هاست مصدوم شده است و کمی طول می‌کشد برگردد. دوباره با او صحبت می‌کنیم، شاید فردا او را روی نیمکت ببینیم. آلفونسو قطعا یک گزینه است و او احتمالا می‌تواند بیش از 90 دقیقه بازی کند. اما من ترکیب اصلی را در حال حاضر فاش نمی‌کنم.»

آیا بایرن همچنان می‌تواند در این فصل قهرمان شود؟ «حرف زدن در مورد قهرمانی برای شما قهرمانی به ارمغان نمی‌آورد. ما باید امروز خوب تمرین کنیم و فردا خوب بازی کنیم. قطعا کارهایی را باید بهتر انجام دهیم. ما فردا به استادیومی پر از شور و احساسات نیاز داریم. این وظیفه ماست که این احساسات را به سکوها نیز منتقل کنیم. ما به یک عملکرد عالی نیاز داریم.»

توخل درباره شرایط فعلی و شکست‌های اخیر: «شخصا برای من بسیار مهم است نبازیم و اصلا باخت را دوست ندارم. نمی‌توانم به خوبی با شکست‌ها کنار بیایم. هر مسابقه یک درس است. مهم این است که چالش را قبول کنیم و مثبت بمانیم. فوتبال عشق بزرگ من است و من 100 درصد درگیر آن هستم. متعهد و جدی تا آخرین بازی‌ام با بایرن خواهم بود.»

1994083

توخل در مورد مشکلات دفاعی تیم گفت: «مشکلی که ما در این فصل داشتیم این است که فرصت بازی با چهار مدافع یکسانو همیشگی را نداشتیم. البته ما همیشه به عنوان یک تیم خوب با همه چیز کنار آمده‌ایم. اخیراً گل‌های زیادی دریافت کرده‌ایم و از این نظر با چالش مواجه هستیم. این فقط کار مدافعان نیست، بلکه به یک رویکرد تیمی نیاز است. ما چیرو ایموبیله را می‌شناسیم، او را برای مقاطعی طولانی در بازی رفت، به خوبی کنترل کردیم ولی با اشتباهات فردی از ریتم خودمان خارج شدیم. تعجب نمی‌کنم اگر لاتزیو روی ضدحمله بازی کند. ما به مالکیت توپ و دفاع خوب در هنگام حمله نیاز داریم و همه اینها در 90 دقیقه در بالاترین سطح باید باشد.»

توخل در مورد هری کین و نحوه عملکرد و انگیزه‌اش گفت: «لازم نیست به او انگیزه بیشتری بدهیم. در رفتار و نگرش او شکی نیست. هری تاثیر زیادی روی هر تیم و هر بازیکنی دارد. او شاید خیلی صریح حرف نزد، اما روشی که او کارها را انجام می‌دهد، بسیار خوب و متمرکز است. کین همیشه روی تیم تاثیر مثبت می‌گذارد. در اختیار داشتن او در تیم لذت بخش است و هدیه‌ای برای مربی. او فردا بازی خواهد کرد و ما می‌توانیم 100 درصد به او اعتماد کنیم.»

دیدگاه‌ها