کد خبر : 2006593 | 14 اسفند 1402 ساعت 20:09 | 31.3K بازدید | 8 دیدگاه

سکانس پایانی فوتسال ایران؛

شام آخر در لیگ برتر: قهرمان فصل بالاخره به زانو درآمد

رقص پایانی بازیکنان و مربیان در لیگ برتر فوتسال ایران اگرچه سرنوشتی که پیش‌ترها رقم خورده بود را تغییر نداد، اما تاریخ را هم دگرگون نساخت‌. گیتی‌پسند قهرمان، در نبرد پایانی برای نخستین بار طعم تلخ شکست را چشید تا رویای جام طلایی بر باد برود.

شام آخر در لیگ برتر: قهرمان فصل بالاخره به زانو درآمد

به گزارش "ورزش سه"، دقایقی پیش قصه این فصل لیگ برتر فوتسال ایران به پایان رسید. سالی که چهره قهرمان و سقوط کنندگانش پیش‌ترها به تصویر کشیده شده بود، اما نگاه‌ها به چند نقطه نشانه می‌رفت. جایگاه دوم و چهارم و آیا برای اولین بار تیمی بدون شکست فصل را به پایان می‌رساند؟ که حالا همه چیز روشن شده است. همچنین کفش طلایی فصل به محمدحسین درخشانی رسید، ستاره گیتی‌پسند و غیرمنتظره‌ترین آقای گل همه فصول با ۲۳ گل زده عنوان بهترین گلزن لیگ برتر را از آن خود کرد‌. همچنین باقر محمدی سنگربان گیتی‌پسند با 9 کلین‌شیت، به دستکش طلایی دست یافت.

*مس‌سونگون ورزقان 3 _ 2 گیتی‌پسند اصفهان

پذیرایی لاله‌های نارنجی از گیتیزن‌ها طعنه آمیز بود. در حالی که بازیکنان گیتی‌پسند خود را برای تونل قهرمانی آماده می‌کردند اما خبری از هیچ خوش استقبالی نبود. تاریخ فوتسال جشن خراب کن‌های بسیار کمی را به خود دیده بود و حالا مسی‌ها نه تنها پس از ماه‌ها لحظات شیرینی را به ارمغان آوردند، بلکه سد بسیار بزرگی برای تاریخ سازی اصفهانی‌ها لقب گرفتند. شاگردان بی‌غم با پیروزی در نبرد پایانی، رویای قهرمانی بدون شکست مردان کشاورز را بر باد دادند. پس ستاره‌های مس یک بار دیگر اشک تلخ رفقای مدال آویز که خودش را آماده جشن قهرمان بدیل کرده بود را درآوردند، تلخی‌ای که برای آن‌ها شیرین‌تر از هر شیرینی‌ای به شمار می‌رفت. در پایان گیتی پسند قهرمان فصل را با کسب نخستین شکست سال به پایان رساند و مس‌سونگون ورزقان جایگاه دوم را حفظ کرد.

*ایرالکو اراک 1 _ 1 گهرزمین سیرجان

پسران افضلی، سریع، قاطع، مصمم و به شکل جادویی‌وار و چنگ‌زدن به عنوان سوم، از خط پایانی عبور کردند. تساوی یک بر یک در اراک موفقیت بزرگشان را زیر سایه نبرد و آن‌ها نیز در هفته های گذشته جشن توفیق را بر پا کرده بودند اما به هر حال به شکست مس‌سونگون دل بسته بودند که شاید با نایب قهرمانی به پرواز دربیایند. در سوی دیگر، ایرالکو و خوراکچی که هفته های پایانی را جانانه و فوق‌العاده ظاهر شدند، با سری بالا فصل را خاتمه دادند. آن‌ها با طرح‌های بلندمدت خود بسیار امیدوارند تا سفری صعودی به‌سوی بام‌ها و قلل بالای فوتسال ایران داشته باشند. این حرف‌ها برای آینده است و بماند. اراکی‌ها در اولین تجربه حضورشان در بالاترین سطح به رده یازدهم بسنده کردند.

