کد خبر : 2006685 | 15 اسفند 1402 ساعت 01:20 | 38K بازدید | 50 دیدگاه

بچه مدرسه‌ای‌های تیم مورایس: شب زود بخوابید!

متولد هشتاد و پنج، سپاهان دو رکورد زد

ژوزه مورایس در مصاف با شمس‌آذر از دو بازیکن دهه هشتادی برای اولین مرتبه در ترکیب تیمش استفاده کرد.

متولد هشتاد و پنج، سپاهان دو رکورد زد

به گزارش "ورزش‌ سه"، وقتی ترکیب سپاهان اعلام شد، دو سورپرایز ویژه و قابل توجه داشت که یکی حضور نیما میرزازاد به جای پیام نیازمند بود و دیگری حضور یک نامِ شنیده نشده در ترکیب تیم پرستاره سپاهان که بی‌شک حتی برای آنهایی که اخبار لیگ برتر و تیم فوتبال سپاهان را با جزئیات دنبال می‌کنند، این اسم آشنا نبود.
عباس حبیبی نامی بود که نامش در لیست سپاهان و در میان ستاره‌های نام‌دار این تیم دیده می‌شد؛ بازیکنی 17 ساله که متولد 5 فروردین ماه 1385 است. 
با وجود جوانی اما مسئولیت سنگینی به این پسر سپرده شده بود و جایگزین محمد کریمی، قدیمی‌ترین بازیکن این روزهای اردوی سپاهان، شده بود و قرار بود در مرکز میدان در کنار امید نورافکن و رضا اسدی بجنگد و جریان بازی را به سود طلایی‌پوشان تغییر دهد.

1997943

رد پای حبیبی جوان و پرانرژی در تمام درگیری‌های میانه میدان دیده می‌شد و او توانست اولین تجربه حضور در ترکیب سپاهان با یک پیروزی لذت‌بخش جشن بگیرد و برای همیشه مصاف برابر شمس آذر که در چارچوب مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی برگزار شد و با پیروزی سه بر صفر طلایی‌پوشان پس از 6 شکست متوالی ثبت شد، در خاطر او خواهد ماند.
این پایان کار جوان‌گرایی مورایس در این بازی حساس برای سپاهان نبود و این مربی پرتغالی که پیش‌تر با بازی دادن به بازیکنان ناشناس نظیر حسین‌نژاد خودش را پیشگام در استفاده از جوانان معرفی کرد، در دقیقه 86 دو بازیکن جوان دیگر هم وارد زمین کرد که یکی از آنها برای اولین مرتبه حضور در ترکیب سپاهان را تجربه می‌کرد.

1997941
عباس حبیبی

در دقیقه 86 علی احمدی که پیش‌تر در مصاف با گل‌گهر حضور ثابت در ترکیب سپاهان داشت و چند مسابقه دیگر هم در دقایق پایانی به میدان آمده بود، به جای عباس حبیبی وارد زمین شد و همزمان علی کمالی به جای شهریار مغانلو وارد زمین شد تا این بازیکن هم که متولد شهریورماه سال 1383 است، به مانند عباس حبیبی اولین حضورش را در ترکیب سپاهان تجربه کند.
البته نکته ویژه‌ای درباره حضور عباس حبیبی در ترکیب اصلی وجود دارد و آن هم اینکه قرار نبوده این بازیکن از ابتدا در ترکیب اصلی قرار بگیرد، اما وقتی سپاهانی‌ها چند دقیقه پیش از آغاز مسابقه متوجه اخراج هادی محمدی در آخرین دیدار جام حذفی مقابل استقلال با پیراهن تراکتور می‌شوند، مورایس تصمیم به استفاده از حبیبی در مرکز میدان می‌گیرد و برایان دابو را به عنوان زوج دانشگر به قلب خط دفاعی می‌برد.

1997944
علی کمالی

به هر ترتیب مورایس یک بار دیگر به جوانان آکادمی باشگاه فرصت نشان دادن توانایی‌هایشان را هدیه کرد و پس از آریا یوسفی، مهدی حسینی، علی احمدی، محمدجواد حسین‌نژاد، ارشیا سرشوق، اسماعیل قلی‌زاده و محمدجواد اکبری در روزی که 6 بازیکن اصلی‌اش با محرومیت و مصدومیت مواجه بودند فرصت به علی کمالی هم رسید و البته بازیکنانی نظیر ابوالفضل تیغ‌نورد، محمدجواد اکبری و محمد اکبری هم در انتظار این فرصت به سر می‌برند.

دیدگاه‌ها