*فرش آرا مشهد 1 _ 3 سن‌ایچ ساوه

سالیان سال است تاریخ تیم با ناکامی در کسب موفقیت، شکست، واماندگی و بدشانسی عجین شده بود و این در فولکلور فوتسال ایران رسماً جای گرفته است. معروف اما ناموفق، استاد در مأموریت‌های نیمه‌تمام، کم‌آوردن در آخرین قدم… و هرآنچه در این راستا قرار می‌گیرد. اما فصلی که گذشت با همه اینها آغاز کردند ولی به طرز دیگری پرونده را بستند. جواد اصغری مقدم و تیمش نیمه دوم لیگ را ورای انتظارات پشت‌سر گذاشتند و به لطف تفاضل گل بهتر از جایگاه نفرین شده چهارم قرار گرفتند. آن روی سکه، فرش آرای شگفت‌انگیز در نیم فصل اول، به معمولی‌ترین و بی‌زهرترین شکل ممکن ماه عسل را تمام کردند. تیمی که در گام‌های آخر شبیه به ببری بود که گویا دندان‌هایش را کشیده‌اند. سن ایچ در رده چهارم ایستاد و فرش آرا هفتم!

*نتایج و گلزنان کلی هفته پایانی لیگ برتر فوتسال ایران به شرح ذیل است؛

*مس‌سونگون ورزقان 3 _ 2 گیتی‌پسند اصفهان
گل‌های مس‌سونگون: مرتضی عزتی، مجتبی پارساپور، فرهاد فخیم
گل‌های گیتی‌پسند: محمدحسین درخشانی، علی‌رضا عسگری

*ایرالکو اراک 1 _ 1 گهر زمین سیرجان
گل‌ ایرالکو: محمدرضا کرد
گل‌ گهرزمین: بهروز اسدی

*فرش آرا مشهد 1 _ 3 سن‌ایچ ساوه
گل‌ فرش آرا: سعید تقی زاده
گل‌های سن‌ایچ: رضا سپندار، محمدهادی منجمی، فرشید نادری

*آناصنعت قم 3 _ 2 مقاومت البرز
گل‌های آناصنعت: میلاد براهویی، علی‌رضا وفایی، مسعود عباسی
گل‌های مقاومت: عرفان محمدپور (دو گل)

*شهرداری ساوه 2 _ 1 پالایش نفت بندرعباس
گل‌های شهرداری: امیرحسین غلامی، مهدی جامع
گل‌ پالایش نفت: علی جوذری

*فولادزرند ایرانیان 3 _ 0 سفیرگفتمان تهران
گل‌های فولادزرند: پژمان بهادیوند، جواد محمدی، محمدعلی رضازاده

*حافظ ساری 1  _ 1 کراپ الوند
گل‌ حافظ: آرش خلیل‌پور
گل‌ کراپ: منوچهر لطفی

قصه این فصل لیگ برتر فوتسال ایران، روی خوشی را برای گیتی‌پسند اصفهان داشت و رو سیاهی‌اش برای مقاومت البرز و حافظ ساری ماند که با جای گرفتن در منطقه قرمز، به لیگ دسته اول سقوط کردند.

1997788
محمدحسین درخشانی، بازیکن ملی‌پوش تیم گیتی‌پسند اصفهان با 23 گل زده، عنوان آقای گلی لیگ برتر را تصاحب کرد.
1997789
باقر محمدی، دروازه‌بان تیم گیتی پسند اصفهان با 9 کلین‌شیت، به دستکش طلایی دست یافت و رکورددار کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر فوتسال ایران شد.
1997794
تیم سن‌ایچ ساوه، با پیروزی در هفته پایانی مقابل فرش آرا مشهد و با 39 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به تیم پالایش نفت بندرعباس در رده چهارم لیگ جای گرفت.
1997791
تیم گهر زمین سیرجان با کسب 51 امتیاز در دومین فصل حضورش در لیگ برتر فوتسال ایران در جایگاه سوم ایستاد.
1997795
تیم مس سونگون ورزقان با کسب 54 امتیاز پس از گیتی‌پسند اصفهان، عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر فوتسال ایران را به دست آورد.
1997793
تیم گیتی‌پسند اصفهان به عنوان قهرمان لیگ برتر فوتسال ایران در فصل 1402 شناخته شد. شاگردان کشاورز با آمار منحصربفرد 24 پیروزی، یک شکست و یک تساوی، مقتدرانه‌ترین قهرمانی تاریخ را رقم زدند.
1997796
جدول پایانی لیگ برتر فوتسال ایران در فصل 1402 که با قهرمانی گیتی‌پسند اصفهان و سقوط تیم‌های حافظ ساری و مقاومت البرز برای همیشه ثبت و ضبط شد.

دیدگاه‌ها